bpost

bpost Pay & Benefits reviews: Postbezorger (m/v)

Postbezorger (m/v)53 reviews
Belgium53 reviews
Found 23 reviews matching the search
See all 432 reviews
Alles moet haastig gebeuren, begripvolle teamleiders. Teveel stress voor mij zodat ik in ziekteverlof ben beland. Goeie bedrijfscultuur.
Het zal waarschijnlijk niet overal zo zijn, maar mijn toer "enkel post" was eigenlijk al groot genoeg. Daarbij moest ik nog in een andere wijk pakketten doen, waardoor ik gemiddeld 10 à 12 u/dag bezig was. Na 3 weken hield ik het dan ook voor bekeken. Ondersteuning... ja, max 3 weken ja.... als je vast contract krijgt wordt je verondersteld je volledige toer te doen zoals zij het zien. Voor mij moordend werkritme. Verschillende dagen zelfs niet gegeten of naar het toilet geweest tijdens ronde en toch langer dan 10 u/dag gewerkt. Mij zien ze nooit meer bij Bpost!!!!!
Rustige dagen, goed betaald, aangename collega's. Echt een aanrader
Voor u fysieke en mentale gezondheid, blijf daar weg.
veel afwisseling, best goed verloond. maaltijdcheques. Verlofregeling uitstekend. vroeg beginnen is vroeg gedaan. Je word er aanvaardt of genegeerd, uitgesloten.
Pros
geen zwaar fysiek werk
Cons
collegiaal is elk voor zichzelf
Waar moet ik beginnen...

Slechte chefs op het kantoor(geen communicatie, trek je plan!)
Rondes die smorgens nog veranderd worden

Nieuwe rondes uitvoeren zonder opleiding!

Wanneer je thuis bent bellen ze je om 4u30 snachts toch uit bed om te komen werken (zieken...)

De rondes die niet evenredig verdeeld zijn, rondes waar je gem 35u werkt per week en je hebt er dan waar je kleine 50u per week mee bezig bent (38u/w betaald!!!)

Vriendjespolitiek tussen sommige chefs en postbodes....

Zou er geen tweede maal aan beginnen ūüôĄ

Kortom bpost = denken aa' het geld en geen respect tegenover de postbodes, zij mogen alles, jij moet alles.

Draait alleen om geld bij bpost en voor de rest mag je je plan trekken!
- 's morgens rond 3 uur opstaan
- om 4 uur de kranten verdelen met de andere collega's

- 4u30 in het donker links rijden over fietspaden en opritten voor de ronde te doen

- 7u post verzamelen en sorteren (pakketten, aangetekende pakketen/brieven, pensioenen)

- 8u30 maaltijd

- 9u Post brengen naar de mensen

- 10/11u rode brievenbus legen

Voor starters einde 14-15u gedaan (onbetaalde overuren van 2 uur) voor gevorderde postbodes op de ronde einde rond 11/12 uur.
Pros
Vast contract na een maand
Cons
Geen vriendelijke collega's, flexibele uren
Mooi bedrijf, leuke mensen, maar structuur en co√īrdinatie ontbreken. Waardoor de werksfeer daalt, en niemand nog zin had om te werken. Dit door werkoverlast en 3 a 4 uur overuren per dag, dit zonder enige vergoeding.
Pros
de collega postbodes
Cons
werkoverlast, teveel verplichte overuren
Slechtste job ooit, onder betaald en 14 u werken waarvan 7 u 36 betaald.
Pros
sociaal contact
Cons
geen respect, gratis uren werken
Een typische dag op de post was eigenlijk midden in de nacht opstaan ( 3u30) om om half 5 te kunnen beginnen. Met als gevolg dat het op voorhand al zwaar opstaan is. Dit in combinatie met het hoge werktempo ( zeker voor nieuwelingen maar ook voor de vaste mensen) maakt dat de sfeer op de werkvloer niet al te best is. Ik heb hierdoor verschilende uitbarstingen van frustratie (aanleunend tot agressie) gezien.
Verder is het door de werkdruk ook niet echt mogelijk om je werk op een correcte en wettelijke manier te doen. ( je houden aan de verkeersregels)

De teamleiders doen hun best om het toch doenbaar te houden maar deze kunnen ook maar roeien met de riemen die ze hebben.

(nipte bezetting in combinatie met veel zieken door de werkdruk)

Verder had ik doordat ik nog niet ingewerkt was en ik in een drukke periode toekwam ( staking plus eindejaarsperiode) ook altijd overuren op het einde van de dag die niet worden vergoed omdat van je verwacht wordt dat je het haalt volgens de berekeningen.

Verder had ik ook geen tijd voor een eet- of plaspauze.

Dit alles is heel nefast voor de motivatie.

