Infrabel Employee Reviews

3,3Work-Life Balance
3,8Pay & Benefits
Showing all 21 reviews
Sort by: Helpfulness | Rating | Date
Goede plaats om te werken
Machinist (Current Employee) –  Brussel7 September 2019
Groot bedrijf, doorgroeimogelijkheden, altijd op tijd betaald, maar je moet on bepaalde branches wel flexibel zijn
Was this review helpful?YesNoReport
Iceberg immergé
Controleur des circulations (Current Employee) –  Wallonië20 November 2018
Etre bon ou mauvais n'a pas d'importance, il faut être là au bon moment et être proche des bonnes personnes au bon endroit pour évoluer.
Perspective de carrière très limitée et laissée au bon vouloir d'un supérieur qui ne vous connait pas.
Les statutaires n'ont pas de respect pour l'entreprise, les contractuels n'ont pas de respect d'eux-mêmes ni du statutaire, les cadres ne respectent pas le bon sens.
Toutes les initiatives sont jugées d'office par le bas.
Toute volonté de préserver la culture cheminot est mal vue.
Seuls les cadres ont des primes, des cadeaux, des fruits et légumes, des repas.
Pros
Assurance médicale, libre-parcours (plus pour longtemps)
Cons
Pas de reconnaissance professionnelle, pas de justice, pas de respect, vous etes et serez toujours un numéro.
Was this review helpful?Yes 9No 1Report
Gezellige werkomgeving.
Vakbediende Sporen (Current Employee) –  Mol14 November 2018
Wij zijn een gezellige groep collega's die elkaar niet enkel als collega, maar ook als vrienden beschouwen.
De inhoud van ons werk is het onderhouden van de infrastructuur van de spoorwegen.
D.w.z. dat wij ervoor moeten zorgen dat de treinen vlekkeloos kunnen rijden over heel België.
Dit gaat van het vervangen van rails tot het vervangen van dwarsliggers, maar ook zorgen dat de sporen de juiste breedte blijven behouden, de overwegen in goede staat blijven, de sporen vast liggen, etc.
Was this review helpful?Yes 4NoReport
Een werkgever met uitdagingen
Technicus mecanicien /ploeg verantwoordelijke (Current Employee) –  Haren5 November 2018
Nog geen minuut spijt gehad om dit dynamisch bedrijf te kunnen werken .
Pros
Gratis trein
Cons
Beginloon mocht wat hoger
terrible place to work
Senior regulatory affairs manager (Former Employee) –  Brussels Hoofdstedelijk Gewest23 August 2018
Very old culture, even worse than a ministry. focus of people is on retaining their job rather than progressing on things. Extremely bureaucratic environment.
Pros
9 to 5 is normal
Cons
extremely demotivating environment
Was this review helpful?Yes 6No 1Report
Bij Infrabel een toffe job
Verkeersleider niveau 1 (Former Employee) –  Kortrijk29 June 2018
Ik werkte 37 jaar bij Infrabel waarvan een grote periode op de seinposten. Ik mocht meewerken in een bedrijf dat ik zag uitgroeien van een archaïsch bedrijf met verouderde infrastructuur tot een modern bedrijf waar alle treinverkeer alsook de bediening van seinen en wissels, computergestuurd is.
Ik kon er mij opwerken mits interne bijscholingen en zelfstudie tot verkeersleider niveau 1 (niveau bachelor). Ik kreeg de leiding over het seinhuis in Brugge, dat het volledige treinverkeer in het noorden van West-Vlaanderen (Brugge, Oostende, Zeebrugge, Blankenberge, Knokke, Lichtervelde, De Panne) beheert, en later over het seinhuis in Kortrijk dat de zuidelijke helft (Kortrijk, Ieper, Poperinge) voor zijn rekening neemt. Ik kwam ook vaak tussen te velde bij voorvallen, incidenten of ongevallen, om contact te leggen met hulpdiensten zoals politie of brandweer, ofwel met technische medewerkers van Infrabel om de nodige herstellingswerken te kunnen aanvangen. Dit als verbindingsman met de seinpost ter garantie van de veiligheid van het treinverkeer en de personen ter plaatse
Was this review helpful?YesNo 1Report
A éviter
Consultant SAP (Former Employee) –  Namen (provincie)14 May 2018
harcèlement, aucune garante d'avenir, pressions constantes, vous êtes un numéro et rien de plus
Pros
Salaire
Cons
Menaces et intimidations permanentes
Was this review helpful?Yes 9No 1Report
journée de travail
Electromécanicien (Former Employee) –  Namur27 March 2018
ennuyante et monotone
mauvaise ambiance
mauvaise mentalité
Was this review helpful?Yes 8No 1Report
beaucoup de perte de temps en trajet
Technicien spécialisé en Bâtiment et ouvrage d'art (Former Employee) –  Brussel-Hoofdstad10 January 2018
déplacement trop long pour les relevés à effectuer
Pros
organisation du travail
Cons
salaire
Was this review helpful?Yes 2No 1Report
Esprit de travail cool
Opérateur Conducteur Infra (Former Employee) –  Brussel-Hoofdstad28 September 2017
Une journée de travail était assez agréable et cool, j'étais en formation, les cours se passaient bien et étaient très instructif.
