Infrabel

HelpfulnessRatingDate
Found 32 reviews matching the searchSee all 94 reviews

Professional and innovative company

Indeed Featured review

The most useful review selected by Indeed
It's a very professional and innovative company with good leadership. They focus on the future with an open mindset and respect for their employees. With Infrabel Academy there is a strong focus on training and continuous development of its employees.

Pros

Open communication, good salary, good work/life balance, training opportunities, Possibility of teleworking

Cons

few woman

Zeer log hiërarchisch bedrijf dat een modern imago probeert uit te stralen

- Vriendjespolitiek - Zeer hiërarchische en logge structuur - Managers die niets van jou of jouw werk afweten - Zelf alles leren en zoeken - Assertiviteit niet welkom - Contractuelen worden makkelijk ontslagen - Imago belangrijker dan kwaliteit van het werk

Pros

Abonnement NMBS;Salaris

Cons

Nieuwe wind in de bedrijfscultuur met positieve impact

Voorheen had ik ook wat het vooroordeel dat de spoorwegen en werken bij, te ervaren is als conservatief, stroef, oubollig, vriendjespolitiek, hiërarchisch, maar je voelt duidelijk de nieuwe wind. Er is ruimte voor de persoonlijke input, vrijheid, autonomie. Het is een groot bedrijf, dus regels en afspraken moeten en mogen er zijn. Tevens werken we vaak met gevaar en risico's, dus het naleven en vaak bijleren van de reglementering hoort nu eenmaal bij de job. Ok, qua sfeer hangt natuurlijk veel af van je collega's en leidinggevenden, maar ook daar merk je meer menselijkheid. Topjob!

Pros

gratis treinvervoer, verlofdagen

Cons

interne communicatie

Mon parcours chez Infrabel

En 40 ans de carrière, j'ai connu beaucoup de changement au sein de l'entreprise. Sa structure type 'militaire' vers une société collaborative, 'apprendre de ses erreurs'.Possibilité de progresser dans la ligne hiérachique, de se former en interne.Partage du savoir et de l'expérience.Les valeurs de notre société ne sont pas que des mots. Accueil et respect de l'autre (sexe, langues, éthnie, LGBTQ+, etc.). Chacun à sa chance de se faire une place dans notre société. En tant que responsable d'une équipe de 10 personnes, je n'ai pas une journée type. Il faut gérer le courrier, le planing des dossiers à traiter, les imprévus, les urgents et le côté humain.Infrabel est évolution constante tant technique, qu'en culture d'entreprise.

Pros

en autre : stabilité de l'emploi, posibilité de progression, formation en interne, avantages sociaux

Cons

Comme dans toutes les grosses entreprises, une certaine lenteur administrative suivant le niveau de décision.

Infrabel : een goede keuze

Een dag bij infrabel is nooit hetzelfde als een andere. Als rechterhand van de verantwoordelijke stuur ik mee de mensen aan. Ik geef hen opdrachten voor het uitvoeren van controles en herstellingen aan de spoorinfrastructuur. Hiervoor moet ik samenwerken met andere diensten en planningen met elkaar afstemmen. De combinatie van administratief werk op het bureau en het veldwerk buiten is voor mij ideaal.

Pros

goede werk/prive balans

Cons

soms buiten werken in weer en wind

Leeftijd speelt geen rol

Ik bood mij aan toen ik 59 jaar oud was. En werd (zonder relevante werkervaring op dat gebied) aangenomen als mogelijk verkeersleider. Er volgde een (betaalde) opleiding van 9 maanden (die inmiddels werd ingekort). Na 5 tussentijdse examens uiteindelijk definitief aangenomen. Op dit moment (66 jaar) nog steeds aan de slag!

Pros

goede doorgroeimogelijkheden

Cons

Er zijn wat hervormingen aan de gang, met verplaatsingen naar andere werkplaatsen

Werken met enthousiaste collega's

Het is fijn om elke dag mee te helpen aan het oplossen van het mobiliteitsvraagstuk. Dat doe ik met enthousiaste collega's die zich sterk identificeren met het bedrijf.

Pros

Gratis treinabonnement over het hele net.

Cons

Bedrijfscultuur is nog de omslag aan het maken van 'macht' naar 'samenwerken'.

Stabiel bedrijf

Stabiele werkgever met voldoende doorgroeimogelijkheden, voldoende uitdagingen en mogelijkheden voor vernieuwing. Voldoende kansen om je kennis te verruimen.

