Infrabel logo

HelpfulnessRatingDate
Found 86 reviews matching the searchSee all 93 reviews

Professional and innovative company

Indeed Featured review

The most useful review selected by Indeed
It's a very professional and innovative company with good leadership. They focus on the future with an open mindset and respect for their employees. With Infrabel Academy there is a strong focus on training and continuous development of its employees.

Pros

Open communication, good salary, good work/life balance, training opportunities, Possibility of teleworking

Cons

few woman

Zeer log hi√ęrarchisch bedrijf dat een modern imago probeert uit te stralen

- Vriendjespolitiek- Zeer hi√ęrarchische en logge structuur- Managers die niets van jou of jouw werk afweten- Zelf alles leren en zoeken- Assertiviteit niet welkom- Contractuelen worden makkelijk ontslagen- Imago belangrijker dan kwaliteit van het werk

Pros

Abonnement NMBS;Salaris

Cons

De vrijheid die je krijgt om je werk te doen

Als manager maintenance krijg je van het hogere managment de vrijheid om je werk te organiseren zoals je dit zelf voor ogen hebt.Naar mijn ingenieurs geef ik dezelfde boodschap: hoe en wanneer ze bepaalde zaken doen, is hun vrijheid. Het resultaat is wat telt en dit binnen de gevraagde planning.

Nieuwe wind in de bedrijfscultuur met positieve impact

Voorheen had ik ook wat het vooroordeel dat de spoorwegen en werken bij, te ervaren is als conservatief, stroef, oubollig, vriendjespolitiek, hi√ęrarchisch, maar je voelt duidelijk de nieuwe wind. Er is ruimte voor de persoonlijke input, vrijheid, autonomie. Het is een groot bedrijf, dus regels en afspraken moeten en mogen er zijn. Tevens werken we vaak met gevaar en risico's, dus het naleven en vaak bijleren van de reglementering hoort nu eenmaal bij de job. Ok, qua sfeer hangt natuurlijk veel af van je collega's en leidinggevenden, maar ook daar merk je meer menselijkheid. Topjob!

Pros

gratis treinvervoer, verlofdagen

Cons

interne communicatie

Top werksfeer!

Ik werk nu 11 jaar bij INfrabel en ik vind mijn job nog steeds uitdagend. Ik ben ook door gegroeid in het bedrijf. Je krijgt veel autonomie en vertrouwen voor het uitvoeren van jouw job. Ik ben zeer tevreden over work-life balance?

Pros

Top collegas

plus de 20 ans de carrière

Possibilité d'évoluer et de changer de fonctionDemande juste de la patience et du respect des règles.

Pros

Possibilité de faire carrière, entreprise stable

Cons

Nombreuses règles

Goede werksfeer in mijn dienst

Ik ben al in dienst voor Infrabel bestond daardoor heb ik nog jaren voor NMBS gewerkt. In vergelijking met de NMBS is Infrabel een moderner bedrijf geworden en wordt er voor het pesoneel meer gedaan om het ze zo aangenaam mogelijk te maken tijdens de werkuren.

Mon parcours chez Infrabel

En 40 ans de carri√®re, j'ai connu beaucoup de changement au sein de l'entreprise. Sa structure type 'militaire' vers une soci√©t√© collaborative, 'apprendre de ses erreurs'.Possibilit√© de progresser dans la ligne hi√©rachique, de se former en interne.Partage du savoir et de l'exp√©rience.Les valeurs de notre soci√©t√© ne sont pas que des mots. Accueil et respect de l'autre (sexe, langues, √©thnie, LGBTQ+, etc.). Chacun √† sa chance de se faire une place dans notre soci√©t√©. En tant que responsable d'une √©quipe de 10 personnes, je n'ai pas une journ√©e type. Il faut g√©rer le courrier, le planing des dossiers √† traiter, les impr√©vus, les urgents et le c√īt√© humain.Infrabel est √©volution constante tant technique, qu'en culture d'entreprise.

Pros

en autre : stabilité de l'emploi, posibilité de progression, formation en interne, avantages sociaux

Cons

Comme dans toutes les grosses entreprises, une certaine lenteur administrative suivant le niveau de décision.

