bpost
bpost Employee Review

Een dag als facteur/postbode

14 March 2017
Ik ben dus hulppostman in het bedrijf Bpost. Mijn dag begint verschillend van uur dit varieert van ten vroegste 04:00 en ten laatste 05:30. Dan begin je je dienst uit te smijten of begin je brieven te sorteren voor verschillende diensten. Daarna smijt je je eigen dienst uit doe je je adresveranderingen en zo, scan je je pakken in en aangetekende zendingen, eventueel pensioenen. Dan neem je alles samen en vertrek je naar je beginpunt met de auto of fiets of bromfiets en begin je je ronde te doen tot je gedaan hebt. Dan kom je naar binnen om alles terug uit te scannen. Mijn werkdag eindigt altijd verschillend van uur want dit kun je nooit op voorhand weten door het veel of niet veel werk.
Work/Life Balance
Culture
Pros
altijd stipt betaald
Cons
je weet nooit welke dag je tegemoet gaat
Similar reviews
19 June 2016
Same role
hulppostman (Current Employee) - Gent
zware druk op het personeel om al het produkt op tijd buiten te krijgen terwijl Bpost te maken heeft met personeelstekort.
Cons
zware werkdruk
18 March 2020
Same location
Postbode (Former Employee) - Oostende
Eerst dag op werk was een beetje stressvol maar ik voelde mij snel thuis. Mijn collega waren lief en hulpzaam
21 November 2016
Same location
Chauffeur (Former Employee) - Oostende
Respect voor de postmannen voor deze zware job...iedereen onderschat dit beroep...