ENGIE Reviews

112 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.741 reviews
Sorteer op: Relevantie | Beoordeling | Datum
Job étudiant (voormalige medewerker) –  Bruxelles Saint-Gilles3 maart 2016
Premièrement, j'ai trouvé mon job étudiant agréable, car j'ai appris ce qu'était le monde du travail professionnel.

Deuxièmement, j'ai découvert plein de personnalité différente et j'ai pu me rendre compte ce qu'était de créer des liens en entreprise

et Dernièrement, j'ai apprécié mon job étudiant parce qu'avec l'argent que j'ai gagner j'ai pu réaliser plusieurs objectifs que je m'était fixé.
Pluspunten
Les heures d'arrivées et de sortit
Minpunten
Exemple : Pas d'avantages en nature
Une société saine
Installateur TVD (huidige medewerker) –  Leuze10 februari 2016
Une société pour laquelle on a envie de s'investir davantage
Pluspunten
Véhicule de société
Bedrijfscultuur
Een bedrijf waar talent en werkkracht niet altijd word geaccepteerd
Onderhoudstechnieker (huidige medewerker) –  Oostende, VLG13 december 2015
Geleerd dat je uit moet gaan van eigen kennis omdat niet altijd de werkzaamheden duidelijk en juist zijn omschreven en goed zijn voorbereid.De verantwoordelijken zijn enkel met de cijfers begaan waardoor er niet een goede verstandhouding is tussen de werknemers en de oversten time is monny ten koste van de veiligheid in meeste gevallen..De meeste collega's zijn tof om met samen te werken en andere zou je liever niet alle dagen zien.De veiligheid waarvan verschillende werken op zee in de hoogte en op hoogte aan wal moeten worden uitgevoerd.
Dat de werkzaamheden vlot en veilig zijn verlopen.
Pluspunten
enkel Sint Elooi Viering
Minpunten
Weinig initiatief om de werksfeer aangenamer te maken
CDD
Dessinateur (voormalige medewerker) –  Elsene, BRU6 november 2015
Mon travail était un plaisir car j'étais tous le temps sur ordinateur et reproduisais des plans (papier, calques) pour les refaire sur ordinateur.
Pluspunten
primes
Minpunten
néant
Bedrijfscultuur
Gezellige werksfeer met interne roddels minder aspect
Administratief bediende Codex (huidige medewerker) –  Mechelen3 november 2015
Administratiefbediende Codex

Persoonlijke mail controleren, nadien de algemene mailbox daar het werk uithalen, bestellingen, goederen ontvangst en de prestaties van de techniekers dit alles nadien verwerken in SAP.
Indien er veel attesten binnen komen i.v.m de wettelijke controles van de installaties deze door sturen naar de klant en data ingeven in de daar voor bestemde excellijst en soms WO bonnen afsluiten in Maximo.
Tijdens deze werkzaamheden af en toe een grapje maken met mijn collega Hadia en naar de goede muziek op Nostalgie luisteren.
Pluspunten
maaltijdcheques
Minpunten
veel intern geroddel
Avis global.
ELECTROMECANICIEN - CDI (huidige medewerker) –  Aéroport de Zaventem21 september 2015
Cofely est une grosse entreprise avec beaucoup de points positifs.
Le travail est assez répétitif et il n'y a pas grand chose à dire.
Pluspunten
Salaire et avantages légaux.
Minpunten
La distance et l'horaire.
Was deze review waardevol?Ja 1NeeRapporteren
Environnement travail agréable
Assistant achat junior (voormalige medewerker) –  Bruxelles15 september 2015
Environnement travail agréable, Restaurant d'entreprise, véhicules de fonction
Pluspunten
Restaurant d'entreprise, véhicules de fonction
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 1Rapporteren
cofely
tuyauteur (huidige medewerker) –  ans1 juli 2015
tres bonne entreprise ou il ya du travail
il ya beaucoup de secteur donc beaucoup de corp de métier
Pluspunten
Exemple : Repas gratuits
Minpunten
Exemple : Pas d'avantages en nature
Me sentia como en casa.
Informático (voormalige medewerker) –  Bruselas5 juni 2015
Seriedad, sinceridad, amistad.

