FOD Financiën Employee Review

View all FOD Financiën reviews

Werken bij de FOD Financiën
adviseur (Former Employee) –  Tienen24 October 2016
Door middel van bezoeken ter plaatse, nazicht van de boekhouding, vormen we ons een idee over de naleving van de verplichtingen van de belastingplichtigen.
Bijkomende informatie wordt gevraagd en verkregen van de belastingplichtigen, boekhouders enz.
Redelijk zelfstandig wordt deze info verwerkt en voorgelegd, besproken met collega's en diensthoofd.
Er heerst een collegiale sfeer, iedereen is bereid zijn kennis te delen en zo nodig het dossier samen te behandelen.
Natuurlijk wordt er al eens een grapje of leuke anekdote verteld?
We komen uit veel bij de bedrijven die we nazien en dat is ook al eens leerrijk.
Het leukste van de baan is de afwisseling.
Minder leuk is dat er soms hard moet onderhandeld worden, vooral in dossiers waar veel geld op het spel staat.
Pros
afwisseling, collegialiteit
Cons
deadlines, moeilijke klanten

Other FOD Financiën Employee Reviews

Deze FOD had nog 50 jaar in te halen
Inspecteur Financien (Former Employee) –  Brussel29 January 2019
De federale ministeries liepen bijzonder lang achterop (in 2001): in 2000 werden er voor het eerst pc's geleverd door Compac en ze bleven in de dozen; ze moesten geInstalleerd worden door een andere firma, nl Infosys. Ikzelf heb het heft in handen genomen en ze in een netwerk gezet (met coax verbindingen) en enkele toepassingen aangemaakt in MS - acces waardoor de maandelijkse vergoedingen automatisch en sneller verwerkt werden.
Al bij al viel het nog mee. Maar ben er slechts 4 maanden gebleven in het statuut van contractueel werknemer, daarna werd ik vast benoemd statutair bij de FOD Middenstand.
Pros
de ervaring en de omgeving (Wetstraat)
Cons
de archaïsche structuur.
leven van een manager
administrateur betalingen (Former Employee) –  Brussel29 October 2018
Mijn administratie was heel gevarieerd. Naast lone, pensioenen en kinderbijslag waren er ook andere domeinen waardoor mijn netwerk vrij uitgebreid werd. De dematrialisatie zorgde ervoor dat ik voor een publiek van 150 personen uit de financiële wereld een voordracht mocht geven over de aanpak van de automatisatie binnen de Thesaurie.
Pros
vrijheid om beslissingen te nemen
Cons
moeilijk om af te wijken van administratieve regels
Claim this company page

Ask a question about working or interviewing at FOD Financiën. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3,7