FOD Financiën Employee Review

View all FOD Financiën reviews

Veel vrijheid, nooit problemen om bvb. verlof te krijgen
Team Leader (Current Employee) –  Antwerpen26 August 2016
Ik ga eind juni 2017 met pensioen, wegens 65 jaar.
Ik geef leiding aan een team van gemiddeld 10 mensen, de sfeer is (m.i.) vrij goed, er is alleszins bvb. heel weinig ziekteverzuim.
Als teamchef moet je vooral kunnen luisteren, flexibel en tolerant zijn. Je moet ook rechtlijnig zijn, maar niet rigide.
Als je je mensen goed behandelt, krijg je veel terug.
Het lastige aan de job is de relatie met en afhankelijkheid van de top in Brussel, die mensen hebben geen feeling met de dagdagelijkse realiteit op de werkvloer, maar : dat verstevigt het teamgevoel wel.
Het leuke is dat ik bijna 100 % zelfstandig kan werken : zolang de resultaten positief zijn bemoeien ze zich niet. Ik heb enorm veel vrijheid, en dat heb ik ook nodig om goed te kunnen functioneren.

Other FOD Financiën Employee Reviews

Deze FOD had nog 50 jaar in te halen
Inspecteur Financien (Former Employee) –  Brussel29 January 2019
De federale ministeries liepen bijzonder lang achterop (in 2001): in 2000 werden er voor het eerst pc's geleverd door Compac en ze bleven in de dozen; ze moesten geInstalleerd worden door een andere firma, nl Infosys. Ikzelf heb het heft in handen genomen en ze in een netwerk gezet (met coax verbindingen) en enkele toepassingen aangemaakt in MS - acces waardoor de maandelijkse vergoedingen automatisch en sneller verwerkt werden.
Al bij al viel het nog mee. Maar ben er slechts 4 maanden gebleven in het statuut van contractueel werknemer, daarna werd ik vast benoemd statutair bij de FOD Middenstand.
Pros
de ervaring en de omgeving (Wetstraat)
Cons
de archaïsche structuur.
leven van een manager
administrateur betalingen (Former Employee) –  Brussel29 October 2018
Mijn administratie was heel gevarieerd. Naast lone, pensioenen en kinderbijslag waren er ook andere domeinen waardoor mijn netwerk vrij uitgebreid werd. De dematrialisatie zorgde ervoor dat ik voor een publiek van 150 personen uit de financiële wereld een voordracht mocht geven over de aanpak van de automatisatie binnen de Thesaurie.
Pros
vrijheid om beslissingen te nemen
Cons
moeilijk om af te wijken van administratieve regels
Claim this company page

Ask a question about working or interviewing at FOD Financiën. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3,7