Familiehulp Employee Reviews

Found 47 reviews matching the search See all 52 reviews
Sort by: Helpfulness | Rating | Date
Algemeen niet veel klachten gehad
Huishoudhulp (Former Employee) –  Roeselare/Izegem29 September 2019
Kan over Familiehulp niet klagen. Misschien meer de mensen op de werkvloer betrekken. Op die manier kunnen een aantal zaken nog verbeterd worden. Heb door omstandigheden bij Familiehulp moeten stoppen. Maar dit komt zeker niet omdat ik mistevreden ben. Was alles anders verlopen, werkte ik er waarschijnlijk nog.
Was this review helpful?YesNoReport
Goeie collega's
Aide soignante Familiehulp (Current Employee) –  Brussels Hoofdstedelijk Gewest21 July 2019
Werkdagen van 08u-16u
Veel ervaringen opgedaan, creativiteit gebruiken, flexibel zijn bij de klant, een luisterent oor zijn voor de klant, psychologische ondersteuning voor de klant
Indien je met eigen wagen werkt is het verkeer in Brussel zeer chaotisch
Pros
vervoerkosten worden terugbetaald
Cons
Boetes worden niet terug betaald
Was this review helpful?Yes 1NoReport
Goede tewerkstelling
Verzorgende (Former Employee) –  Brugge26 January 2019
omgang met verschillende soorten mensen
possitief handelen en denken
creatief werken en bezig zijn met mensen
klantgericht werken naar de noden van de klant .
Was this review helpful?Yes 5No 1Report
Leuk om te werken!
Stafmedewerker HRM (Former Employee) –  Mechelen28 August 2018
Sterke hiërarchische cultuur waardoor je niet altijd de juiste waardering krijgt.
Was this review helpful?Yes 9NoReport
leuke afwisseling in de job
Polyvalent verzorgende (Former Employee) –  Maldegem24 May 2018
verzorgen van mensen en huishoudelijke taken
Gezelschap bij oudere personen
Pros
afwisseling
Cons
steeds verplaatsen
Was this review helpful?Yes 5No 2Report
Environnement de travaille agreable
Commercial (Former Employee) –  Brussel10 January 2018
Pour ma part il manquait pas grand chose, c'était une très belle expérience. Je suis sorti de la grandis une fois de plus.
Pros
Assez de pose
Cons
Les emplayeurs sont pas assez sociable
Was this review helpful?Yes 5NoReport
Primitieve werkfunctionering
Huishoudhulp (Current Employee) –  Hasselt België25 December 2017
Het werk word door familiehulp mooier verwoord dan dat het eigenlijk is. Ik raad persoonlijk niemand aan om bij deze instelling te werken. Ook de planning van waar je moet werken daar moet je dezelfde dag nog voor bellen omdat ze daar nooit optijd mee zijn. Ook de lonen worden niet nagekeken waardoor ze soms teveel storten en het dan direct terug willen hebben. Kortom ik raad het niemand aan om in zo een omstandigheden te werken.
Pros
Nog niet gevonden
Cons
Geen auto, geen maaltijdcheques
Was this review helpful?Yes 26No 7Report
goede job
familiehulp (Current Employee) –  Beringen13 November 2017
eigen keuze aan uren, omgang met mensen ,eigen verantwoording
Pros
zelfstandig werken
Was this review helpful?Yes 7No 1Report
Geen gezellige samenwerking met de permanentie
Zorgkundige (Former Employee) –  Herentals14 September 2017
Het moeilijkste aan de job is dat je altijd positief moet zijn en je zelf geen privé problemen mag hebben of je mag ze niet laten merken aan je cliënten
Cons
Geen maaltijdcheques, geen auto, geen gsm, ...
Was this review helpful?Yes 15No 3Report
Ik zorg graag voor oudere mensen.
Huishoudhulp (Current Employee) –  Nieuwkerken-Waas en sint Niklaas11 September 2017
Mijn allergrootste droom is om verzorgende te worden. Maar momenteel heb ik die kans nog niet gekregen. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat we gaan stoppen met poetsen. Ik sta open voor andere instellingen om te poetsen. Ik zou graag iets dichter bij huis zitten.
Pros
Begripvol
Cons
Veel rond rijden
Was this review helpful?Yes 12No 1Report
veel ervaring opgedaan
kraamverzorgende (Former Employee) –  Brugge7 September 2017
veel ervaring opgedaan, veel mensenkennis opgedaan
Was this review helpful?Yes 4No 2Report
Leiding kan veel beter!
Verzorgende (Former Employee) –  Brugge20 May 2017
leiding is heel slecht! Na 19 voor Familiehulp Gewerkt te hebben in 8 verschillende regio's kan ik heel goed weten dat veel regio-verantwoordelijken er niet voor geschikt zijn. Er is er maar 1 in al mijn jaren bij Familiehulp dat haar job heel goed en correct deed de rest waren bazig en onbekwaam! Je krijgt er geen enkele kans om je verder te ontwikkelen en je hebt ook op niets recht omdat thuiszorg geen verzorgingsinstelling is. Nu werk ik in een wzc en ben veel meer geapprecieerd en gewaardeerd voor mijn prestaties en het is veel boeiender daarvoor had ik gestudeerd en niet om dagelijks te gaan kuisen.
