AZ Monica
AZ Monica Employee Review

Hoge werkdruk

2 January 2020
Geen teamspirit te Deurne.
Kwaliteit is zoek, enkel geld telt nog.

Ik kan mn patienten niet meer behandelen zoals ik zou willen. Je hebt er gewoon geen tijd meer voor.

Ook grote druk van bovenaf ( dokters, management,...).
Work/Life Balance
Culture
Similar reviews
12 July 2019
Same role
Verpleegkundige (Former Employee) - Antwerpen (stad)
ups and downs, beter ziekenhuis settings mogelijk verhouding loon en werkvoordelen en werk
1 January 2019
Same role
Verpleegkundige (Former Employee) - Antwerpen (stad)
Ik heb hier heel lang geleden gewerkt. toen was dit niet goed. ik hoop dat dit ondertussen veranderd is.
Cons
geen goed beleid
4 August 2017
Same roleSame location
Verpleegkundige (Current Employee) - Deurne
De dag start met een briefing daarna medicatiebedeling en voorbereiding van de patiënten voor de nodige onderzoeken. Hierna gaan we verder met de verzorging van de patiënten en het bijhouden van observaties in het elektronisch verpleegkundig dossier. Later de dag houden we ons voornamelijk bezig met het ontslagen van de patiënten en het opnemen van nieuwe patiënten die gepland binnen komen of via spoed worden opgenomen. Mijn dag bestaat uit overleg met verpleegkundige artsen en patiënten. Wij als verpleegkundige staan tussen de arts en patiënt en wisselen informatie uit.

Het tonen van empathie is belangrijk naar de patiënt toe, maar zeker zo belangrijk dat wij als verpleegkundige empathie tonen naar de naaste van onze patiënt. Het is soms moeilijker om als familie een dierbare uit handen te geven.

De problematiek van de patiënt krijgen we vaak te horen van de patiënt tijdens de verzorging.Wij als verpleegkundige zijn vaak het eerste aanspreekpunt van de patiënt. Deze problematiek kan zijn het zorgen voor een echtgenoot terwijl de patiënt die voor de echtgenoot zorgt in het ziekenhuis ligt. Ik contacteer dan de arts en sociaal medewerkster zo kunnen we eventueel de echtgenoot tevens opnemen in het ziekenhuis als zijnde sociale opname. Dit gebeurd steeds in overleg met de patiënt en familie. Ook merken wij op wanneer een patiënt niet meer voor zichzelf kan zorgen en vragen naar aanpassingen voor thuis bijvoorbeeld poetshulp, thuisverpleging of familiehulp om boodschappen te doen.

Zeer behulpzaam en een zeer warm hart. Zowel voor de patiënt als voor de collega's.

- more...
Pros
Het is een sociaal beroep, de kans krijgen veel bij te leren en bijscholingen te volgen.
Cons
Het overlijden van jonge patiënten
Ask a question about working or interviewing at AZ Monica. Our community is ready to answer.
3,7
3,7