Defensie

All
Belgium67 reviews
Found 25 reviews matching the search
See all 67 reviews
Depending on which speciality your in, you get to travel, learn a whole lot of different skills or become a pro in one specific job.
The hardest part for some is being far from home for a long while sometimes in countries that are at war.

The most enjoyable part is to be able to change from one job to antother, from one place to antother. To meet a lot of differnt people.

We can do a lot of different sports every day during working hours.
Pros
good salary, a lot of sports, free healthcare.
Cons
missions abroad for several months, hard physically training...
Het essentiële aan de krijgsmacht is op de eerste plaats weten wat men wil en waar naartoe! Dat vergemakkelijkt de gekozen loopbaan. Het interessante is als men aan de voorwaarden voldoet een eerlijke kansen krijgen om zich te vinden waarvoor men gekozen heeft. Tucht en zelfdiscipline is iets dat men zelf moeten opbrengen, ondanks management heb ik bepaalde waarden leren appreciëren. Samenwerkingsgeest,collegialiteit, loyaliteit en groepssolidariteit. Dat geeft een familie gevoel. Vast maandloon is een niet te onderschatten iets en de volledige administratief ondersteuning, ja! Ik heb mijn eigen niet veel kunnen vervellen door diversiteit aan opdrachten, hetzij buitenlandse, nationaal zendingen. Persoonlijk een tevreden militair en voor de herhaling vatbaar.
Pros
Unique beroep, Aangenaam werksfeer, collegialiteit, Hospitalisatieverzekering, compensatie in tijd of geldelijk, gerespecteerde Arbeidsvoorwaarden en uiteraard het maand vastloon
Cons
Budgettaire kan het wat beter in vergelijking met dienstjaren in andere departementen, de sociale voordelen op gelijke niveau als bij politie, geen maaltijdscheque
Controle aanwezigheid personeel. Uitdelen van de dagelijkse consignes. Controleren van de brand - en inbraak alarmsystemen. Opmaken van de wacht verslagen. Controleren en beveiligen van wapens en munitie. EHBO cursus. Op onverwachte situaties de juiste oplossingen geven. Afwisselend.
Pros
Afwisselend
Cons
Oud en versleten gebouwen
Un job a la défense c'est la sécurité d'un emploi, et d'un salaire fixe qui tombe tous les mois en temps en en heure.
C'est la découverte de soi même et des expériences uniques et inoubliables.

Mais c'est aussi et surtout un investissement total, un mode de vie a adopter, laisser le reste de coté! Énormément de sacrifices pour une rémunération pas du tout a la hauteur du sacridice .
Pros
Securité de l'emploi
Cons
Rémunération
Trop bien vendu pour ce que c’est. On passe plus de temps à se tourner les pouces qu’à travailler réellement
Pros
Logement gratuit à la caserne
Cons
Éloignés de tout
Over 30 jaar werken bij het Ministerie van Defensie:
Het vast contract is zeker een pluspunt. En heb ook de kans gekregen om cursussen te volgen: overheidsopdrachten, word, excel..

De hiërarchie staat bij Defensie hoog in het vaandel.

De samenwerking tussen militairen en burgers bij Defsensie is niet vanzelfsprekend.

Regelmatig nieuwe software systemen maakt het ietwat ingewikkeld.

Het leuke van de job is altijd veel collega's rondom en nieuwe dingen aanleren.
Pros
Gratis koffie
Cons
de afstand thuis-werk
leukste van de job is dat je flexibele uren had met 1 weekend per maand, waarna je je dagen compensatie mocht kiezen.
30 Dagen vakantie en als je eens een ziek kind had of jij had een dag nodig, kon je dat 's morgens verwittigen (zolang dit maar geen gewoonte werd).

Nadeel is dat 3/4 van het onderhoudspersoneel liever belde en een babbel sloeg met andere mensen.

Ik werd continu verhuisd van dienst om nadien daar de vuiligheid op te kuisen (dit doe ik niet meer).
Pros
lekker eten in de kantine
Cons
geen eigen plek om te luchen
Variërende en boeijende job, maar veeleisend voor het gezinsleven..
Pros
Altijd op tijd met verloning en gratis dokters/tandarts
Cons
gezinsleven, woon-werkverkeer, geen planning
Defensie biedt een brede waaier aan jobs en functies en diegene die leergierig en flexibel zijn, kunnen er een mooie en rijke loopbaan uitbouwen.
De intra-muros opleidingen zijn van een hoog niveau en de werkervaringen zijn meestal erg bevredigend.

Spijtig genoeg wordt er te weinig geoefend en is het materieel dikwijls ontoereikend door aanhoudende besparingen.

Je kan ook maar beter heel flexibel ingesteld zijn want de plaats van werk is nooit gegarandeerd door opgelegde mutaties en/of herstructureringen.
Pros
vaste betrekking, veel uitdagingen, loopbaanmogelijkheden
Cons
Vergoedingen veel te laag. Dikwijls een gebrek aan middelen (ook personeel)
Door het vernieuwen van de commandostructuren en aanpassing aan de moderne technologien ,alsook aan de personeelstekorten is de werksfeer zodanig belastend dat een optimale werking niet meer mogelijk is.

