Hunkemöller

Hunkemöller Employee Reviews for Verkoper (m/v)

Found 35 reviews matching the search
See all 240 reviews
Veel bijgeleerd ivm verantwoordelijkheid ook administratief
Ik vond werken bij de hunkemoller inhoudelijk een heel erg leuke baan. Ik heb goed kunnen leren over verkooptechnieken en vakspecifieke zaken zoals het opmeten van personen. Helaas had de toenmalige manager het niet zo op mij en daarom heeft zij mijn contract niet verlengd. Ook was het salaris niet denderend.
Pros
Goede leeromgeving, wordt rekening gehouden met schoolrooster
Cons
Laag salaris
slecht management, te competitief, te veel gericht op sales en te opdringerig naar klanten toe.
De Job bij Hunkemöller was heel leuk, maar niet te combineren met de kinderen als alleenstaande mama van 3.
Pros
Sfeer
Cons
Werkuren
Je collega’s kunnen heel gezellig zijn. Soort familie van elkaar. Leidinggevende doet aardig, maar als het erop neer komt gooit ze je zo onder de bus, als dat better voor haar uitkomt. Pesten is volgens mij een standaard iets bij hunkemoller. Ze willen het liefst zo goedkoop mogelijk dus komen er steeds jongere dames op de vloer, die 0 uren contract krijgen. Minimale ingezet worden om dan veel te moeten werken in de Zomervakantie. Ze worden zo goed als niet ingewerkt. Je word vaak verplicht om naar zogenaamde factory sales te gaan. Die zijn niet veilig. Maar alles voor de omzet. Doorgroeimogelijkheden bestaan wel. Maar daar kom je bijna niet in. Ze weigeren je uren contracten te geven. En als je die wel krijgt dan doen ze alles om je weg te werken. (uren verminderen, wegpesten, overplaatsing, afbellen of eerder naar huis sturen, magazijn opruimen, magazijn op alphabet hangen. etc) Ze werken met targets. Dus bij verkoop en duurdere producten moet je gebruiken. Heel Amerikaans en commercieel: Je moet heel spontaan tegen iedere klant zeggen: Welkom bij hunkemoller! en je moet tijden het eerste “gesprek” spontaan haar naam vragen en je eigen naam moet je ook noemen. Geld terug geven ze niet. Dus jij krijgt (bijna) altijd hele bozen mensen tegenover je. Er is geen enkele echte uitzondering dat het mag. Dus altijd drama. Plus punt is wel: je krijgt 25% korting op wat je koopt. En vaak op maandagen heb je speciale interne online aanbiedingen waar je 25 of 30% krijgt bovenop je eigen 25%
verkoop van allerlei lingerie toffe werksfeer en collegqs
Ik vond het heel leuk om te werken bij Hunkemöller, echter hebben zij wel een hele duidelijke verkoopstrategie die ze denk ik van de Amerikanen hebben overgenomen die niet per sé bij Nederlanders werken. De bedoeling was dat je behoorlijk opdringerig en persoonlijk bent, ik merkte heel erg dat menig mens daar niet op zat te wachten. Verder wel een leuk bedrijf maar ik krijg ook wel het idee dat ze Victoria's Secret na proberen te doen, dus ik mis de originaliteit.
leuk team dat instaat voor de verkoop van lingerie. Hele leuke sfeer en goede omgang met de klanten.
Een bedrijf dat zich continu ontwikkelt op Retail gebied. Het werkt hard aan de balans stenen winkel en on line verkoop.
Het was op een gegeven moment niet leuk meer omdat er wedstrijden werd gehouden wie het meest aantal stuks verkoopt.(upt).En het overdreven verwelkomen en jezelf voorstellen bij de paskamer.
Pros
Cons
Te opdringerig naar klanten toe
Heerlijk om mensen te zien genieten met wat je te bieden heb voor veel mooie spullen en maar een klein bedrag
Pros
Je kan veel mensen helpen met wat ze in de winkel niet kunnen vinden
Cons
Het is maar een weekje in de ahoy
Persoonlijk vond ik het zelf niet leuk, dit mede door het management team van toen. Verder heb je wel leuke collega's.
Ik heb veel geleerd van mijn stage bij de Hunkemöller. Het was een leuke sfeer in de winkel en de collega waren heel erg gezellig.
Pros
De gezelligheid met mijn collega's
Cons
De hoge werkdruk
Hunkemoller is een bedrijf waar je veel kunt leren en zeker ook doorgroei mogelijkheden hebt. De verkoop is altijd zeer actief waardoor je nooit stil hoeft te staan. Zeker rondom de feestdagen beleef je als verkoopster een hele leuke tijd en ook echt heel leerzaam.
Slechtste werkgever die ik tot nu toe heb gehad. Hielden mij voor de gek door mij een heel ander contract te laten tekenen dan waar ik voor gesolliciteerd had. Bleek in dit contract ook nog ver onderbetaald te worden (2 euro per uur te weinig), maar dit kon niet veranderd worden omdat ik het al had getekend (terwijl de HR manager en manager director het zelf ook hadden getekend en het er op neer komt dat dit dus waarschijnlijk opzettelijk 'fout' is gedaan). Ook was er totaal geen begrip dat ik om deze reden niet wilde blijven, zeer onprofessioneel afgehandeld door mij gewoon te blokkeren.
Cons
salaris ver onderbetaald
Het zijn vooral alleen volwassen vrouwen daar en bijna geen tieners of meer mensen aan de jongeren kant. En omdat ik zo jong was denk ik ook dat mensen het n beetje gek vonden als ik er werkte
Pros
Gratis avond eten
Cons
Lange uren
Grote werkdruk...maar super modern. Werk graag met klanten dat is in zo'n bedrijf heel belangrijk...en ook echt de laatste mode...
Pros
Zeer modern bedrijf
Cons
Hoge werkdruk
Veel doorgroeimogelijkheden. De administratie vind ik wel een rommeltje (salaris ‘vergeten’ uit te betalen en niet aanpassen na verjaardag). Hoge druk vetreft de KPI’s en de balans tussen werk en privé is er nauwelijks. Al met al wel veel kunnen leren!
Pros
Personeelskorting, doorgroeimogelijkheden
Cons
Werk en prive is niet gescheiden, rommeltje bij administratie
Werd of voor gedumpt en mocht de klant 8uur begroeten of halverwege de winkel. Kreeg alleen de vervelende opruim taakjes en de manager en assistent waren druk achter aan het kletsen. Moesten ook de klant overdreven begroeten met ‘welkom bij Hunkemoller’ alsof ze niet weten waar ze zijn.
Pros
Personeelskorting
Cons
Duidelijke hiërarchie
Het in een klein filiaal..werken met klanten is super mooi...
Ik heb geleerd in een vlot tempo te werken en tegelijkertijd klanten vriendelijk te hulp staan. geleerd over confectiematen