Coolblue Reviews

Gezellige werkomgeving
Bezorger (voormalige medewerker) –  Amsterdam29 januari 2018
Ik heb zelf maar heel kort bij coolblue gewerkt, dit omdat mijn auto het net voor de startdatum begaf en ik zodoende niet optijd aanwezig kon zijn. Uiteindelijk heb ik er een week gewerkt, maar ik moet zeggen met veel plezier! Veel energie, plezier maar ondertussen hard werken. Het begint al op de selectiedag, een soort van ongedwongen sfeer en genoeg ruimte om jezelf te ontwikkelen. Dit bedrijf is zeker een aanrader en mocht het kunnen en nodig zijn, ga ik hier zeker weer solliciteren.
Pluspunten
Vrolijke werksfeer
Was deze review waardevol?Ja 2NeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Interessante functie bij een zeer gezellig bedrijf.
Medewerker Inkoopadministratie (voormalige medewerker) –  Rotterdam24 januari 2018
Bij Coolblue heb ik geleerd dat een gezellige sfeer en efficiënt werken heel goed samen kunnen.
Was deze review waardevol?JaNeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Gezellige sfeer, perfecte werkplek, flexibele tijden...wat wil een teamleider nog meer?
Teamleider Klantenservice (huidige medewerker) –  Rotterdam20 januari 2018
Ik werk nu al meer dan twee jaar als teamleider bij de klantenservice van Coolblue en ik kan niet anders zeggen dat het mijn fijnste baan tot nu toe is. We hebben het met ons team elke dag gezellig, de werktijden zijn flexibel en ik ga elke dag fluitend naar mijn werk - en ook nog eens lopend, want Coolblue heeft een fantastisch kantoor midden in de stad. Ik zou echt niet weten wat ik nog meer zou willen, behalve dan de mogelijkheid om bijvoorbeeld 36 uur te werken in plaats van 40.
Pluspunten
Gezellige sfeer
Minpunten
Parttime in sommige functies niet mogelijk
Was deze review waardevol?Ja 1NeeRapporteren
Fijn bedrijf
HR medewerker (huidige medewerker) –  Rotterdam15 januari 2018
Fijn bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden. Blij om hier deel aan te mogen nemen!
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 1Rapporteren
Coolbleu
Logistiek medewerker (huidige medewerker) –  Tilburg14 november 2017
Word een te groot bedrijf , waar cultuur vervaagt
Als je van veel werken houd , En weinig vrije dagen moet je bij coolbleu werken
Was deze review waardevol?Ja 10Nee 8Rapporteren
13 december 2017

Hoi,

Bedankt voor je feedback. We vinden het vervelend om te horen dat je dit zo ervaren hebt. Ik wil graag meer horen over de ervaring die je omschrijft. Zou je me willen mailen op lotte.vanvelzen@coolblue.nl? Dan kom ik daar zo snel mogelijk bij je terug. Je gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

Met een Glimlach naar Kantoor
Recruiter (huidige medewerker) –  Rotterdam23 oktober 2017
Ik ga elke dag met een glimlach naar kantoor.
De bedrijfscultuur is top, veel jonge mensen met de zelfde werkhouding. Hard werken, maar ook tijd voor fun.

Dit stukje fun is terug te vinden door het gehele kantoor. De vergaderkamers inspireren, de tafeltennis wedstrijden zijn om over naar huis te schrijven en de feesten zijn om niet te vergeten.

Verder krijg je veel vrijheid in je werk waardoor je zelfstandig aan de slag kan en ook met eigen initiatieven kan komen.

Doorgroeien, dat is helemaal up to you!
Pluspunten
Goed gevulde kantine voor een leuke prijs, Top collega's, fijne borrels
Minpunten
Geen verstelbare bureau's, Dat er momenteel veel focus op de "gezonde keuze" wordt gelegd, Soms is een wit puntje hagelslag gewoon nodig ;)
Was deze review waardevol?JaNee 6Rapporteren
24 oktober 2017

Hoi,

Tof dat je het zo naar je zin hebt bij Coolblue. Dankzij feedback zoals deze kunnen we iedere dag een beetje beter worden.
Mocht je nog meer met ons willen delen, zou je ons dan willen mailen? Dat kan op lotte.vanvelzen@coolblue.nl.