Was this review helpful?Yes 35No 3Report
Leerrijke werkomgeving
Zorgkundige (Current Employee) –  Halle24 April 2017
Familiehulp is een vzw die verschillende diensten biedt. Het is een bedrijf die zeer meegaand is met hun zorgvrager maar ook met hun werknemers. Verbetering staat centraal. Samen werken naar een betere zorgverlening.
Pros
Zelfstandigheid
Cons
Geen auto, loon kan beter
Was this review helpful?Yes 16No 8Report
altijd alleen bij klant en geen afwisseling in werk en geen doorgroei mogleijk heden
Poetshulp (Current Employee) –  Gent19 February 2017
een hele dag alleen bij klanten thuis geen contacht met klant of heel af een toe als ze eens thuis zijn .zag maar af en toe collega's en dat mis ik wel .dat men verschillende soorten klant heeft .geen contact met de directie .dat men onverwacht ergens anders naar toe moet al s een klant afbelde niet leuk want je weet nooit waar je terecht kwam .was in het weekend en woensdag thuis en kon verlof nemen wanneer het mij uit kwam .maar had geen doorgroei mogelijk heden in deze job .
Cons
geen tijd om degelijk te eten moest terwijl je rijd naar andere klant
Was this review helpful?Yes 12No 4Report
Correcte werkgever
Polyvalent verzorgende (Former Employee) –  Sint-Niklaas20 January 2017
Als je voor familiehulp werkt staat of valt een vlotte samenwerking door je leidinggevende (sector verantwoordelijke).
Als je een goede hebt maakt dit het werk aangenamer omdat ze met de klanten concrete afspraken maakt en er op toe ziet dat die nagekomen worden. Vooral inzake wat je van je verzorgende mag verwachten. Ik heb in heel veel verschillende sectors gewerkt en ik heb over het algemeen héél goede sector-verantwoordelijken gehad. Maar ook wel minder goede. Die het niet zo nauw nemen met de regels en als hun verzorgende als fulltime poetsvrouw wordt ingezet hun schouders ophalen onder het motto c'est la vie.
Het leukste aan het werk vind ik dat je écht met mensen bezig bent en daar meestal ook veel dankbaarheid voor in de plaats krijgt. Wat ik moeilijk vind zijn mensen die lijden aan chronische ziekten of terminaal zijn. Je krijgt met je klanten een band en als je die moet afgeven...dat is toch wel zwaar.
Pros
Kilometer vergoeding
Cons
Soms te veel klanten per dag
Was this review helpful?Yes 20No 4Report
regelmatig werkvergaderingen
Huishoudhulp (Current Employee) –  Halen13 November 2016
ik werk nu al een hele tijd bij familiehulp, in het begin vond ik het leuk om te doen. Nu met de jaren ga ik helemaal niet meer graag. Als je leuke klanten hebt die redelijk zijn met wat ze vragen is het wel leuk maar als de klanten tegen vallen is het helemaal niet fijn. Over de dienst zelf ben ik ook alles behalve tevreden. Vind ze soms zelf arrogant hoe ze je antwoorden en ook naar de klanten zelf.
Pros
werkvergaderingen
Cons
de communicatie van de dienst en soms de moeilijke klanten
Was this review helpful?Yes 26No 9Report
Zeer fijne werkgever en collegas
Zorgkundige (Former Employee) –  Mechelen8 November 2016
Alles was bespreekbaar om het werk te combineren met het gezin.
Pros
Fijne werkgever
Cons
Arbeiderscontract
Was this review helpful?Yes 14No 10Report
Slechte bedrijf!!!!
schoonmaakster (Former Employee) –  Gent22 August 2016
Slechte bedrijf familiehulp!personeel ze zijn totaal niet CORRECT!!!!!! Loon na 2 maanden pas ontvangen.. tekort uitbetaald!!! ze hebben me gewoon in de zak gezet. Moest naar andere regios om dat er geen uren meer vrij waren in mijn eigen regio en dat zeggen ze niet op voorhand je moet constant zelf bellen en mailen ook buiten u uren om verlof en al te nemen. Ze zijn gewoon niet eerlijk langs alle kanten Dit wou ik melden.
Cons
Niet correct
Was this review helpful?Yes 26No 7Report
familiehulp
Huishoudhulp (Current Employee) –  Geraardsbergen8 August 2016
zeer aangenaam werk maar geen mogelijkheid tot full time job
Was this review helpful?Yes 12No 7Report
onze 2 wekelijkse wijkvergaderingen waren altijd interessant
verzorgende (Former Employee) –  Antwerpen1 June 2016
wat leuk was aan de job is dat je steeds mensen kon helpen .soms moeilijk om afstand te houden.weinig contact met collega's en directie zeer zelfstandig leren werken en noden zien die op dat moment belangrijk zijn vb bad geven
koken en samen eten babbeltje maken
Pros
vaak bijscholingen
Cons
weinig contact met collega's
Was this review helpful?Yes 16No 5Report
Claimed Profile

Ask a question about working or interviewing at Familiehulp. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3,6