Y si eres correcto con ellos ellos lo seran contigo.
collègues
electricien (huidige medewerker) –  ath-malines-rhisnes-denderleeuw...29 mei 2015
collectivités professionnelles excellente
un salaire favorable
organisation de travail à reconsidérer
la routine s'installe
pas de possibilité d'évoluer
Un électricien est un électricien ,non un maçon ou autres
Pluspunten
travail stable
Minpunten
sans évolution professionnelle et routine
2 cdd
Employé Commercial (voormalige medewerker) –  Namur / bruxelles11 mei 2015
Electrabel est une société qui engage bcp sur base de contrat à durée déterminé. Les places sont cher et la sécurité d'emplois n'est acquise que lors de la signature du CDI. Chose qu'on peut vous promettre longtemps sans jms vous la donner.

Chez éléctrabel j'ai eu deux postes.

Le premier celui pour lequel j'ai été engagé est seconde ligne téléphonique marketing. Une seconde ligne chargé tâche commerciales par téléphone et capable le cas échéant de répondre à des questions que le call center ne peut gérer.

la journée type c'est devant un pc à répondre au téléphone ou faire des études de marcher via listing.

ma seconde fonction était d'accueillir et d'aider les clients dans un bureau prototype à Bruxelles.

Journée Type recevoir un grand nombre de client soit pour les redirigés vers des cabines téléphoniques au sein de notre propre bureau avec des lignes directes pour qu'ils aient les services concernés. Soit de régler le problème nous même au bureau. On devait évaluer la nature du problème car les entretiens bureaux allongeaient grandement le temps d'attente pour les clients parfois jusqu'à 300 clients sur une journée à 4 employers
Pluspunten
dkv, prime 2 x par ans chèques repas
Minpunten
cdd
Was deze review waardevol?Ja 2NeeRapporteren
travail tres agreable
aide planteur de poteau haute et basse tenssion (voormalige medewerker) –  Sombreffe, WAL24 april 2015
lentreprise les responssable et colegue son tres agreable jai beaut aqui dexperience grace a eux jai eu mon permi mini pelle et le be grace a eux maleureusement jai eu des probleme familiau cet pour cela que je nes pa ressigner de contrat mes si un jour il me rappelle jy retourne sans reflechir
Pluspunten
ambiance
Minpunten
les heur supplementair
Bedrijfscultuur
One of the best group i worked with
Electrical Engineer (voormalige medewerker) –  Belgium5 april 2015
Extremely knowledgeable working managers and very friendly work environment. Ease to resources and growth oriented organization.
Working environment is also good.
Was deze review waardevol?Ja 1Nee 1Rapporteren
stage très enrichissent
Stage en gestion marketing (voormalige medewerker) –  Brussels, BRU25 maart 2015
une grande entreprise, avec une très bonne ambiance de travail, grand enrichissement au niveau professionnelle.
le poste m'a permis d'améliorer mes compétences en marketing.
une très belle expérience !
Dagje in fabricom.
Spoorweg ' elektricien ' (huidige medewerker) –  Denderleuw8 februari 2015
Typische dag op het werk :

We beginnen om 7u in de morgend. Het planning van vandaag wordt dan uitgelegd door ons ploegbaas wat er uitgevoerd moet worden. En wat het veiligheids regels zijn, we zijn het verplicht om elke dag in een boekje te schrijven wat het veiligheids regels zijn of waren. Of we ons voldoende veilig kunnen werken aan sporen die in dienst zijn, zonder uitkijk van Infrabel of Tucrail personeel.
( Oranje saftey boek van Fabricom)

Het ploeg wordt dan verdeelt, iedereen krijgt een opdracht.
Dan springen we het werf kamjonet en gaan naar ons werkplaats.

Monteurs voeren montage werk uit, en elektriciens het aansluit werk.

Ik heb ervaring met montage en aansluit werk samen.
Ik heb kennis hoe je bepaalde toestellen moet plaatsen.

Er wordt een pauze genomen om 12u tot 12u30. dan beginnen we terug tot 15u30.

En moeten we het opschrijven wat er allemaal uitgevoerd is geweest, zodat het ploegbaas dat op zijn dag raport kan noteren.

Het zwaarste werk is natuurlijk het montage werk geweest. Veel schuppen, trekken sleuren van zware toestellen. Veelte zware gereedschap dragen over lengtes van bijna 200m omdat er geen vervoer meer verder kan. je voelt dat ieder keer als je thuis in je bed ligt in je rug.