Pros

Mooie work-life balance, doorgroeimogelijkheden, kans op zelfontplooiing, open voor vernieuwingen, ...

Cons

Geen koffie op het werk, soms moeilijke communicatie door grootte van bedrijf

Gevarieerde omgeving maar veel nacht en weekendwerk

Een uitdagende gevarieerde omgeving, de enige in België. Wanneer kunnen we de meeste werken doen? Als de treinen niet rijden. En dat is? 's Nachts en in het weekend. Gelukkig word je er wel erg goed voor betaald en is de onderlinge collegialiteit enorm.

goede werkgever

Infrabel ondersteund je zo veel mogenlijk, er heerst een echte teamplayer cultuur. Het moeilijke is de overgang van shiften, dit moet je echt gewoon worden. Leuk werken!

Pros

goede verlooning

Cons

Overgangen van shiften

Jobs at Infrabel

See more jobs

travail varié

Possibilité de gérer son temps aussi bien sur le terrain qu'au bureau Possibilité d'effectuer du télétravail

Pros

Chèques repas + télétravail possible

Cons

Pas d'éco chèque

Pas intéressant

Il n'y a plus vraiment d'avantage à travailler chez INFRABEL. Les salaires sont bas, le statut est menacé et les avantages sont supprimés. Si moyen de trouver autre chose, à éviter.

Een typische dag bij Infrabel

Wij verzorgen op het seinhuis de regeling en de veiligheid van het treinverkeer. Dit doen we in ploegen van 8 uur in een team van 15 à 20 personen. Hiervoor krijgen we een aantrekkelijk loon, maaltijdcheques en vele andere voordelen.

chouette job

Bon job combinant des avantages à une bonne ambiance.

Pros

bonne ambiance de travail

Cons

lourdeur administrative

Environnement de travail productif et agréabble

Entreprise offrant une multitude d'emplois différents, allant du personnels dans les bureaux aux personnels en extérieur.

Pros

Boissons chaudes et froides gratuites

Cons

Pas assez souple concernant l'évolution de carrière

Technicien signalisation

J'ai passer les entretiens et il n'y avait plus qu'a signer le contrat. MAIS, GROS GROS SOUCIS formation de technicien à passer à Bruxelles durant 1 ans. habitant la ou il n'y a absolument pas de moyen de transport en commun fiable et régulier (Province de Luxembourg) et étant père d'un enfant dont je dois m'occuper le matin, j'ai du renoncer au poste. J'invite toutes les personnes sans familles a gérer à postuler avant d'en avoir une (c'est clairement le publique cible).

Pros

Métier technique et avantages extra légaux

Cons

Formations

Statutaire betrekking met aantrekkelijk loon en veel vakantiedagen

Statutaire betrekking met aantrekkelijk loon en veel vakantiedagen. Goeie doorgroeimogelijkheden.

employeur et collègue au top

société dynamique avec possibilité d'évolution avec la société . salaire attractif

Variatie

Vele specialiteiten waardoor en veel variatie is. Doorgroeimogelijkheden en mogelijkheid tot verandering van standplaats.

Pros

Maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, vrijkaart benelux trein

Cons

Sommige specialiteiten vragen een intensieve opleiding.

Goede plaats om te werken

Groot bedrijf, doorgroeimogelijkheden, altijd op tijd betaald, maar je moet on bepaalde branches wel flexibel zijn

Iceberg immergé

Etre bon ou mauvais n'a pas d'importance, il faut être là au bon moment et être proche des bonnes personnes au bon endroit pour évoluer. Perspective de carrière très limitée et laissée au bon vouloir d'un supérieur qui ne vous connait pas. Les statutaires n'ont pas de respect pour l'entreprise, les contractuels n'ont pas de respect d'eux-mêmes ni du statutaire, les cadres ne respectent pas le bon sens. Toutes les initiatives sont jugées d'office par le bas. Toute volonté de préserver la culture cheminot est mal vue. Seuls les cadres ont des primes, des cadeaux, des fruits et légumes, des repas.

Pros

Assurance médicale, libre-parcours (plus pour longtemps)

Cons

Pas de reconnaissance professionnelle, pas de justice, pas de respect, vous etes et serez toujours un numéro.

Ask a question about working or interviewing at Infrabel. Our community is ready to answer.Ask a Question

4.0

3.9Work/Life Balance