Infrabel : een goede keuze

Een dag bij infrabel is nooit hetzelfde als een andere. Als rechterhand van de verantwoordelijke stuur ik mee de mensen aan. Ik geef hen opdrachten voor het uitvoeren van controles en herstellingen aan de spoorinfrastructuur. Hiervoor moet ik samenwerken met andere diensten en planningen met elkaar afstemmen. De combinatie van administratief werk op het bureau en het veldwerk buiten is voor mij ideaal.

Pros

goede werk/prive balans

Cons

soms buiten werken in weer en wind

Infrabel offre un équilibre privé-professionnel

travailler chez Infrabel me donne la possibilité de m'occuper de mes enfants sereinement, en mettant des limites au boulot

Pros

libre-parcours

Cons

pas de remboursement des déplacements à vélo

Jobs at Infrabel

See more jobs

Leeftijd speelt geen rol

Ik bood mij aan toen ik 59 jaar oud was. En werd (zonder relevante werkervaring op dat gebied) aangenomen als mogelijk verkeersleider. Er volgde een (betaalde) opleiding van 9 maanden (die inmiddels werd ingekort). Na 5 tussentijdse examens uiteindelijk definitief aangenomen.Op dit moment (66 jaar) nog steeds aan de slag!

Pros

goede doorgroeimogelijkheden

Cons

Er zijn wat hervormingen aan de gang, met verplaatsingen naar andere werkplaatsen

‚ÄĘles opportunit√©s de d√©veloppement

Grace à des examens réguliers, nous pouvons acceder à divers postes interessants...

Werken met enthousiaste collega's

Het is fijn om elke dag mee te helpen aan het oplossen van het mobiliteitsvraagstuk. Dat doe ik met enthousiaste collega's die zich sterk identificeren met het bedrijf.

Pros

Gratis treinabonnement over het hele net.

Cons

Bedrijfscultuur is nog de omslag aan het maken van 'macht' naar 'samenwerken'.

Environnement agréable

Très bonne équipe, boulot agréable et pleins de ressources, on apprends tout les jours

Pros

Equipe

Infrabel

Entreprise variée. Travail de bureau, travail en extérieur, avec plus ou moins de responsabilité. Sur le terrain; travail, de nuit, de Week-end Certains grade ont des gardes (1 semaine) Des postes basé à plusieurs endroit en Belgique et possibilité de changer de poste. Possibilité de passé des examens en interne.

Pros

Psobilité d'évoluer.

Cons

Pas d'avantage en nature

job security and good people

secure job.er is een goede mogenlijkheid tot promotie.je kan verschillende facetten van de spoorwegen leren.De scholing is goed georganiseerd.wel veel werken in shiften en ook in het weekend.

Pros

veel voordelen

Cons

weekends

werken in een unieke omgeving

Om aan de slag te gaan bij Infrabel hoef je geen technisch wonder of all-weather-proof te zijn. Eens je een diploma secundair onderwijs op zak hebt, kun je bij Infrabel aan de slag. Een wondere spoorwegwereld gaat voor je open want Infrabel voorziet zelf in de opleiding van de toekomstige werknemers. Nadat je geslaagd bent voor de fundamentele opleiding krijg je nog gedegen leertijd op je werkplek zelf en kom je terecht bij collega's die je met raad en daad bijstaan Werk je graag buiten of zit je liever binnen? Maak je graag je handen vuil of is een manicure eerder je ding? Kijk zeker eens in het jobaanbod van Infrabel!

Pros

variabele werkuren, variatie

Stabiel bedrijf

Stabiele werkgever met voldoende doorgroeimogelijkheden, voldoende uitdagingen en mogelijkheden voor vernieuwing. Voldoende kansen om je kennis te verruimen.

Pros

Mooie work-life balance, doorgroeimogelijkheden, kans op zelfontplooiing, open voor vernieuwingen, ...

Cons

Geen koffie op het werk, soms moeilijke communicatie door grootte van bedrijf

Goede werkgever

Goede werksfeer, toffe collega's, mooie uren, degelijke verloning

Pros

Goed team

Verkeersleider

Als verkeersleider krijg ik veel verantwoordelijkheid en voldoende afwisseling om mijn job interessant te houden.

Gevarieerde omgeving maar veel nacht en weekendwerk

Een uitdagende gevarieerde omgeving, de enige in Belgi√ę. Wanneer kunnen we de meeste werken doen? Als de treinen niet rijden. En dat is? 's Nachts en in het weekend. Gelukkig word je er wel erg goed voor betaald en is de onderlinge collegialiteit enorm.
  • Companies
  • Infrabel