Maar natuurlijk zwaar werk ofniet het sfeer met collega's was altijd heel leuk geweest, we waren met 15man toen we met een werf begonnen zijn, ondertusse zitte we nog maar met 3 (met mij erbij).
Het sfeer is natuurlijk veel minder. Er wordt automatisch minder gezegt enzo dat slaagt nu wel hard tegen, Marja we zijn daar ook maar aanwezig om het
  meer... werk uittevoeren.

Ik heb in al die jaren dat ik gewerkt heb in fabricom veel geleerd, van elke soort werk. ik ben zeker en vast leergierig. Ik kan heel goed met collega's omgaan. Als school verlatende in 2012 heb ik al snel gezien hoe het is en moet zijn op het werk. Had daar geen enkel problemen mee.

Er word ook om de jaar een evaluatie gedaan over ons hoe we bezig zijn, wat er nog wordt verwacht van ons.
Mijn evaluaties waren altijd al goed geweest zonder een of ander groot opmerking te krijgen.

Het nadeel van het werk is wel dat we veel thuis zitten omdat wegens economisch werkloosheid. sinds zomer 2014 hebben we geen werf meer. We worden telkens naar andere werven gestuurd maandje hier, weekje daar. We worden met ons eigen personen vervoer 220km verder dan ons huis gestuurd om te werken. Alles was heel goed in Fabricom tot zomer 2014. Collegas zijn weg/ ontslaan. ploeg is uiteen gevallen. amper werk.. dat levert natuurlijk veel minder geld op thuis.
  minder
HR Learning and development
Learning performance and development (voormalige medewerker) –  Bruxelles18 november 2014
I was at the departement of Human ressources in the section Organization, learning and development. I was attached to a project named BEEtle.
The objective of the project is to set up a database HR common to all the 25000 employees of the Branch Energy Europe, on which leans a continuation "talent" covering all the processes HR (Management of the performance, the career management, the learning and the development which will be effective 1 er in January, 2015.

The role of the human resources, in this case precise, is to motivate and to accompany the collaborators, the managers as well supports RH. We will see several objectives regarding to communication and change management to respect in order that this project is included by all and favors the link between the differents generations.
Was deze review waardevol?Ja 3Nee 6Rapporteren
Bedrijfscultuur
Environnement de travail agréable.
Assistante administrative en HR (voormalige medewerker) –  Elsene, BRU7 november 2014
Ce travail d'étudiante s'est vraiment bien passé. Le manager était top et l'équipe vraiment disponible.
J'ai eu l'occasion de découvrir le travail en HR.
Technico-administratif (voormalige medewerker) –  Huy, WAL5 november 2014
Pour ce poste j'avais un horaire dynamique, ce qui permet une meilleur gestion de ce temps de travail.
Pluspunten
Horaire dynamique
Minpunten
Pas de possibilité de CDI
Was deze review waardevol?JaNee 1Rapporteren
Bedrijfscultuur
Solide bedrijf met groeimogelijkheden voor de werknemers
Trainer/coach partner bpost (voormalige medewerker) –  Antwerpen29 oktober 2014
Boeiende sector, zeker sinds de vrijmaking van de energiemarkt. Veel variatie in elke functie, goede werksfeer
Pluspunten
veel vrijheid (glijdende werkuren) en veel voordelen (sociaal fonds)
Minpunten
klantenverlies doet werkdruk stijgen
Bedrijfscultuur
Productieve en gezellige werk met camionette en telefoon plus laptop
Monteur (voormalige medewerker) –  houthalen21 oktober 2014
Leuke werk en gezellige sfeer elke dag was anders,
Ik heb geleerd om mijn werk alleen uit te voeren en op een nauwkeurig manier te doen.
De directie was goed en ik had goede collegas.
Het moeilijkste van de baan was dat soms moesten we buiten werken en met regen en winter dat was een nadeel.
Het leukste van de baan, soms als we het werk op tijd hebben gedaan konden we naar huis gaan.
Pluspunten
camionette en mobiele telefoon, ecocheques
Minpunten
geen maaltijd cheque
Was deze review waardevol?Ja 1NeeRapporteren
Profiel geclaimd

Wil je meer weten over hoe het is om hier te werken?

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ENGIE. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Stel een vraag

Algehele waardering