Coolblue Reviews

Met een Glimlach naar Kantoor
Recruiter (huidige medewerker) –  Rotterdam23 oktober 2017
Ik ga elke dag met een glimlach naar kantoor.
De bedrijfscultuur is top, veel jonge mensen met de zelfde werkhouding. Hard werken, maar ook tijd voor fun.

Dit stukje fun is terug te vinden door het gehele kantoor. De vergaderkamers inspireren, de tafeltennis wedstrijden zijn om over naar huis te schrijven en de feesten zijn om niet te vergeten.

Verder krijg je veel vrijheid in je werk waardoor je zelfstandig aan de slag kan en ook met eigen initiatieven kan komen.

Doorgroeien, dat is helemaal up to you!
Pluspunten
Goed gevulde kantine voor een leuke prijs, Top collega's, fijne borrels
Minpunten
Geen verstelbare bureau's, Dat er momenteel veel focus op de "gezonde keuze" wordt gelegd, Soms is een wit puntje hagelslag gewoon nodig ;)
Was deze review nuttig?JaNee 2Rapporteren

Hoi,

Tof dat je het zo naar je zin hebt bij Coolblue. Dankzij feedback zoals deze kunnen we iedere dag een beetje beter worden.
Mocht je nog meer met ons willen delen, zou je ons dan willen mailen? Dat kan op lotte.vanvelzen@coolblue.nl.

Met vriendelijke groet,
Lotte - Recruitment Specialist Employer Branding

Geweldig leuke werkgever
Operationeel manager retouren en defecten (voormalige medewerker) –  Tilburg13 oktober 2017
Een geweldige werkgever met een fijne "Vrienden" cultuur
Pluspunten
Coole feesten
Was deze review nuttig?JaNee 4Rapporteren

Hoi,

Wat leuk om te horen dat je met veel plezier bij Coolblue werkt. Onze mondhoekjes gaan ervan omhoog!
Als je nog specifieke feedback met ons wilt delen, zou je ons dan willen mailen? Dat kan op lotte.vanvelzen@coolblue.nl. Dan kunnen we iedere dag een beetje beter worden.

Met vriendelijke groet,
Lotte - Recruitment Specialist Employer Branding

Leuke winkel, leuk team
Storemanager winkel (huidige medewerker) –  Groningen14 september 2017
Elke dag lachen op de vloer.
Altijd het beste willen doen voor elkaar en voor de klanten.
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 6Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Niet met een glimlach weggegaan.
Medewerker klantenservice (voormalige medewerker) –  Rotterdam4 september 2017
Reden vertrek: niet behaalde targets, en mijn karakter, wat blijkbaar niet past bij het bedrijf
Niet iedereen is even vrolijk en druk als de ander, maar daarom niet minder enthousiast.

Als je vraagt om hulp mbt het ontwikkelen van de vaardigheden die je nodig hebt om het werk uit te kunnen voeren, is het niet mogelijk, totdat je hebt gehoord dat je kan opdonderen, dan is ineens alles mogelijk.

Collega's waren echt geweldig, maar de schijn van transparantie heeft mij met een nare smaak achtergelaten.

Salarissen zijn ook in de loop van de tijd achteruit gegaan. Toeslagen zijn verminderd, of zelfs helemaal weggevallen, het loon zelf was niet om naar huis te schrijven.
Pluspunten
Kantine was wel altijd top gevuld, voor een kleine bijdrage verse producten
Minpunten
Zie onderstaand relaas.
Was deze review nuttig?Ja 18NeeRapporteren
Review for CoolBlue
Researcher & Budget Planner (voormalige medewerker) –  Rotterdam15 juli 2017
The job in CoolBlue is actually combined with school project. Based on CoolBlue real case, I was allocated for planing project budget and all financial cost, benefit. During the project period, I learnt a lot from CoolBlue colleagues and things from real life
Was deze review nuttig?JaNee 9Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Gezellige collega's met ieder unieke ervaringen meegemaakt
Chauffeur/bezorger (huidige medewerker) –  Rotterdam-Zuid18 april 2017
Een werkdag bij Coolblue bezorgt Rotterdam start om 6 uur in de ochtend waarbij je met je collega's de vracht gaat uitladen en sorteren. Eenmaal gesorteerd, worden de producten ingeladen in de Coolblue bussen en volgt er daarna een korte dag-start samenvatting door de leidinggevende. Om 7 uur vertrekken de eerste bussen naar de klanten en werk je de lijst af tot je de laatste product hebt afgeleverd. Wanneer je bent aangekomen op de Depot ruim je je bus netjes op en clock je jezelf uit en mag je naar huis.
Pluspunten
Je bent gezellig met 2 mensen op de bus en het reizen door het land is hartstikke leuk, omdat je op plekken komt die je normaal niet ziet.
Minpunten
Het werk is zwaar en zorgt voor veel last op je lichaam. niet genoeg dagen voor rust.
Was deze review nuttig?Ja 13NeeRapporteren
Trots om bij te werken
Inkoper (huidige medewerker) –  Rotterdam25 maart 2017
Coolblue is een heel bijzondere werkgever. Je wordt gemotiveerd en als starter wordt je goed begeleid. Je krijgt je eigen coach waar je alles aan kunt vragen. Coolblue loopt voorop in kennis en alles wordt met cijfers gemeten. Je kunt veel leren over de manieren waarop Coolblue data inzet om de klant beter te helpen en de omzet te verhogen. Word je echt goed in je vak dan kun je heel gemakkelijk doorgroeien.

