bpost

bpost Employee Reviews in Antwerpen (stad)

All
Antwerpen (stad)19 reviews
Found 19 reviews matching the search
See all 423 reviews
fun place to workand a typical environment to be if all goes well, it can be quite hectice but at th end of the day, it turns out to be a great day.
het enige leuke eraan is het contact met de mensen, van je bazen moet je niets verwachten! Ze weten niet eens hoe de post werkt, het is altijd een ander zijn fout! Ook collega's zijn goed genoeg om een mes in je rug te steken, als beginner moet je al veel geluk hebben om op tijd thuis te zijn, alles wat je meer presteert is voor eigen rekening!!!
en voor de dames, als je jong en mooi bent kan je bij Bpost Antwerpen centrum alles gedaan krijgen en kan je binnen de 2 maand nog opklimmen naar een hogere post!!

er is een gezegde onder post personeel "de logica stopt waar bpost begint"
Cons
de bazen
ik ben ontslagen omdat ik 16000 per dag nieuw geld moest aantrekken, ben gestart in april moest wachten tot sep vooralleer alle papieren in orde waren, niemand hielp me, geen inburgering gehad, alle systemen van computer zelf moeten leren, de bankcoach komt praten maar niet coachen, dan in dec wham slechte beoordeling terwijl ik nog maar 3 maanden echt bezig ben met afspraken maken van klanten die honderd keer gebeld zijn geweest en die steeds niet wilde beleggen. in een regio waar geen geld is, en daar waar ik geen echt potentiele klanten mag bellen.
Komt er plots een nieuwe (slechte manager ) die zich niet komt voorstellen maar direct over slechte cijfers begint , geen kantoor cijfers maar persoonlijke cijfers iets waar ik voordien nog niet van gehoord had. het zij zo die man is een slechte manager iemand die echt geheel niet kan coachen die over lijken gaat om zijn cijfers te behalen die geen respe-ct heeft voor niemand.

shoonmoeder stierf in die periode niemand maar ook niemand heeft gecondoleerd. en die bullebak stond dag voor begrafenis over cijfers te zagen wat interesseert mij dat die dag.

alle evolutiegesprekken zijn er steeds kantoorhouder , bankcoach,manager en die onvriendelijk slechte coah (nieuwe manager)bij waarom ??

een evolutiegesprek gaat tussen meerdere en tussen een werknemer en is volledig afgestemd op waar beter kan waar je moet leren maar niet over cijfers en om dingen te controleren dat moest normaal vooraf gebeurd zijn

nu kan ik mijn hart uitstorten omdat ik zelf opgeleid ben om coachings te doen op heel hoog niveau en dat er binnen bpost
 - more...
Als je goed doorwerkt en alles correct uitvoert dan ben je in no time weer thuis.
Het gebouw was erg groot je kon er gemakkelijk in fietsen er waren wel 1000 TL lampen veiligheidsschoenen verplicht een goede betaler
mauvaise culture d'entreprise
mauvaise organisation

charge trop lourde de travail pour une personne

mentalité xénophobe et homophobe

laxisme ambiant

les employés ne sont que des numéros

les employés de bureaux travaillent très mal

agréable poste autonomie ok

clientèle agréable

salaire attractif
Pros
autonomie
Cons
mauvaise organisation
Mooi bedrijf, leuke mensen, maar structuur en coôrdinatie ontbreken. Waardoor de werksfeer daalt, en niemand nog zin had om te werken. Dit door werkoverlast en 3 a 4 uur overuren per dag, dit zonder enige vergoeding.
Pros
de collega postbodes
Cons
werkoverlast, teveel verplichte overuren
I learnt how to pack things
How to work fast

It’s very easy job

It’s most enjoyable part time work

The chance to meet new person

I learn how to socialise

I also learn how to work
Pros
Free lunch
Cons
Short hours
Heures supplémentaires non payées
Ambiance de travail dégradée