Het heeft veel potentieel om een mooi beroep maar met deze werkdruk en schamele 1500-1600 per maand vind ik het niet waard.
Pros
Het contact met de klanten was meestal wel aangenaam
Cons
werkdruk, povere verloning, vroege uren, barre weersomstandigheden, geen overuren
Het rondbrengen van post en pakjes.
Het negatieve aan deze job was het zeer vroeg beginnen van werken en door weer en wind moeten gaan voor een minimum loon.
Onvoorstelbaar welke invloed deze job heeft op je alledaags leven en dit op de meest negatieve mogelijk manier je dit kan voorstellen. Werkdruk extreem hoog, slavernij omwille van dagelijks onbetaald of onvergoede overuren, of met de woorden van bpost te zeggen " vrijwillig ten voordele van bpost". Respectloze ondergewaardeerde job door zowel werkgevers als klanten.
Pros
Cons
Alles
Top werken, goede werksfeer, op eigen tempo werken, correcte beloning.Op tijd klaar met werken
Pros
Gratis water, voordelig koffie en frisdrank
Cons
Koud in de winter
De voorgelegde uren worden niet gerespecteerd en overuren worden niet betaald. Er wordt geprofiteerd van studenten en nieuwkomers.
De job is opzich wel tof maar je maakt meer overuren dan je vroeger gedaan hebt en je krijgt er niets van en het komt niet mooi uit zo je werkt soms het dubbele van wat je betaalt word groot nadeel vind ik
Pros
Op de baan zijn
Cons
Veel overuren zonder betaling
Ik moest in het begin alle brieven sorteren. Een keer alles gesorteerd moest ik de brieven in de brievenbus steken. Ik deed de ronde van de huizen met de fiets.
Pros
kreeg gratis water bij warm weer
Cons
te veel werk voor te weinig tijd
Onderbetaald om in weer en wind te werken. Geen waardering door management.
Cons
verloning
Er zijn veel mensen, dus heb je er veel die helpen maar ook veel die tegenwerken.
Pros
Koffie
Cons
vroege uren
Als postbode begin je vroeg in de morgen om 6 uur 30. Je haal je bakken waar je post in zit en breng ze naar je werkplaats. Op je werkplaats moet je je post sorteren en erna in de omgekeerde volgorde in postzakken steken. Je moet ook voor de aangetekende brieven zorgen en de kleine pakjes, die worden eerst gescand. Eens dat je daarmee klaar bent (liefst voor 8 uur) moet je 3 zakken meenemen op je elektrische fiets. Wanneer je klaar bent met de post naar de juiste adressen te sturen moet je de batterij van je elektrische fiets in de lader steken, de pakjes en de aangetekende brieven die niet afgeleverd worden terug inscannen.

Het moeilijkste ervan was de elektrische fiets, door de zakken vol post weegt je fiets heel erg zwaar. Wanneer je deur aan deur de post in postbussen steek word het moeilijk wanneer de postbussen laag staan of ver van de fiets-of voetpad. Door het dagelijks te doen word je er snel aan gewend.

Het leuke ervan was dat je werkend van het mooie weer kon genieten. Nadeel is wanneer het regent je post nat kan worden.

De collega's waren heel vriendelijk en ik kon daar altijd terecht met mijn vragen.

Wat ik eraan heb geleerd is dat de werk van de postbode niet zo eenvoudig is dan het lijkt.
mijn dag bestond in het s'morgens laden van de kranten in de camionette en daarna rond te brengen en achter mijn krantenronde terug te keren naar de depot en daar nog eens post uitsorteren en rondbrengen met fiets/camionette

Hierbij heb ik geleerd zeer aandachtig te zijn en geconcentreerd te werk te gaan want als je een verkeerde krant bezorgde kon dit leiden tot klachten
Pros
Toffe werksfeer
Cons
Loonvergoeding
Vroeg beginnen, heel fijn werk, maar zeer lange dagen, soms wel tot 15 uur per dag, terwijl je maar 7.36 uur betaald krijgt.
Weinig begrip van teamleaders als je zegt dat je dit niet kan volhouden.
Fijne collega's, maar niemand zegt iets over de vele onbetaalde uren die elke dag gepresteerd moeten worden door nieuwe mensen.

Het moeilijkste is dat je soms dubbele shiften draait zonder dat iemand je helpt. Je ziet anderen naar huis vertrekken terwijl jij dan nog aan je ronde moet beginnen.

Van 4 uur tot 18 uur werken is daar regelmatig van toepassing. Alleen de vaste mensen met een vaste ronde krijgen hun werk tijdig af.

Het werk op zich is leuk, de vele uren niet.

Dit was de slechtste ervaring in mijn 30-jarige loopbaan.
Pros
Vroeg beginnen
Cons
Zwaar misbruik van de werknemers (7.36 uur betaald, tussen 10 en 15 uur werken)