De budgetering en finaciele tegoetmoetkoming , de vereiste werkomstandigheden maken dat de dagdagelijkse job niet meer op basis zijn van de aanwervingsvoorwaarden.

Een duidelijke revisie van de lagere commandostructuren zijn vereist ,en door optimalisatie van de werkomstandigheden, en professioneel kader kan ontstaan.

de inzet en beschikbaarheid weegt zwaar op de familiale omstandigheden en zijn cruciaal in relaties,die weerslag geven op de manschappen
Pros
relatieve zekerheid
Cons
zwaar werk naar lage verloning
Werkdag van 7,36 uren met een middagpauze van 30 min. Beginuren te kiezen tussen 0700hr. en 0830hr. Sport op het werk is voorzien voor 1 uur. Vrij veel om gaan met PC, logistiek materiaal en mensen (klanten).Het leuke van de job is de flexibiliteit ,de collega's en het werk op zich. Moeilijkheidsgraad was het programma Ilias. Bedrijfscultuur defensie.
Pros
Veel verlof en compensatie
Cons
Regelmatig weken van huis
Leuke omgeving om in te werken. Soms is het wel zweten en zwoegen maar door kammeraadschap geraak je er zeker door.
Pros
Fietsvergoeding/ gratis dkv verzekering/ 50% korting op openbaar vervoer
Cons
Management kan beter
Aan boord van het schip waren als een echte familie
Pros
gratis eten
Je souhaite évoluer dans Ma vie professionnelle,je suis prêt à quitter la Belgique, j aspire à de meilleures conditions pécuniaires, de meilleures considérations , bref besoin de nouveaux défis.
Pros
Salaire toujours perçu
Cons
Considération, évolution, vie de famille, augmentation salariale
moyen d évoluer au seins de La Défense, possibilité de suivre des cours , formations , assez diversifiée , pas de routine dans le travail, possibilité de prendre des initiatives, etre autonome , se dépasser chaque jour et etre fière de son travail ...
Pros
stabilité de l emploi
Cons
salaire des fois un peu juste pour la charge de travail
Heb daar heel graag gewerkt .Ik zat in een transport Cie. Had fijne collega's waar je kon op rekenen en ook wij vertelden steeds als er één van ons 3 niet daar was wat er die dag gebeurd was of een post-it met wat er nog moest gebeuren.Wij waren verantwoordelijk dat het personeel de juiste papieren hadden voor het binnen-buitenland.Dat ze in Medisch in orde waren. Ook dat hun verlof en hun overuren juist ingevuld waren en dat ze ook de nodige brevetten hadden.
Pros
goed loon
Cons
er waren geen minpunten
Ik was hulpcontroleur luchtverkeer in Semmerzake
Ik was onderofficier radarcontroleur in Duitsland

Ik was onderofficier administratie en Overste Personeelsdienst, Boekhouding hotelketen.

Mijn collega's waren mede onderofficieren die allemaal een opleiding in deze materie hadden gevolgd.

Opletten dat je fouten maakte die nadelig voor het personeel zouden zijn.
De collegialiteit tussen de verschillende niveaus was goed tot zeer goed. (Verstandhouding lager en hoger personeel)

Ik was een people-manager, dialoog en samen oplossingen zoeken was mijn motto. Ploegspeler, het algemeen belangt primeert op het individueel belang.
Pros
Flexibel werken
Cons
heel veel geleerd,van zware voertuigen,en nadien in de horeca tot keuken,magazijn enz...,de directie (korpscommandand) kon je mee spreken, de collega's waren afwisselend,maar toffe.het leukste aan de baan altijd leuk geweest
Pros
veel voordelen (in duitsland) gratis openbaar vervoer) en ja op 56jaar op pensioen
Cons
op 56 jaar op pensioen moeten
De jobomschrijving bij Defensie kan je moeilijk een één richting of één woord omschrijven door de diversiteit die deze werkgever aanbied.
Gedrevenheid, motivatie, persoonlijke instelling en groepsgeest bepalen voor een deel de mogelijkheden die je kan vervullen en die je aangeboden worden.

Je krijgt de kans om de meest uiteenlopende functies aan te vangen en hierin te groeien zonder hieraan vast de zitten, mits dat defensie rekent om een flexibiliteit zowel van persoonlijke inzet als op de job.

Men word all-around gevormd, vb bediende die zowel facturatie doet, als inzetbaar als chauffeur zware voertuigen. Op fysiek gebied moet je altijd optimaal kunnen functioneren waarbij opleidingen als Bedrijfseerstehulp, fire-fighter, als EHBO helper niet ongewoon zijn buiten je regulaire job.
Je wordt tevens opgeleid om je plan te trekken met diverse office applicaties, terwijl je ook de leiding dient te geven over diverse collega's dat kan gaan van enkele personen tot enkele groepen.
Pros
Uitstekend loon, medische voordelen, gewaarborgd loon etc...
Cons
Nihil
Rien a signaler de négatif, tout les aventage d'un salaire attractif de la sécurité de l'emploi et d'une prise en charge administrative et logistique total
Pros
Tout
Cons
Rien
veel boeiende leerstof en mensenkennis op alle gebied.
raad aan bij jonge mensen deze aanbiedingen als militair te proberen.

moet weten dat het niet altijd gemakkelijk is en dat je soms maanden van huis weg bent.
Pros
vriendschap en vertyrouwen