Manque de communication de la direction et du personnel

Limitation des avantages et des possibilités d'avancement

personnel mal payé

Travail stressant et mal considéré par les supérieurs
Pros
autonomie relative
Cons
Supérieurs hiérarchiques despotiques
Management faalt om een degelijke structuur op te zetten en personeel te motiveren. De brieven markt zit in een dalende trend met gevolgen voor tewerkstelling en voor het kader. Er heerst daarover geen open sfeer, het wordt aan het personeel positief uitgelegd maar tegelijkertijd worden herstructureringen uitgewerkt achter de schermen. Er heerst ook een vriendjespolitiek. De bedrijfswaarden tellen niet voor het hoger management. De "speciale managers" die plots met grote trom worden geintroduceerd krijgen voorrang en daarvoor gelden de regels voor interne sollicitaties dan plots niet meer. Het personeel op de werkvloer is niet meer gemotiveerd en het management is deel van het probleem (willen echte problemen niet aanpakken). Mensen met capaciteiten worden gedemotiveerd door het systeem en vertrekken. Er is maar weinig ruimte voor groei, tenzij bepaalde mensen in het topmanagement jou goedkeuren. Favoritisme in de zin van "als je mij behandelt als God, dan laat ik je misschien doorgroeien".Maar dit leidt er ook toe dat mensen die absoluut geen teamplayer zijn toch worden ondersteund door het topmanagement.
Pros
Af en toe gratis lunches
Cons
Favoritisme, weinig toekomst.
We want to help you find great companies. Help us be the best!
Do these reviews help you learn more about working at bpost?
B-post maakt mensen van alle ras, cultuur,.... het mogelijk om met iedereen kennis te maken en samen te laten werken.
Pros
maaltijdcheque
Cons
te hard gericht op besparingen
Aangename sfeer. Personeel altijd vriendelijk. Veel geleerd op een korte tijd.
Pros
Vriendelijke collega's
Cons
Lastige klanten
Ik heb hier niet te lang gewerkt maar de communicatie was enorm lecht ik werkte met dagcontracten en werdt soms opgeroepen via sms dan stond ik er en moest ik niet werken
Het is een goede job voor studenten zeker met die vergoeding maar het werk is wel hard zeker als je elke dag na school gaat werken.
Pros
Maaltijdcheques
Cons
Uren
het is een toffe werksfeer, maar meer kan ik er niet over vertellen
Bij bpost werkte ik van 22.30u tot 06.00u.
Ik heb daar 8 diensten gedraaid, waarvan 4 ik instond om aan het machine te werken. Het was heel logisch werken eigenlijk.

Postpakketten/brieven werden machinaal verdeeld, waarop we ze nog eens uitsorteerde.

Dit alles was tegen deadlines, want elke container had een uur om klaar te staan zodat die de vrachtwagen op kon.

Machines:

FSM: opzetten van grote brieven.

Bakkensortering: al de gesorteerde brieven van de FSM komen hier gesorteerd in bakken van de band gerold en worden op containers gesorteerd.

LSM: sorteren/opzetten van kleine brieven

SSM: onderafdeling van LSM, enkel worden hier de rondes gesorteerd voor de postbodes.

PSM: Sorteren/opzetten van pakketten. Grootste klanten zijn Zalando, Coolblue....

IZ: Dit zijn de ingeschreven zendingen, de belangrijke post zowaar. Hier worden kleine pakketten in zakken gesorteerd en brieven in kasten gesorteerd.

Rest Mail: Alle pakketten dat het machine (PSM) niet kan lezen word hier uitgegooid in containers.

Kasten: Hier worden alle brieven uitgegooid die het machine niet kan lezen. Deze afdeling word opgesplitst in grote brieven en kleine brieven.

Een job als sorteerder spreekt mij aan omwille van twee redenen.

1. Het is nachtwerk

2. De uren vliegen voorbij, het is een uitgebreide job.
Pros
Nachtwerk, kans tot extra uren/overwerken
Cons
Geen mogelijk vast contract
ik heb graag bij bpost gewerkt en heb er verschillende functie's gedaan
Pros
leer snel aan
Cons
afstand
Er waren geen "typische" dagen bij Bpost, dat maakt het zo interessant om voor dit bedrijf te mogen hebben gewerkt.
Pros
Bedrijfswagen - maaltijdcheques
Cons
soms de vroege verplaatsingen .....
ik heb hier zeer graag gewerkt, voor jonge mensen zijn er veel mogelijkheden om verder op te klimmen