Defensie

3.4Work-Life Balance

Sort by

HelpfulnessRatingDate
Found 71 reviews matching the searchSee all 72 reviews

Satisfying job, lots of possibilities.

Indeed Featured review

The most useful review selected by Indeed
Depending on which speciality your in, you get to travel, learn a whole lot of different skills or become a pro in one specific job.The hardest part for some is being far from home for a long while sometimes in countries that are at war.The most enjoyable part is to be able to change from one job to antother, from one place to antother. To meet a lot of differnt people.We can do a lot of different sports every day during working hours.

Pros

good salary, a lot of sports, free healthcare.

Cons

missions abroad for several months, hard physically training...

Avontuurlijk, tof teamwork

Dankzij Defensie heb ik veel van de wereld gezien en talen geleerd. Samenwerken om met succes een doelstelling te bereiken, geeft een onbeschrijfelijk gevoel van trots

Pros

Goed salaris en veel extras

Cons

Soms lang weg van huis

Voor een alternatieve job ben je hier op zijn plaats.

Samenhorigheid, collegaliteit, sport, dienen in het buitenland voor elk wat wils.

Pros

Cons

Soms veel van thuis weg

Fijne werksfeer.

Laatse jaren minder aangenaam geweest door gebrek aan nieuw personeel. Voor de rest een toffe tijd beleefd met veel ervaring in het buitenland. Men heeft de mogelijkheid om zich op te werken maar je moet et wel iets voor doen. Je krijgt het niet cadeau.

Pros

Degelijk loon

Cons

Soms van huis.

Defensie is allround

Ik heb 38 jaar bij defensie gewerkt.Binnen gegaan in 1977 in het regiment para commando.Ik kan dit alleen maar aanraden aan de jeugd.Een leven vol avontuur en leerrijk op alle vlakken.Doorgroeimogelijkheden genoeg en voor elke wat wil.Het is een goed geoliede machine.

Verrijkend!

Is intussen 45 jaar geleden maar heb nog steeds positieve ervaring.

Pros

Kameraadschap en samenwerkingsgevoel.

Cons

Veel weg van huis.

Functioneren in een context van Eenheid in diversiteit

Het essentiële aan de krijgsmacht is op de eerste plaats weten wat men wil en waar naartoe! Dat vergemakkelijkt de gekozen loopbaan. Het interessante is als men aan de voorwaarden voldoet een eerlijke kansen krijgen om zich te vinden waarvoor men gekozen heeft. Tucht en zelfdiscipline is iets dat men zelf moeten opbrengen, ondanks management heb ik bepaalde waarden leren appreciëren. Samenwerkingsgeest,collegialiteit, loyaliteit en groepssolidariteit. Dat geeft een familie gevoel. Vast maandloon is een niet te onderschatten iets en de volledige administratief ondersteuning, ja! Ik heb mijn eigen niet veel kunnen vervellen door diversiteit aan opdrachten, hetzij buitenlandse, nationaal zendingen. Persoonlijk een tevreden militair en voor de herhaling vatbaar.

Pros

Unique beroep, Aangenaam werksfeer, collegialiteit, Hospitalisatieverzekering, compensatie in tijd of geldelijk, gerespecteerde Arbeidsvoorwaarden en uiteraard het maand vastloon

Cons

Budgettaire kan het wat beter in vergelijking met dienstjaren in andere departementen, de sociale voordelen op gelijke niveau als bij politie, geen maaltijdscheque

Stipt, sociaal en behulpzaam

Controle aanwezigheid personeel. Uitdelen van de dagelijkse consignes. Controleren van de brand - en inbraak alarmsystemen. Opmaken van de wacht verslagen. Controleren en beveiligen van wapens en munitie. EHBO cursus. Op onverwachte situaties de juiste oplossingen geven. Afwisselend.

Pros

Afwisselend

Cons

Oud en versleten gebouwen

Fijne afwisselende job

Werken bij defensie heeft me toegelaten om op veel plaatsen te komen waar een ander nooit komt .