De werksfeer is top. Er is weinig hiërarchie en je krijgt als werknemer heel veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Maak je een keer een fout? Geen probleem, als je er maar van leert. Heb je een goed idee? Maak een plan en je mag het gaan regelen.

Daarbij is het gaaf om te werken bij een bedrijf waar je blijft high-fiven omdat er weer een omzetrecord wordt gehaald.

Wil je bij Coolblue werken, dan moet je er wel passen. Werknemers zijn erg toegewijd en vinden werk belangrijk, dat maakt samenwerking leuk en maakt je niet alleen collega's, maar ook vrienden. Het is belangrijk dat je eerlijk bent en de directheid van je collega's ook kan waarderen. Om die cultuur te bewaken wordt er dus ook goed naar je persoonlijkheid gekeken.
Pluspunten
Werksfeer, vrijheid, kennis, verantwoordelijkheid en bier
Minpunten
Startsalaris is wat laag, maar je kunt snel stappen maken
Was deze review nuttig?Ja 10Nee 10Rapporteren
Leuke collega's, zwaar werk
Bezorger witgoed (voormalige medewerker) –  Tilburg23 maart 2017
Leuke collega's maar na verloop van tijd wordt je echt als een nummertje behandeld, je wordt niet serieus genomen al lijkt dit op het begin echt zo!

Pluspunt is dat ze heel gul zijn met bedrijfskleding

Te zwaar werk, zonde om je lichaam hier mee te vergallen. Slechte communicatie.
Pluspunten
Minpunten
de glimlach wordt te serieus genomen, soms voel je je een Pipo bezorger, veel collega's die zijn gestopt met lichamelijke klachten.
Was deze review nuttig?Ja 15NeeRapporteren
leuk bedrijf
RMA (voormalige medewerker) –  Tilburg6 februari 2017
leuk bedrijf helaas heeft de teamleider een ander idee dan de directie
Pluspunten
leuk team
Minpunten
niet open en eerlijk zoals ze zelf zeggen
Was deze review nuttig?Ja 18NeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Gezellig bedrijf die zelf nog verkeerd in opgroeien
Medewerker retouren (voormalige medewerker) –  Rotterdam21 januari 2017
Het is een gezellig en jeugdig bedrijf maar net zoals alle callcenters ben je er een nummer die net zo makkelijk wordt omgeruild voor een ander nummer.
Pluspunten
Tafeltennis
Minpunten
Communicatie
Was deze review nuttig?Ja 12NeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Coolblue - elke dag een beetje beter
Klantenservice medewerker (huidige medewerker) –  Rotterdam20 december 2016
Coolblue staat voor alles voor een glimlach voor de klant, maar zeker ook elke dag een beetje beter voor de werknemers.
Er wordt voldoende aandacht besteedt aan de ontwikkeling van afdelingen, zodat niet alleen de klanten meer blij worden, maar ook de werknemers tevreden blijven.
Was deze review nuttig?Ja 8Nee 7Rapporteren
bezorger coolblue
bezorger (huidige medewerker) –  Rotterdam16 december 2016
heel hard werken voor niet al te veel geld. racisme aanwezig in het bedrijf. niet waard om je rug te breken voor dit bedrijf.
Minpunten
communicatie is er niet
Was deze review nuttig?Ja 41Nee 14Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Productieve werkomgeving met gezellige en inspirerende collega's
Praatjesmaker (huidige medewerker) –  Rotterdam12 december 2016
Coolblue is een groeiend bedrijf met een duidelijke strategie en de juiste kernwaarden.
Deze kernwaarden zijn ook echt merkbaar in het bedrijf en op ieder moment van de dag en zijn dus niet alleen op papier en naar buiten toe "leuk".
Bij Coolblue staat ontwikkelen en verbeteren hoog in het vaandel. Niet alleen voor het bedrijf zelf, maar ook voor de werknemers. Er is de Coolcademy waar je leuke en inspirerende workshops kunt volgen en doorgroeien wordt enorm gestimuleerd.
Pluspunten
relaxte werksfeer, goede prive-werk balans
Was deze review nuttig?Ja 7Nee 8Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Great employer, exemplary atmosphere, informal, competitive and fun
Buyer (huidige medewerker) –  Rotterdam, The Netherlands15 april 2016
Company with a great vision on ecommerce retailing and customer centricity. Little to no hierarchy, lots of responsibilities even for junior employees. Great atmosphere with tons of fun, intelligent and likeminded people. A company in rapid growth does mean you have to be flexible.
Pluspunten
Great leadership and great people
Minpunten
The many changes due to growth can be bothersome to some
Was deze review nuttig?Ja 11Nee 8Rapporteren
Cool Blue
Magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam22 maart 2016
Een typische dag is wanneer we om 08:00 uur bij elkaar staan en onze taken krijgen. Wie gaat wat doen vandaag en er wordt dan vertelt of het druk zal worden of niet.
Zodra je je taken gekregen hebt kan je zelfstandig je werk doen en niemand die je constant in de gaten houd.
Collega's zijn erg aardig en mochten er vragen zijn staan ze altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Het moeilijkste van de baan is toch wel het lopen want op een drukke dag loop je wel 12 km.

