bpost

bpost Employee Reviews for Postbezorger (m/v)

Postbezorger (m/v)53 reviews
Belgium53 reviews
Found 53 reviews matching the search
See all 429 reviews
Heel leuk je word warm onthaald en je Leert er veel
Pros
Verschillend
Cons
Eerst dag op werk was een beetje stressvol maar ik voelde mij snel thuis. Mijn collega waren lief en hulpzaam
Het zal waarschijnlijk niet overal zo zijn, maar mijn toer "enkel post" was eigenlijk al groot genoeg. Daarbij moest ik nog in een andere wijk pakketten doen, waardoor ik gemiddeld 10 à 12 u/dag bezig was. Na 3 weken hield ik het dan ook voor bekeken. Ondersteuning... ja, max 3 weken ja.... als je vast contract krijgt wordt je verondersteld je volledige toer te doen zoals zij het zien. Voor mij moordend werkritme. Verschillende dagen zelfs niet gegeten of naar het toilet geweest tijdens ronde en toch langer dan 10 u/dag gewerkt. Mij zien ze nooit meer bij Bpost!!!!!
Alles moet haastig gebeuren, begripvolle teamleiders. Teveel stress voor mij zodat ik in ziekteverlof ben beland. Goeie bedrijfscultuur.
Ze beloven veel, maar komen uit eindelijk niet na. En als geen doorzettingsvermogen hebt ben je na 1 week buiten.
Pros
Niet
Cons
Dat ze leugen
Het begin is erg zwaar maar volhouden en dan komt het wel goed
Voor zij die graag traag vooruit gaan, geen probleem. Voor zij die competitief zijn en zo snel mogelijk klaar willen zijn, geen probleem. Voor zij die graag fietsen of voor zij die liever rijden met de auto. Voor zij die graag pakjes leveren of liever toch de krant. Voor de vroege vogel of de iets langere slapen.
Afhankelijk van de toegewezen dienst snel of later gedaan.
Zalig werken bij goed weer.
Pros
vrijheid eens de ronde begint
Rustige dagen, goed betaald, aangename collega's. Echt een aanrader
Eerste 25 jaar na aanwerving waren best aangenaam. Vanaf dan steeds hogere werkdruk.
Pros
Kan ik niet direct bedenken
Cons
Veel te hoge werkdruk
Voor u fysieke en mentale gezondheid, blijf daar weg.
Leuke job om te doen maar werk echt liever met mijn handen.
veel afwisseling, best goed verloond. maaltijdcheques. Verlofregeling uitstekend. vroeg beginnen is vroeg gedaan. Je word er aanvaardt of genegeerd, uitgesloten.
Pros
geen zwaar fysiek werk
Cons
collegiaal is elk voor zichzelf
Bpost is best leuk als je zelfstandig kunt werken en beetje tempo aanhoud.
Pros
Buiten werk, eigen baas
Cons
Weersomstandigheden
Waar moet ik beginnen...

Slechte chefs op het kantoor(geen communicatie, trek je plan!)

Rondes die smorgens nog veranderd worden

Nieuwe rondes uitvoeren zonder opleiding!

Wanneer je thuis bent bellen ze je om 4u30 snachts toch uit bed om te komen werken (zieken...)

De rondes die niet evenredig verdeeld zijn, rondes waar je gem 35u werkt per week en je hebt er dan waar je kleine 50u per week mee bezig bent (38u/w betaald!!!)

Vriendjespolitiek tussen sommige chefs en postbodes....

Zou er geen tweede maal aan beginnen 🙄

Kortom bpost = denken aa' het geld en geen respect tegenover de postbodes, zij mogen alles, jij moet alles.

Draait alleen om geld bij bpost en voor de rest mag je je plan trekken!
- 's morgens rond 3 uur opstaan
- om 4 uur de kranten verdelen met de andere collega's

- 4u30 in het donker links rijden over fietspaden en opritten voor de ronde te doen

- 7u post verzamelen en sorteren (pakketten, aangetekende pakketen/brieven, pensioenen)

- 8u30 maaltijd

- 9u Post brengen naar de mensen

- 10/11u rode brievenbus legen

Voor starters einde 14-15u gedaan (onbetaalde overuren van 2 uur) voor gevorderde postbodes op de ronde einde rond 11/12 uur.
Pros
Vast contract na een maand
Cons
Geen vriendelijke collega's, flexibele uren
Mooi bedrijf, leuke mensen, maar structuur en coôrdinatie ontbreken. Waardoor de werksfeer daalt, en niemand nog zin had om te werken. Dit door werkoverlast en 3 a 4 uur overuren per dag, dit zonder enige vergoeding.
Pros
de collega postbodes
Cons
werkoverlast, teveel verplichte overuren
Slechtste job ooit, onder betaald en 14 u werken waarvan 7 u 36 betaald.
Pros
sociaal contact
Cons
geen respect, gratis uren werken
Een typische dag op de post was eigenlijk midden in de nacht opstaan ( 3u30) om om half 5 te kunnen beginnen. Met als gevolg dat het op voorhand al zwaar opstaan is. Dit in combinatie met het hoge werktempo ( zeker voor nieuwelingen maar ook voor de vaste mensen) maakt dat de sfeer op de werkvloer niet al te best is. Ik heb hierdoor verschilende uitbarstingen van frustratie (aanleunend tot agressie) gezien.
Verder is het door de werkdruk ook niet echt mogelijk om je werk op een correcte en wettelijke manier te doen. ( je houden aan de verkeersregels)

De teamleiders doen hun best om het toch doenbaar te houden maar deze kunnen ook maar roeien met de riemen die ze hebben.

(nipte bezetting in combinatie met veel zieken door de werkdruk)

Verder had ik doordat ik nog niet ingewerkt was en ik in een drukke periode toekwam ( staking plus eindejaarsperiode) ook altijd overuren op het einde van de dag die niet worden vergoed omdat van je verwacht wordt dat je het haalt volgens de berekeningen.

Verder had ik ook geen tijd voor een eet- of plaspauze.

Dit alles is heel nefast voor de motivatie.

Het heeft veel potentieel om een mooi beroep maar met deze werkdruk en schamele 1500-1600 per maand vind ik het niet waard.
Pros
Het contact met de klanten was meestal wel aangenaam
Cons
werkdruk, povere verloning, vroege uren, barre weersomstandigheden, geen overuren
Het rondbrengen van post en pakjes.
Het negatieve aan deze job was het zeer vroeg beginnen van werken en door weer en wind moeten gaan voor een minimum loon.
Onvoorstelbaar welke invloed deze job heeft op je alledaags leven en dit op de meest negatieve mogelijk manier je dit kan voorstellen. Werkdruk extreem hoog, slavernij omwille van dagelijks onbetaald of onvergoede overuren, of met de woorden van bpost te zeggen " vrijwillig ten voordele van bpost". Respectloze ondergewaardeerde job door zowel werkgevers als klanten.
Pros
Cons
Alles