bpost

All
Gent15 reviews
Found 15 reviews matching the search
See all 429 reviews
Mijn ervaring was redelijk. Het was wel vaak een hoge tempo maar ook wel leuk.
sorteerder de brieven worden gesorteerd op een machine de stackers genaamd Per minuut 32 normale brieven 23 grote brieven de werkdruk is hoog
Pros
maaltijdcheques 8 euro
Cons
lange verplaatsingen met verplaatsing bij van 12U TOT 23U45
was enkel in dienst genomen om de accidenten van vriendjes en kameraden p mij te nemen maar was slimmer dan dat en werd niet aanvaard deed je teveel was je ook slecht als er niks te doen was moest je op stoel blijven zitten soms 4uren aan stuken ik ben graag bezig
Pros
verantwoordelijk, zelfstandig
Cons
mangement, organisatie en opleidingen
Goed goede werksefeer de werkmachines zijn beveiligd geen gevaarlijk job
Pros
Goede lunch
Cons
Weinig pauzes
Er is een gezellige sfeer met colleges van andere rootsen..

Veel afwisseling, je wordt weinig of nooit gecomandeerd :)
Pros
Koffie, drankautomaat
je wordt daar behandeld zoals honden daar kan ik niet mee leven het moet een beetje geven en nemen zijn
na opleiding weet je enkel wat jouw deel van het algemene takenpakket behoud dus als er mensen aan de lijn hangen die je niet verder kan helpen krijg je natuurlijk de volle lading van klachten!
Pros
geen pluspunten
Cons
altijd maaltijd voorzien niets in de buurt
Bij de Bpost werken was een heel leuke ervaring geweest voor mij met toffe collega's, nog nooit een probleem gehad met iemand, en ik deed mijn werk heel graag.
Pros
vriendelijke collega's
Cons
Aan de onthaal lieten ze ons soms heel lang wachten
zware druk op het personeel om al het produkt op tijd buiten te krijgen terwijl Bpost te maken heeft met personeelstekort.
Cons
zware werkdruk
Heb de kans gekregen veel ervaring op te doen om in excel te kunnen werken.
Overleg met de collega's hoe we een bepaalde situatie gingen aanpakken, of waar we verbeteringen konden aanbrengen om nog makkelijker te kunnen communiceren.

Het moeilijkste van de job was dat alles ongeveer het zelfde moment werd toegestuurd via mail en er zoveel mogelijk moest van verwerkt worden tijdens de morgen vacatie en de Directie hiervan op de hoogte brengen.

Het leuke aan de job was samen met de collega's naar de kantoren gaan om daar dan de nodige uitleg te geven over hoe en wat er beter kon.
Pros
Maaltijdcheques
Cons
moeilijk met openbaar vervoer in combinatie met pendelbus
De typische dag is eindelijk een nacht. Vol verantwoordelijkheid over materiaal en producten voor de klant.
Zelfstandigheid en eigen initiatief durven nemen heb ik hier zeker geleerd.

Met de directie hebben wij geen contact dus kan ik daar moeilijk een beoordeling over geven.

De collega's zijn van alle nationaliteiten en leeftijden.

Het moeilijkste zijn de nachtelijke uren en de gevaarlijke wegen bij barre wintertijden. De nachtshift is niet gezinsvriendelijk.

Het leukste aan de baan vind ik de vrijheid om op de weg te zijn en geen filles te hebben 's nachts.
Pros
Maaltijdcheques, opleidingen voor werknemers
Cons
Geen gezellige kantine
Ik doe al 10 jaar de vaste nacht in het kantoor Gent1.
De werknacht start van middernacht tot 07.30u.

Mijn taak bestaat vooral uit de post sorteren voor de postbodes en de chauffeurs uit de ochtendvacatie.

Omstreeks 02u vertrek in naar de drukkerij in Lokeren.

Om daar alle edities van kranten te gaan halen.

Van daaruit voorzie ik de postkantoren van hun kranten.

Eens dat gedaan is, keer ik terug naar mijn kantoor Gent 1 om daar verder de briefwisseling te sorteren en die klaar te zetten voor de postbodes en de chauffeurs uit de ochtendvacatie.

Het leukste aan mijn job is de sfeer op het werk, de vrijheid die je hebt als chauffeur, het samen werken met de collega's en natuurlijk het werk op zich. Mijn job is variërend en aangenaam.

Het minpunt aan mijn job, is dat er de vrijdagnacht op zaterdag gewerkt wordt maar ook de zondag- op maandagnacht. M.a.w. mijn weekend bestaat uit 1 dag. En aangezien we dikwijls met mensen te kort zijn, kan er dikwijls gene vrije dag tijdens de week gegeven worden en moet men dus dikwijls 6 op 7 werken.

En het moeilijkste aan mijn job vind ik de aard van de chauffeurrit. De rit is aangenaam maar het laden en lossen is enorm zwaar. Veel collega's hebben dan ook problemen met de rug, knieën,...
Pros
De sfeer, de collega's, de omgang met de chef, de aard van de taken.
Cons
De hygiëne op het werk, geen mogelijkheid tot lunchen in de eetzaal voor de nachtvacatie, het zware werk, de aanvangsuren.
j ai passer 3 ans a la poste en belgique , j ai ma fonction de facteur et en meme temps chauffeur livreur desc paquet. pour des raisons personnel , j ai poser ma demission pour venir rejoindre ma copine en france
Op mijn werk is er veel bandwerk dat is soms langdradig ik zoek iets zoals concierge in een stad
Pros
maaltijdcheques
Cons
ik drink geen bier
telefoons opnemen en de klant zo goed mogelijk proberen helpen met zijn/haar probleem