Was this review helpful?YesNo 3Report
Railways Inspector
Rail Track Trainee engineer (Former Employee) –  Belgium27 June 2017
It was excellent being on fild the first time and taking time to watch and learn to experience what really go on site.
Personally enjoy being on site as its my strength part.
Pros
Good management
Cons
Too much of watching without doing much
Was this review helpful?YesNoReport
Culture d'entreprise et monde environnant
P. FRENAY, conseiller Strategy (Former Employee) –  Bruxelles4 February 2017
Difficulté très grande à 'bouger le curseur', en interne à l'entreprise et plus encore dans le contexte institutionnel qui est le sien
La crise financière qui l'affecte actuellement devrait être un formidable levier de changements, à court, moyen et long terme
Was this review helpful?Yes 6NoReport
Infrabel staat open voor verbetering maar verbeteringsprocessen gaan te langzaam
Project Manager Seininrichting (Former Employee) –  Brussels Hoofdstedelijk Gewest28 January 2016
Was er graag. Heel competente mensen maar het systeem is dusdanig stroef dat het jaren duurt alvorens je het management kan overtuigen dat het ook anders kan
Pros
sfeer
Cons
moeilijk contact met hoger mgmt
Bon stage
Stage bilingue (Former Employee) –  Brussels, BRU16 August 2015
Stage très enrichissant en communication. Bon apprentissage et disponibilité de l'équipe.
Was this review helpful?YesNo 4Report
Job d'auditeur interne
Internal Audit - Team Lead EF, FI & IT (Current Employee) –  Brussels, BRU15 June 2015
En tant qu'auditeur interne, il y a de nombreux contacts avec les autres services / directions. L'auditeur procède à l'évaluation des processus et du système de contrôle interne au sein de la société. Il émet ensuite des recommandation en vue d'améliorer les processus.
gezellige en confortable werkomgeving
Bediende v/h Bankwerk dd technisch coordinator (Current Employee) –  Sint-Niklaas18 March 2015
Sinds kort moeten we inloggen op het werk . Begin en eind uren van werk. Was vroeger wel anders .Vind ik nu wel beter. We starten om 7u30 en zijn reeds om 8u de deur uit . Naargelang de planning en plaats van de werken doen we ons lunch mede . De werken stoppen om 16u . We hebben fijne collega 's en gaan zowel beroeps als privee soms met elkaar om . Dit is het voordeel van om te gaan met een kleine groep mensen. We proberen er op het werk steeds het beste van te maken . Moest de directie er soms hetzelfde over denken en doen , zou het bedrijf naar buiten toe een nog beter imago hebben . Het moeilijkste maar ook het leuke is de innovatie in het bedrijf , het gaat soms snel maar we passen ons aan . Het is leerrijk . Het moeilijkste van onze job is de " veiligheid " . Deze staat primordiaal boven alles .
Al bij al ben ik een tevreden werknemer.
Pros
Nogal wat vrijheid en divers werk
Cons
Te veel controles en papieren werk, systeem paraplu
Was this review helpful?Yes 1No 1Report
Journée de travail
Secrétaire administrative (Current Employee) –  Brussels, BRU30 November 2014
Travail domicile / lieu de travail très long et pas toujours facile de combiner sa vie privée à sa vie professionnelle. Il faut souvent se battre pour faire valoriser sa demande car c'est une très grande entreprise.
Pros
Avantages extra-légaux
Cons
Non à l'écoute de son personnel
Was this review helpful?Yes 5NoReport
métier que j'aime bien .
technicien de surface (Former Employee) –  bruxelles24 September 2014
j'avais un batiment a gérer de 8 étages donc je devait faire tout se qu'il fallait pour assurer la propreté .Grace a sa j' ai eu beaucoup d'experience dans ce domaine .
Was this review helpful?Yes 3NoReport
...
Technicien principal (Former Employee) –  Ans, Bressoux8 September 2014
faire des fiches de travaille, composer des équipes, ....
évaluer les futures réparation et les planifier...
inspecter les lignes de ferroviaires....
créer des cahier de charge pour les entreprises priver....
Was this review helpful?Yes 3No 1Report
Sécurité
Secrétaire commerciale (Former Employee) –  Bruxelles25 July 2014
Une entreprise avec une importante sécurité d'emploi.
Permet de développer ses compétences.
Pros
sécurité d'emploi
Cons
Peu de chance d'évoluer
Was this review helpful?YesNo 2Report
Claim this company page

Ask a question about working or interviewing at Infrabel. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3,6