De Watergroep

De Watergroep Employee Reviews

All
Belgium5 reviews
Showing all 5 reviews
Zeer afwisselend werk, waardoor de dag heel snel voorbij gaat.
Je kan altijd terecht met bepaalde vragen over het werk.
Cons
Geen doorgroeimogelijkheden
Prima voorwaarden maar het is een boot zonder kapitein
Iedereen doet wat men wilt zonder enige controle

Weinig verantwoordelijken nemen echt leiding

Hoe hoger de functie hoe minder voeling met de basis
Aangename werksfeer en leuke collega's.
De bedrijfscultuur wordt positief gestimuleerd door het management, maar men is er nog niet helemaal. De bal wordt wat dit betreft nogal eens misgeslagen. Iedere medewerker zou een taak toebedeeld moeten krijgen waarvoor hij persoonlijk verantwoordelijk is. En waarvoor hij ook geprezen wordt als hij het goed heeft gedaan! Als je nergens verantwoordelijk voor gesteld wordt en er geen gedegen opvolging is, is er niets waarop je trots kan zijn als je het tot een goed einde brengt.

Het moeilijkste van de job: goede compromissen sluiten.

Het leukste van de job: ik kreeg heel wat vrijheid en vertrouwen bij het uitvoeren van mijn taken. Dit geldt evenwel niet voor alle medewerkers. Vertrouwen moet je verdienen, wordt dan gemakkelijk gezegd, maar je moet medewerkers ook aanmoedigen om het beste van zichzelf te geven. Niet iedereen heeft het in zich om daarnaar te streven, maar als de chef over de nodige overtuigingskracht beschikt en zelf het goede voorbeeld geeft, komt dit bijna altijd in orde.

'De beste man op de beste plaats' is misschien een streven, maar wordt vertroebeld door allerlei regeltjes. Men moet beter kijken naar de bekwaamheden van de medewerkers dan naar hun diploma's of hun prestaties bij examens.
Pros
maaltijdcheques, ecocheques, fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer
Cons
communicatie (intern en extern) moet verbeteren
Telefonische klachtenbehandeling in geval de klanten last hadden van bruin water, geen water etc.

Eventuele werken of grote lekken, waardoor de klanten zonder water kwamen te zitten, werden aan ons doorgegeven. Deze noteerden we dan op een groot bord zodat iedereen wist waar er problemen waren als er een klant belde.

Op het einde van de dag de geplande afspraken die met de klanten waren vastgelegd om hun probleem te gaan oplossen doorsturen naar het juiste district.
Pros
eco- en maaltijdcheques, vakantiegeld, vakantiedagen, eindejaarspremie
Dit was een administratieve studentenjob bij De Watergroep (de vroegere VMW). Hier moest ik vooral brieven schrijven, kopietjes maken, scans maken en op Intraweb plaatsen. Ik probeerde altijd een werk zo snel mogelijk af te krijgen zodat ik een nieuwe opdracht kreeg, zodoende kreeg ik voldoende afwisseling en werd het niet te eentonig. Het is altijd aangenaam om dan een schouderklopje te krijgen, zo bleef ik ook gemotiveerd. Er heerste altijd een heel collegiale sfeer en ik stond er met plezier voor op. Het is ook het bedrijf waar mijn moeder werkt en ik krijg nog geregeld de groeten van mensen waarmee ik heb gewerkt dus dat is ook altijd leuk om te horen.
We want to help you find great companies. Help us be the best!
Do these reviews help you learn more about working at De Watergroep?
Claimed Profile
Ask a question about working or interviewing at De Watergroep. Our community is ready to answer.
3,4
4,3