Geweldig leuke werkgever
Operationeel manager retouren en defecten (voormalige medewerker) –  Tilburg13 oktober 2017
Een geweldige werkgever met een fijne "Vrienden" cultuur
Pluspunten
Coole feesten
Was deze review waardevol?JaNee 6Rapporteren
24 oktober 2017

Hoi,

Wat leuk om te horen dat je met veel plezier bij Coolblue werkt. Onze mondhoekjes gaan ervan omhoog!
Als je nog specifieke feedback met ons wilt delen, zou je ons dan willen mailen? Dat kan op lotte.vanvelzen@coolblue.nl. Dan kunnen we iedere dag een beetje beter worden.

Leuke winkel, leuk team
Storemanager winkel (huidige medewerker) –  Groningen14 september 2017
Elke dag lachen op de vloer.
Altijd het beste willen doen voor elkaar en voor de klanten.
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 8Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Niet met een glimlach weggegaan.
Medewerker klantenservice (voormalige medewerker) –  Rotterdam4 september 2017
Reden vertrek: niet behaalde targets, en mijn karakter, wat blijkbaar niet past bij het bedrijf
Niet iedereen is even vrolijk en druk als de ander, maar daarom niet minder enthousiast.

Als je vraagt om hulp mbt het ontwikkelen van de vaardigheden die je nodig hebt om het werk uit te kunnen voeren, is het niet mogelijk, totdat je hebt gehoord dat je kan opdonderen, dan is ineens alles mogelijk.

Collega's waren echt geweldig, maar de schijn van transparantie heeft mij met een nare smaak achtergelaten.

Salarissen zijn ook in de loop van de tijd achteruit gegaan. Toeslagen zijn verminderd, of zelfs helemaal weggevallen, het loon zelf was niet om naar huis te schrijven.
Pluspunten
Kantine was wel altijd top gevuld, voor een kleine bijdrage verse producten
Minpunten
Zie onderstaand relaas.
Was deze review waardevol?Ja 26Nee 1Rapporteren
Review for CoolBlue
Researcher & Budget Planner (voormalige medewerker) –  Rotterdam15 juli 2017
The job in CoolBlue is actually combined with school project. Based on CoolBlue real case, I was allocated for planing project budget and all financial cost, benefit. During the project period, I learnt a lot from CoolBlue colleagues and things from real life
Was deze review waardevol?JaNee 12Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Gezellige collega's met ieder unieke ervaringen meegemaakt
Chauffeur/bezorger (huidige medewerker) –  Rotterdam-Zuid18 april 2017
Een werkdag bij Coolblue bezorgt Rotterdam start om 6 uur in de ochtend waarbij je met je collega's de vracht gaat uitladen en sorteren. Eenmaal gesorteerd, worden de producten ingeladen in de Coolblue bussen en volgt er daarna een korte dag-start samenvatting door de leidinggevende. Om 7 uur vertrekken de eerste bussen naar de klanten en werk je de lijst af tot je de laatste product hebt afgeleverd. Wanneer je bent aangekomen op de Depot ruim je je bus netjes op en clock je jezelf uit en mag je naar huis.
Pluspunten
Je bent gezellig met 2 mensen op de bus en het reizen door het land is hartstikke leuk, omdat je op plekken komt die je normaal niet ziet.
Minpunten
Het werk is zwaar en zorgt voor veel last op je lichaam. niet genoeg dagen voor rust.
Was deze review waardevol?Ja 16NeeRapporteren
Trots om bij te werken
Inkoper (huidige medewerker) –  Rotterdam25 maart 2017
Coolblue is een heel bijzondere werkgever. Je wordt gemotiveerd en als starter wordt je goed begeleid. Je krijgt je eigen coach waar je alles aan kunt vragen. Coolblue loopt voorop in kennis en alles wordt met cijfers gemeten. Je kunt veel leren over de manieren waarop Coolblue data inzet om de klant beter te helpen en de omzet te verhogen. Word je echt goed in je vak dan kun je heel gemakkelijk doorgroeien.

De werksfeer is top. Er is weinig hiërarchie en je krijgt als werknemer heel veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Maak je een keer een fout? Geen probleem, als je er maar van leert. Heb je een goed idee? Maak een plan en je mag het gaan regelen.

Daarbij is het gaaf om te werken bij een bedrijf waar je blijft high-fiven omdat er weer een omzetrecord wordt gehaald.

Wil je bij Coolblue werken, dan moet je er wel passen. Werknemers zijn erg toegewijd en vinden werk belangrijk, dat maakt samenwerking leuk en maakt je niet alleen collega's, maar ook vrienden. Het is belangrijk dat je eerlijk bent en de directheid van je collega's ook kan waarderen. Om die cultuur te bewaken wordt er dus ook goed naar je persoonlijkheid gekeken.
Pluspunten
Werksfeer, vrijheid, kennis, verantwoordelijkheid en bier
Minpunten
Startsalaris is wat laag, maar je kunt snel stappen maken
Was deze review waardevol?Ja 11Nee 11Rapporteren
Leuke collega's, zwaar werk
Bezorger witgoed (voormalige medewerker) –  Tilburg23 maart 2017
Leuke collega's maar na verloop van tijd wordt je echt als een nummertje behandeld, je wordt niet serieus genomen al lijkt dit op het begin echt zo!