Het leukste van de baan vind ik toch wel dat je niet constant iemand hebt die op je let.
Pluspunten
Gratis koffie
Minpunten
Geen minpunten
Was deze review nuttig?Ja 19Nee 6Rapporteren
super werkplek
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam, ZH1 november 2015
Een hele leuke werkplek met een leuk team! Op de klantenservice hangt een goede sfeer en de supervisors leren je heel erg veel. Ik heb het hier onwijs naar m'n zin gehad.
Was deze review nuttig?Ja 31Nee 14Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Een creatieve en unieke werkomgeving met alles voor een glimlach.
Senior Videoproducer / Teamleider (huidige medewerker) –  Rotterdam, ZH8 oktober 2015
De video-activiteiten van Coolblue zouden niet zo zijn opgevallen zonder de aansprekende resultaten. Een paar voorbeelden. Er zijn inmiddels ruim 5.200 video’s geproduceerd, waarvan ruim 4.300 openbaar. Die video’s zijn zo’n 20 miljoen keer bekeken en met een gemiddelde kijkduur van 1:47 zijn die views goed voor 50 jaar (!!!) aan kijkduur.

Elke maand komen er nog eens zo’n 200 nieuwe video’s bij, neemt het aantal abonnees (nu ca. 15.700) toe met 600 en komen er 750.000 views bij. En oh ja, er zijn 43.000 comments binnengekomen op de video’s, waarop gereageerd wordt binnen het halfuur.
Pluspunten
Vrijheid, Flexibiliteit, Unieke omgeving en Jong van geest.
Was deze review nuttig?Ja 12Nee 58Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
resumindo meu dias de trabalho e como foi com a empresa .
administrador (voormalige medewerker) –  rotterdam holanda25 april 2014
Um dia de trabalho: trabalho administrativos da empresa e resolvia problemas de computadores e telefones.
O que você aprendeu: aprendi lhe da com pessoas tudo sobre informatica e software, treinava muito meu inglês hoje falo fluente .
A direção / gerêcia :uma pessoa muito gentil um grande proficional.
A parte mais dificil do trabalho : resolver problemas com fornecedores .
A parte melhor do trabalho : todas as funções que eu realizava no trabalho .
Pluspunten
crescer como proficional
Minpunten
Nada contra
Was deze review nuttig?Ja 13Nee 103Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Echt een super bedrijf, jammer dat ik weg moest i.v.m. crisis
Logistiek medewerker (voormalige medewerker) –  Tilburg29 april 2013
Het was op het werk altijd heel veel lachen maar het werk was natuurlijk het belangrijkste. wat ik er geleerd heb is dat vriendschap op het werk heel goed is en uiteindelijk een geweldig team vormt. de directie was ook heel erg aardig en hielden ook van een geintje. het moeilijkste van de baan waren de afscheid gesprekken met de mensen. en het leukste was dat we een super team waren dat altijd voor elkaar klaar stond.
Pluspunten
Altijd gezellig
Minpunten
de crisis
Was deze review nuttig?Ja 55Nee 20Rapporteren

5 sterren