Defensie

Defensie Employee Reviews

Showing all 68 reviews
Depending on which speciality your in, you get to travel, learn a whole lot of different skills or become a pro in one specific job.The hardest part for some is being far from home for a long while sometimes in countries that are at war.The most enjoyable part is to be able to change from one job to antother, from one place to antother. To meet a lot of differnt people.We can do a lot of different sports every day during working hours.
Pros
good salary, a lot of sports, free healthcare.
Cons
missions abroad for several months, hard physically training...
Ik heb 38 jaar bij defensie gewerkt.Binnen gegaan in 1977 in het regiment para commando.Ik kan dit alleen maar aanraden aan de jeugd.Een leven vol avontuur en leerrijk op alle vlakken.Doorgroeimogelijkheden genoeg en voor elke wat wil.Het is een goed geoliede machine.
Is intussen 45 jaar geleden maar heb nog steeds positieve ervaring.
Pros
Kameraadschap en samenwerkingsgevoel.
Cons
Veel weg van huis.
Het essentiële aan de krijgsmacht is op de eerste plaats weten wat men wil en waar naartoe! Dat vergemakkelijkt de gekozen loopbaan. Het interessante is als men aan de voorwaarden voldoet een eerlijke kansen krijgen om zich te vinden waarvoor men gekozen heeft. Tucht en zelfdiscipline is iets dat men zelf moeten opbrengen, ondanks management heb ik bepaalde waarden leren appreciëren. Samenwerkingsgeest,collegialiteit, loyaliteit en groepssolidariteit. Dat geeft een familie gevoel. Vast maandloon is een niet te onderschatten iets en de volledige administratief ondersteuning, ja! Ik heb mijn eigen niet veel kunnen vervellen door diversiteit aan opdrachten, hetzij buitenlandse, nationaal zendingen. Persoonlijk een tevreden militair en voor de herhaling vatbaar.
Pros
Unique beroep, Aangenaam werksfeer, collegialiteit, Hospitalisatieverzekering, compensatie in tijd of geldelijk, gerespecteerde Arbeidsvoorwaarden en uiteraard het maand vastloon
Cons
Budgettaire kan het wat beter in vergelijking met dienstjaren in andere departementen, de sociale voordelen op gelijke niveau als bij politie, geen maaltijdscheque
Controle aanwezigheid personeel. Uitdelen van de dagelijkse consignes. Controleren van de brand - en inbraak alarmsystemen. Opmaken van de wacht verslagen. Controleren en beveiligen van wapens en munitie. EHBO cursus. Op onverwachte situaties de juiste oplossingen geven. Afwisselend.
Pros
Afwisselend
Cons
Oud en versleten gebouwen
Werken bij defensie heeft me toegelaten om op veel plaatsen te komen waar een ander nooit komt .
Pros
Op dit moment redelijk wat vrije tijd door mijn functoe als nachtwaker
J’ai vraiment étais déçue et perte de temps à la défense...
Un job a la défense c'est la sécurité d'un emploi, et d'un salaire fixe qui tombe tous les mois en temps en en heure. C'est la découverte de soi même et des expériences uniques et inoubliables. Mais c'est aussi et surtout un investissement total, un mode de vie a adopter, laisser le reste de coté! Énormément de sacrifices pour une rémunération pas du tout a la hauteur du sacridice .
Pros
Securité de l'emploi
Cons
Rémunération
De hiërarchie moet worden herzien, verloning naar graad is absurd. Een kassier verdient evenveel (mits zelfde graad) als een persoon die vliegtuigen repareert en aftekend met een enorme verantwoordelijkheid of mensen die elke dag hun leven op het spel zetten, wat ronduit belachelijk is. Aan de andere kant is er wel een goede sfeer, een uitdagende job met veel variatie.
Slecht beleid, geen rekening gehouden met de persoonlijke interesse
Was eens in nood en ze gingen me gewoon achterlaten....defensie ...een land binnengeloodst zonder de juiste benodingdheden....
Pros
De verloning
Cons
Teveel om op te noemen
Travail agréable. Pas énormément de pression (dépend du poste).
Heb men job heel graag gedaan en fier militair te zijn
Leidinggevend, stressbestendig, werken in groep. Variabel werk met uitdagingen
Trop bien vendu pour ce que c’est. On passe plus de temps à se tourner les pouces qu’à travailler réellement
Pros
Logement gratuit à la caserne
Cons
Éloignés de tout
Wij vervoeren elke dag weer wat anders, vandaag vervoeren we een container 20Ft vol wisselstukken naar de Antwerpse haven en de dag erna halen we een in panne gevallen voertuig op bij een gevechtseenheid. Variatie is er altijd! Wanneer we de kans krijgen om dit in het buitenland te doen komt al onze ervaring die we opgedaan hebben in België zeer goed van pas!
gedurende de 39 jaar diens heb ik in leuke en minder leuke plaatsen afgedeeld geweest. soest (duitsland) was ik zelf nog een snotneus maar wist heel goed dat ik dit leventje niet wou verder doen. na een ingangsexamen te doen als onderofficier was ik meteen geslaagd. na twee jaar opleiding zedelgem en doornik ben ik naar ludenscheid gegaan als autoelectricien. zeer leuke sfeer. toen ben ik een jaar onderrichter geweest over mijn vak te zedelgem om daarna vijftien jaar twerkgesteld te worden in verschillende magazijnen in st niklaas. boeiend maar geen al te goede sfeer. dan heb ik tien jaar voor nato gewerkt als klusjesman tuinier cantinier chauffeur electricien enz. zeer goede sfeer. na de sluiting werd ik afgedeeld als admin en technieker in ieper. zeer deprimerende sfeer waar de meeste officieren van middelbare leeftijd op de ouderen neer keken.jongeren kon je daar al helemaal niet vinden. de gemiddelde leeftijd bedroeg 50 jaar. de laatse vijf jaar zat ik in zeebrugge als scheepselectricien waar ook een goede sfeer was
Karaktervorming Samenwerking Variatie Teamplayer Beroepsvorming Afwisseling
Over 30 jaar werken bij het Ministerie van Defensie: Het vast contract is zeker een pluspunt. En heb ook de kans gekregen om cursussen te volgen: overheidsopdrachten, word, excel.. De hiërarchie staat bij Defensie hoog in het vaandel. De samenwerking tussen militairen en burgers bij Defsensie is niet vanzelfsprekend. Regelmatig nieuwe software systemen maakt het ietwat ingewikkeld. Het leuke van de job is altijd veel collega's rondom en nieuwe dingen aanleren.
Pros
Gratis koffie
Cons
de afstand thuis-werk
Sinds 1981 maak ik deel uit van deze organisatie. Heb maximaal gebruik gemaakt van de doorgroeimogelijkheden, en zo ook in diverse domeinen tewerk gesteld geweest.
Pros
structuur
Cons
te log
Beste jaren bij defensie. Veel collega's maar ook vrienden die elkaar steunen wanneer het nodig is!!!
Pros
Werkdruk
  1. Employee Reviews