FOD Financiën Employee Reviews

Showing all 12 reviews
Sort by: Helpfulness | Rating | Date
leven van een manager
administrateur betalingen (Former Employee) –  Brussel29 October 2018
Mijn administratie was heel gevarieerd. Naast lone, pensioenen en kinderbijslag waren er ook andere domeinen waardoor mijn netwerk vrij uitgebreid werd. De dematrialisatie zorgde ervoor dat ik voor een publiek van 150 personen uit de financiële wereld een voordracht mocht geven over de aanpak van de automatisatie binnen de Thesaurie.
Pros
vrijheid om beslissingen te nemen
Cons
moeilijk om af te wijken van administratieve regels
Was this review helpful?YesNoReport
Eentonig werk in een niet-gemotiveerde omgeving
Bediende stagiaire (Former Employee) –  Brussels Hoofdstedelijk Gewest19 August 2018
Dit dateert dan ook al bijna 30 jaar geleden, alles gebeurde nog manueel en het was idd zoals de afleveringen "Collega's".
Weinig werken, veel pauzes en een zeer laag tempo
Was this review helpful?YesNoReport
aangename werkomgeving en toffe collega's
administratief medewerker dienst beslagleggingen (Former Employee) –  Brussel-Hoofdstad22 March 2018
ging met plezier gaan werken op FOD FINANCIËN was een geode werk en thuis balans.

Dat je moet samen werken om de doelstellingen te bereiken en met iedereen zijn capaciteiten dient rekening te houden.

dat er vriendschappen ontstaan zijn die tot op heden nog stand houden.
Pros
fedplus, recup 2dagen op de maand
Was this review helpful?YesNoReport
Een omgeving waar je zelfstandig werkt
schoonmaakster (Former Employee) –  Geraardsbergen2 January 2018
Heb er altijd graag gewerkt,je voert er het werk zelfstandig uit, je weet wat er verwacht wordt
Was this review helpful?YesNoReport
Goede sfeer en samenwerking alsook een aangenaam afwisselend werk
Financieel assistent (Former Employee) –  Brussel21 July 2017
Het werk is aangenaam en niet saai . Veel geleerd en omnivalent op administratief gebied . Veel kennis op gedaan in verband met rechten boekhouding
Pros
Een goed cafetaria en restaurant niet duur
rustige werkomgeving
Administratief bediende (Former Employee) –  Leuven18 April 2017
Ik hield mij vooral bezig met het ingeven van akten van verkoop en aankoop. Ik vond het niet zo moeilijk en het was in een specifiek electronisch programma.Op deze dienst waren toffe collega's.
Pros
ruime keuze aan eetmogelijkheden
Cons
vervoer
Werken bij de FOD Financiën
adviseur (Former Employee) –  Tienen24 October 2016
Door middel van bezoeken ter plaatse, nazicht van de boekhouding, vormen we ons een idee over de naleving van de verplichtingen van de belastingplichtigen.
Bijkomende informatie wordt gevraagd en verkregen van de belastingplichtigen, boekhouders enz.
Redelijk zelfstandig wordt deze info verwerkt en voorgelegd, besproken met collega's en diensthoofd.
Er heerst een collegiale sfeer, iedereen is bereid zijn kennis te delen en zo nodig het dossier samen te behandelen.
Natuurlijk wordt er al eens een grapje of leuke anekdote verteld?
We komen uit veel bij de bedrijven die we nazien en dat is ook al eens leerrijk.
Het leukste van de baan is de afwisseling.
Minder leuk is dat er soms hard moet onderhandeld worden, vooral in dossiers waar veel geld op het spel staat.
Pros
afwisseling, collegialiteit
Cons
deadlines, moeilijke klanten
Was this review helpful?YesNoReport
Veel vrijheid, nooit problemen om bvb. verlof te krijgen
Team Leader (Current Employee) –  Antwerpen26 August 2016
Ik ga eind juni 2017 met pensioen, wegens 65 jaar.
Ik geef leiding aan een team van gemiddeld 10 mensen, de sfeer is (m.i.) vrij goed, er is alleszins bvb. heel weinig ziekteverzuim.
Als teamchef moet je vooral kunnen luisteren, flexibel en tolerant zijn. Je moet ook rechtlijnig zijn, maar niet rigide.
Als je je mensen goed behandelt, krijg je veel terug.
Het lastige aan de job is de relatie met en afhankelijkheid van de top in Brussel, die mensen hebben geen feeling met de dagdagelijkse realiteit op de werkvloer, maar : dat verstevigt het teamgevoel wel.
Het leuke is dat ik bijna 100 % zelfstandig kan werken : zolang de resultaten positief zijn bemoeien ze zich niet. Ik heb enorm veel vrijheid, en dat heb ik ook nodig om goed te kunnen functioneren.
leuke werkomgeving
bediende (Former Employee) –  Brussel30 March 2015
* goed betaald
* leuke medewerkers
* ontspannen sfeer
* het moeilijkste was bij het voorlezen, zonder fouten en zonder stottere (was mijn aller eerste dag)
Pros
goed betaald voor student
Cons
geen gratis drank
Stagiair
Stagiair (Former Employee) –  Brussels, BRU21 October 2013
Aangename en leerrijke stage in de stafdienst Strategische communicatie & coördinatie
Was this review helpful?YesNoReport
niet gezellig planbureau, stereotiep werk weinig afwisseling
financieel assis (Former Employee) –  financieel assistent , brussel 23 May 2013
is veel materieel werk , het aantal dossiers stijgt 600 nu al ,is nazien van vennootschapsaangiften, weinig tijd om de dossiers grondig te bestuderen, zijn meer steekproeven gezien grote aantallen dossiers, ontwikkelingsmogelijkheden, alleen via examens,
moeilijk om te veranderen van dienst, is meer statistiek nog dat telt dan de persoon zelf, weinig waardering , wel zelfstandig werken of team, maar veel lijsten en weinig inbreng
Pros
goedkope lunch, mogelijkheid tot thuiswerk
Cons
verplaatsing naar brussel, weinig ontwikkelingsmogelijkheden, stereotiep werk
Claim this company page

Ask a question about working or interviewing at FOD Financiën. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3,7