Pros

Op dit moment redelijk wat vrije tijd door mijn functoe als nachtwaker

Déçu

J’ai vraiment étais déçue et perte de temps à la défense...

La défense est un poste sûr mais ingrat

Un job a la défense c'est la sécurité d'un emploi, et d'un salaire fixe qui tombe tous les mois en temps en en heure. C'est la découverte de soi même et des expériences uniques et inoubliables. Mais c'est aussi et surtout un investissement total, un mode de vie a adopter, laisser le reste de coté! Énormément de sacrifices pour une rémunération pas du tout a la hauteur du sacridice .

Pros

Securité de l'emploi

Cons

Rémunération

Goed, maar kan beter

De hiërarchie moet worden herzien, verloning naar graad is absurd. Een kassier verdient evenveel (mits zelfde graad) als een persoon die vliegtuigen repareert en aftekend met een enorme verantwoordelijkheid of mensen die elke dag hun leven op het spel zetten, wat ronduit belachelijk is. Aan de andere kant is er wel een goede sfeer, een uitdagende job met veel variatie.

slecht

Slecht beleid, geen rekening gehouden met de persoonlijke interesse

Was eens op missie in buitenland...

Was eens in nood en ze gingen me gewoon achterlaten....defensie ...een land binnengeloodst zonder de juiste benodingdheden....

Pros

De verloning

Cons

Teveel om op te noemen

Environnement de travail agréable

Travail agréable. Pas énormément de pression (dépend du poste).

Verantwoordelijkheid en discipline

Heb men job heel graag gedaan en fier militair te zijn

Specifiek beroep

Leidinggevend, stressbestendig, werken in groep. Variabel werk met uitdagingen

Peux de travail

Trop bien vendu pour ce que c’est. On passe plus de temps à se tourner les pouces qu’à travailler réellement

Pros

Logement gratuit à la caserne

Cons

Éloignés de tout

Elke dag wat anders

Wij vervoeren elke dag weer wat anders, vandaag vervoeren we een container 20Ft vol wisselstukken naar de Antwerpse haven en de dag erna halen we een in panne gevallen voertuig op bij een gevechtseenheid. Variatie is er altijd! Wanneer we de kans krijgen om dit in het buitenland te doen komt al onze ervaring die we opgedaan hebben in België zeer goed van pas!

de sfeer de laatste vijf jaar toen ik tewerkgesteld was in zeebrugge waren ok

gedurende de 39 jaar diens heb ik in leuke en minder leuke plaatsen afgedeeld geweest. soest (duitsland) was ik zelf nog een snotneus maar wist heel goed dat ik dit leventje niet wou verder doen. na een ingangsexamen te doen als onderofficier was ik meteen geslaagd. na twee jaar opleiding zedelgem en doornik ben ik naar ludenscheid gegaan als autoelectricien. zeer leuke sfeer. toen ben ik een jaar onderrichter geweest over mijn vak te zedelgem om daarna vijftien jaar twerkgesteld te worden in verschillende magazijnen in st niklaas. boeiend maar geen al te goede sfeer. dan heb ik tien jaar voor nato gewerkt als klusjesman tuinier cantinier chauffeur electricien enz. zeer goede sfeer. na de sluiting werd ik afgedeeld als admin en technieker in ieper. zeer deprimerende sfeer waar de meeste officieren van middelbare leeftijd op de ouderen neer keken.jongeren kon je daar al helemaal niet vinden. de gemiddelde leeftijd bedroeg 50 jaar. de laatse vijf jaar zat ik in zeebrugge als scheepselectricien waar ook een goede sfeer was

Mooie periode met veel afwisseling en variatie

Karaktervorming Samenwerking Variatie Teamplayer Beroepsvorming Afwisseling

Ask a question about working or interviewing at Defensie. Our community is ready to answer.Ask a Question

3.9

Work/Life Balance