Christelijke Mutualiteit

HelpfulnessRatingDate
Found 13 reviews matching the searchSee all 15 reviews

Tijdelijke contracten

Indeed Featured review

The most useful review selected by Indeed
Ze werken veel met tijdelijke contracten. Vast binnen geraken is heel moeilijk. En de collega´s zijn vriendelijk in je gezicht maar achter je rug lachen ze je uit

Pros

Om de 14 dagen gratis fruit

Geen vast contract

Eerste 6 maanden loon aan 90% barema, daarna worden nieuwe mensen in dienst genomen.Geen vast contractOm de haverklap nieuw personeel en ontslagen.

Pros

Glijdende werkuren

Cons

Bedrijfscultuur, geen doorgroeimogelijkheden, Van de ene dag op de andere dag zonder werk komen te staan

Slechte werkomgeving

Je contract word niet verlengd je krijgt geen vast contract er worden om de haverklap mensen ontslagen zonder geldig reden. Er wordt geen rekening gehouden met inwerk periode. Saaie werkomgeving niet alle collega’s zijn even sociaal. Teamleider denkt alleen aan zichzelf. Ze behandelen je als een robot verwachten dat je perfect bent en super snel werkt. Het loon ligt dan ook superlaag voor wat ze van je verwachten. Kortom geen aanrader.

Pros

Cons

Koffiemachine altijd defect, slechte werkomgeving, asosciaal collega’s

Goede werkgever.

Goede werkgever, goede uren, goed loon, goede toffe aangename collega’s.

Pros

Flexibele uren, loon

Cons

Geen vast contract.

Geen tijd om je in te werken!

Ik werd er schandelijk behandeld. Na 1 dag moest ik reeds op gesprek komen. Mijn tempo was zogezegd niet hoog genoeg. IK was IN OPLEIDING! Er werd ook geen rekening gehouden met mijn argument dat hun software systeem om de haverklap uitviel. ER werd achter mijn rug geroddeld over mij. Mijn raad : Blijf zo ver mogelijk van CM vandaan!

stage

heel veel geleerd op deze stage. Teamwerk flexibele uren

leuke job , met verantwoordelijkheid , waarbij je heel veel mensen kunt helpen

In de loop van de 21 jaar dat ik hier werk , heb ik hier nooit spijt van gehad . De mogelijkheid om door te groeien is er , al is het niet altijd in de nabije omgeving .Hier spreken we iedereen aan met de voornaam en weten we zeer goed wat we van collega's mogen verwachten . De afwisseling in mn job is zalig en het contact met leden en vrijwilligers ook. Als ik deze job , met de verscheidenheid en jaarlijkse uitdagingen kan blijven doen , dan ben ik tevreden . Het verplichte vrijwilligerswerk die opgelegd wordt , kan privé - of het eigen soicaal leven soms wat in de weg staan , maar dit moet je er bij nemen

Pros

variatie in de job, verantwoordelijkheid, elke dag met goesting gaan werken

Cons

meer moeten doen met minder

Familiale sfeer

Het samenwerken met de collega's is hier zeer aangenaam wegens de informele en familiale sfeer. Teambuildings worden aangemoedigd. De uren die moeten worden gewerkt zijn zeer flexibel waardoor er een perfecte balans tussen privé en werk is. Echter wordt er veelal gewerkt met tijdelijke contracten waardoor gemotiveerd komen werken soms moeilijk wordt. Selectiebeleid laat soms ook te wensen over.

Pros

Koffie, collega's, uren

Cons

Doorgroeimogelijkheden, veelal tijdelijke contracten

Super gezellige werkomgeving, leuke collegas

Werken bij de CM was voor mij een droom dat uitkwam. Ik ging met een lach werken. Ik had leuke collega's en een heel lieve supervisor.

Pros

Glijdende uren

Open ruimte kantoor met ongeveer 20 collega's

Ik doet stage bij CM Oostende elke dinsdag, datums; 5, 12, 19, 26 januari, 23 februari, 1, 8, 15 maart, 12, 19, 26 april, 3, 10, 17, 24, 31 mei en dan nog 7, 14 juni dan is het blockstage 20 juni tot 23 juni. Ik heb nog veel bijgeleerd; Logopedie voorschriften inbrengen in hun systeem, controleren of dat ze deze dagen echt geweest zijn naar de logopedie, controleren als dµhet bedrag in orde is... Ik vind het nog leuk deze stage, maar behalve sommige collega's zijn niet zo vriendelijk in het bedrijf en buiten.

Pros

Je mag werken op je eigen tempo

Cons

?

Daar leeft het!

Positief = vrijheid door de glijdende uren. Moeilijkste = de hokjesmentaliteit + te eng afgebakend werkterrein, Soms ook mentaal zwaar als je bij mensen thuis zware en moeilijke situaties tegenkomt. Leukste = tijdens de bezoeken aan huis kom je in contact met veel mensen van verschillende leeftijden uit alle lagen van de bevolking. De opleidingen zijn meestal levendig en origineel gebracht. Toffe en minder toffe collega's. Overheersend = het veelvuldige geroddel en negativiteit. Inconsequente aanpak van leidinggevende. Persoon staat er niet, heeft moeilijkheden om vergaderingen te leiden, komt niet op voor eigen mensen. Te laks beleid in het algemeen. Veel vriendjespolitiek. Ik heb geleerd dat niet alles is zoals het van buiten af lijkt. Juiste persoon op juiste plaats blijkt geen fabel. Ik leerde hieruit wat ik zelf belangrijk vind in een werksetting en wat ik vooral niet meer wil. Op menselijk vlak heb ik leren relativeren en respectvol stille bewondering opbrengen voor moeilijke en zware situaties waarin nog te veel mensen (verdoken) leven.

Pros

verloning + secundaire arbeidsvoorwaarden

Cons

Hokjesmentaliteit

Het Economaat

Leuke collega's Veel afwisseling 's morgens Tijdens namiddag eentoniger Postverdeling, bestellingen, verzendingen en drukwerk Het moeilijkste is de inwerking in het programma Papyrus De directie mag wat sneller ingrijpen als het nodig is, meer begeleiden aan het begin, is beetje laks wanneer ik vroeg naar feedback...niks aan de hand...twee weken nadien is opeens niks goed Ik heb niet zoveel over het werk bijgeleerd maar wel veel over mezelf: wat doe ik graag? Wat wil ik?

Pros

Glijdende uren

Cons

Soms saai als er weinig werk te doen is

Aangename en Rustige omgeving

Bij dit bedrijf was het zeer aangenaam om te werken. De werksfeer was zeer rustig. Ik had mijn taken en moest zelfstandig werken. Na een paar maanden groeide ik in het bedrijf. Mijn collega's waren zeer vriendelijk en lieten mij ook samen groeien met hun. Na een tijdje gaven ze me meer en meer verantwoordelijk en vertrouwen.

Pros

Vrijheid

Cons

Incheck klok

Ask a question about working or interviewing at Christelijke Mutualiteit. Our community is ready to answer.Ask a Question

3,7 out of 5 stars for Work/Life Balance
3,5 out of 5 stars for Salary/Benefits