Pluspunt is dat ze heel gul zijn met bedrijfskleding

Te zwaar werk, zonde om je lichaam hier mee te vergallen. Slechte communicatie.
Pluspunten
Minpunten
de glimlach wordt te serieus genomen, soms voel je je een Pipo bezorger, veel collega's die zijn gestopt met lichamelijke klachten.
Was deze review waardevol?Ja 18NeeRapporteren
leuk bedrijf
RMA (voormalige medewerker) –  Tilburg6 februari 2017
leuk bedrijf helaas heeft de teamleider een ander idee dan de directie
Pluspunten
leuk team
Minpunten
niet open en eerlijk zoals ze zelf zeggen
Was deze review waardevol?Ja 23NeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Gezellig bedrijf die zelf nog verkeerd in opgroeien
Medewerker retouren (voormalige medewerker) –  Rotterdam21 januari 2017
Het is een gezellig en jeugdig bedrijf maar net zoals alle callcenters ben je er een nummer die net zo makkelijk wordt omgeruild voor een ander nummer.
Pluspunten
Tafeltennis
Minpunten
Communicatie
Was deze review waardevol?Ja 15NeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Coolblue - elke dag een beetje beter
Klantenservice medewerker (huidige medewerker) –  Rotterdam20 december 2016
Coolblue staat voor alles voor een glimlach voor de klant, maar zeker ook elke dag een beetje beter voor de werknemers.
Er wordt voldoende aandacht besteedt aan de ontwikkeling van afdelingen, zodat niet alleen de klanten meer blij worden, maar ook de werknemers tevreden blijven.
Was deze review waardevol?Ja 8Nee 10Rapporteren
bezorger coolblue
bezorger (huidige medewerker) –  Rotterdam16 december 2016
heel hard werken voor niet al te veel geld. racisme aanwezig in het bedrijf. niet waard om je rug te breken voor dit bedrijf.
Minpunten
communicatie is er niet
Was deze review waardevol?Ja 48Nee 15Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Productieve werkomgeving met gezellige en inspirerende collega's
Praatjesmaker (huidige medewerker) –  Rotterdam12 december 2016
Coolblue is een groeiend bedrijf met een duidelijke strategie en de juiste kernwaarden.
Deze kernwaarden zijn ook echt merkbaar in het bedrijf en op ieder moment van de dag en zijn dus niet alleen op papier en naar buiten toe "leuk".
Bij Coolblue staat ontwikkelen en verbeteren hoog in het vaandel. Niet alleen voor het bedrijf zelf, maar ook voor de werknemers. Er is de Coolcademy waar je leuke en inspirerende workshops kunt volgen en doorgroeien wordt enorm gestimuleerd.
Pluspunten
relaxte werksfeer, goede prive-werk balans
Was deze review waardevol?Ja 8Nee 11Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Great employer, exemplary atmosphere, informal, competitive and fun
Buyer (huidige medewerker) –  Rotterdam, The Netherlands15 april 2016
Company with a great vision on ecommerce retailing and customer centricity. Little to no hierarchy, lots of responsibilities even for junior employees. Great atmosphere with tons of fun, intelligent and likeminded people. A company in rapid growth does mean you have to be flexible.
Pluspunten
Great leadership and great people
Minpunten
The many changes due to growth can be bothersome to some
Was deze review waardevol?Ja 11Nee 9Rapporteren
Cool Blue
Magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam22 maart 2016
Een typische dag is wanneer we om 08:00 uur bij elkaar staan en onze taken krijgen. Wie gaat wat doen vandaag en er wordt dan vertelt of het druk zal worden of niet.
Zodra je je taken gekregen hebt kan je zelfstandig je werk doen en niemand die je constant in de gaten houd.
Collega's zijn erg aardig en mochten er vragen zijn staan ze altijd klaar om je vragen te beantwoorden.
Het moeilijkste van de baan is toch wel het lopen want op een drukke dag loop je wel 12 km.

Het leukste van de baan vind ik toch wel dat je niet constant iemand hebt die op je let.
Pluspunten
Gratis koffie
Minpunten
Geen minpunten
Was deze review waardevol?Ja 19Nee 7Rapporteren

4,1