Colruyt

Colruyt Employee Reviews for Verkoper (m/v)

Verkoper (m/v)63 reviews
Belgium63 reviews
Found 63 reviews matching the search
See all 643 reviews
Een typische dag op het werk: ofwel rekken aanvullen of aan de kassa staan. Nooit langer dan 3 u aan één stuk door. Mogelijkheid na een tijd om een afdeling te kiezen in aanvulling bij het uitzetten van karren en kassawerk. Heb je ambitie om door te groeien, dan kan dat.
Beste werkgever die ik ooit heb gehad. Jammer dat er een einde aan kwam
Pros
Sfeer
Cons
Niets
zwaar werk, heel rugbelastend. geen airco en je mag geen water drinken. constant opgejaagd. collega's zijn onbeleefd en roddelen constant. eentonig werk. was voor mij een nachtmerrie.
Pros
De collega's zijn altijd vriendelijk en dankbaar voor de studenten.
Slechte filiaalleider gehad. Ongepaste acties. Zelfs je toilet pauzes werden genoteerd
Een fijne werklvloer met verschillende karakters als collega's.
Info:

Eens je hier tewerk wordt gesteld kom je terecht in een (vaak) sfeervolle groep van collega's die niet schuw zijn om nieuwe mensen te begeleiden en te helpen waar nodig.

Vanaf dag 1 wordt je gesteld aan een meter/peter die jou verderhelpt te integreren in het bedrijf.

Je begint met Inzetten, dit doe je meestal een 3-tal weken, waarna je een kassaopleiding zal krijgen waardoor je daarna meer afwisseling zal krijgen.

Eens je meer geintegreerd zal zijn en er minstens 2-3 maand voorbij is, zal er stilletjes aan gekeken worden voor u om in een afdeling te komen. Dit is waar het leuker begint te worden omdat je dan in een een kleine vaste ploeg komt te staan waar je het meeste van de tijd mee zal doorbrengen.

Positieve punten:

-Unieke karakters in collega's die vaak wel positief zijn

-Keuze in Vrije tijd (Wekelijkse rustdag) (Meestal)

-Planningen worden 3 weken op voorhand aangemaakt (dus genoeg tijd om plannen te maken)

-Afwisseling van werk

-Je word betaald tot op de minuut

-Kans op Doorgroei

Mindere punten:

-Management, dit is niet het geval voor elke winkel maar let op: een goede/ slechte gerant maakt het grootste verschil voor een sfeervolle groep.

-Loon: Garanderen veel voordelen en doen lijken of je op de beste plek in de wereld bent terechtgekomen, maar eens je ervaring hebt op andere plaatsen je beseft dat je eigenlijk wel redelijk werd onderbetaald.

-Altijd de klant bevoordelen, en de werknemers in het nadeel.

-1u Middagpauze

Al bij al een goede ervaring, veel bijgeleerd over productief werken, sociaal omgaan met klanten en collega's.
 - more...
Het is een goede werkgever!
Wel hard werken, en ook avond werk en heel vroeg s’ morgens!

Nadeel, ze spelen soms wel met je voeten als het over doorgroeien gaat.
Na een sollicitatie werd ik opgebeld door de regiomanager met de melding dat ik mocht starten in Schoten. Er werd een IBO-contract voor mij opgemaakt want volgens de regiomanager maakte dit geen verschil voor mij. Wel dus. Geen recht op vakantie, vakantiegeld, dertiende maand of deelname in de winst tijdens het volgend jaar, omdat ik in IBO gestart was. Daar bovenop een schandalig laag hongerloontje, en standaard werd mij 45 uren per week aangesmeerd. Dit werd nadien duidelijk toen men mij na een half jaar dienst een document onder de neus duwde dat eigenlijk bij de start ondertekend dient te worden in samenspraak met de werknemer. Op dit document stond dat ik bereid was tot 45 uren te kloppen op een maand. Bovenop het feit dat dit financiëel een zware kater was, mocht ik ook nog eens elk weekend komen werken omdat er een verantwoordelijke elk weekend thuis moet zijn voor de kindjes. Incompetente en arrogante leidinggevenden die er werken, terwijl ze ook maar in een winkeltje werken hoor. Winkel altijd smerig en vettig, en heel slecht georganiseerd. Daar bovenop mag je nog eens grote afstanden afleggen voor opleidingen of om 50km verder te depanneren. Ook al sta je onderaan de ladder, je moet alle taken kunnen zodat de leidinggevenden kunnen uitrusten op hun klein bureautje. Colruyt? Ik kom er niet meer binnen. Zware klucht.
Werk als 58 jarige te zwaar en teveel flexibiliteit
Is een zware job fysiek maar wel heel leuk om te doen
Ik doe de job graag maar is lichamelijk heel belastend. Spijtig genoeg begin ik na 12 jaar dienst hier last van te hebben.
het werk op zich is goed maar het is de omstandigheden soms dat minder zijn. ook de mentaliteit van bepaalde cheffen. (machtsmisbruik en dergelijke word snel en vaak gebruikt. je bent een nummer en vaak niets meer dan dat)
ik ben 7 jaar in de firma en heb toffe mensen leren kennen die ik zelf buiten het werk zie. maar mijn motivatie voor bij colruyt te blijven is verminderd entaliteit is veranderd tegenover 7 jaar geleden. dat is spijtig.
Gezien ze vooral winkels hebben en veel late uren gepresteerd worden, hebben zij toch oog voor werk/prive in balans te houden.
Alles is bespreekbaar.

Iedereen werkt evenveel de late en wordt ook zo bijgehouden.

Veel afwisseling on the job en reeele doorgoeimogelijkheden.

Loon meer dan minimum.
Zeer goede werkgever. Goed verdiend met kans om door te groeien in alle richtingen.
Pros
Teamverband
Cons
Vroege/late uren
Ik vind het heel jammer dat de verantwoordelijke niet meer achter mij stond. Heb heel graag in de winkel gewerkt. En heel toffe collega's.
Pros
Maaltijdcheques
Cons
Heb mijn job bij colruyt altijd tof gevonden, alleen ondervond ik de laatste maanden veel fysieke klachten ( omwille van het zware lichamelijke werk). Daarom heb ik geopteerd om een nieuwe uitdaging te zoeken
Pros
extra kaart, maaltijdcheques
De job was niet geschikt voor mij, snel en op korte tijd zelfstandige kunnen werken. Je moet veel info weten over de producten.. de kortingen etc
Pros
Afspraken nakomen
Cons
Zelfstandige werken op een korte tijd
Het is een super-cool bedrijf.
Ik heb er altijd graag gewerkt.
Pros
Premies
Cons
Niets
Een zeer gevarieerde job waarin je elke dag nog wat leert.
Wederzijds respect en begrip zijn sleutelwoorden.

Leukste is dat je heel veel leert, veel respect krijgt en aangemoedigd wordt bij de struikelblokken. Eens een dagje thuis in de week.

Moeilijkste is dat je fysiek in topconditie moet zijn en wennen aan de shiften.
Pros
Opleidingen, voor elk wat wils
toffe werksfeer. veel collega's en je maakt er zeker wel vrienden.
doorgroeien behoort zeker tot uw mogelijkheden en daar krijg je kansen voor. je kan je ook inschrijven voor allerhande opleidingen die je zogezegd betaalt met je overuren.

verder vergt de job wel wat van je lichaam. enorm wisselende uren en fysiek zwaar werk.
Pros
collegiale sfeer
Cons
fysiek zwaar