KBC Employee Reviews

Found 74 reviews matching the search
See all 118 reviews
Challenging workplace
Great people to work with, and a really good balance between life and work.
The strategic change towards SAFe is needed, and comes with a number of challenges.

But "Culture eats strategy for breakfast", and that is actually the case.
kbc denkt aan de toekomst
KBC is vooral bezig met de toekomst en te denken aan de klant.
moeilijke werkomgeving
grote groep - weinig samenhang onderling - groep in vakjes onderverdeeld- geen onderlinge samenwerking- afstand tussen baas en medewerker te groot
Pros
vlotte bereikbaarheid
Cons
diverse werkuren
goede werksfeer
toffe collega's - aangename werksfeer - goede verloning
Pros
goede verloning
Cons
weinig inspraak
Personnel chaleureux
personnel chaleureux, agréable, travailleur, passionné et motivé
steeds sneller evoluerend bedrijf dat inzet op digitaliteit
KBC slaagt erin om marktleider te zijn op het vlak van het digtaal bankverzekeren.
De medewerkers proberen de klanten op een vriendelijke en behulpzame manier wegwijs te maken en te ondersteunen.

Er worden proactief producten aangeboden die de klant nuttig of interessant kan vinden.

In deze job is het nodig om flexibel en stressbestendig te zijn.

De waardering en voldoening haal je uit verkoopresultaten en afhandeling van problemen of zorgen van klanten.

Er heerst een goede sfeer onder de medewerkers en hier wordt ook in geïnvesteerd door activiteiten binnen en buiten de werkuren.

Het moeilijkste van de job is het voldoen aan de hoge doelstellingen die door het management opgelegd worden.

De werkdruk is aanzienlijk door een gebrek aan personeel.
Pros
goede verloning en extra legale voordelen
Cons
hoge werkdruk
goede organisatie en opvolging
21+ is zeer klantgericht en hecht ontzettend veel belang aan service.Je kan je kennis niet volledig gebruiken. Strikt het scenario naleven en niet te diep gaan of wisseloplossingen voorstellen..Structuur en organisatie op hoog niveau. Opvolgen en controle van de gesprekken met wekelijkse feedback zowel door 21+ als KBC. Nadeel : kennis en kunde zouden minstens even belangrijk moeten zijn dan snelheid van PC verwerking.
Pros
gratis koffie
Cons
zeer strikte timing
Duiventil , ieder voor zich
Begonnen met veel zin in oktober 2018.
Veel personeelswissel, collega's die niet altijd bereid zijn om hun kennis te delen uit schrik voor eigen job.

Met nieuwe reorganisatie voor de deur, zie ik het niet positief in bij KBC.
Heel toffe collega's, maar werkdruk lag hoog en begeleiding was onvoldoende
Heel toffe collega's, maar werkdruk lag hoog en begeleiding was onvoldoende. Er is een erg groot verloop van personeel en een vast contract is een zeldzaamheid. Iedereen werkt er erg lang als interim. Ik zelf heb 3 jaar met weekcontracten gewerkt in de Outbound afdeling (afspraken boeken) en nog eens 9 maanden op de Inbound (Helpdesk) afdeling.

Onderlinge communicatie tussen leidinggevenden, Teamleaders en coachen liet ook te wensen over. Zo gaf een coach me nog een extra opleiding om mij te "fine-tunen" terwijl de TL besloot mij aan de deur te zetten. En de TM van Outbound zocht nog een nieuwe job voor mij op een andere afdeling... begrijpe wie begrijpe kan.

De klanten waren meestal best charmant, vooral de 70+ en 80+ klanten die toch hun best deden om met de computer te werken.

Het contactcenter is erg commercieel en door het "ownership" van KBC heeft het typische bankmentaliteit.

Het moeilijkste aan de job is het bijblijven op technisch gebied, wekelijks tot 3 briefings over nieuwigheden in de applicaties en de nieuw uitgekomen SmartPhones, iPhones, tablets, iPads and de vele verschillende computers en browsers en dan ook de applicaties eigen aan de bank.
Pros
Gratis Fruit, Snoep voor Sinterklaas, decoratie Halloween, gezellige boel. Goede verbinding met OV.
Cons
Geen vaste werkplek, elke avond clean desk, elke week nieuw toegekende plaatsen, nota's nemen op papier wordt niet gewaardeerd, alles moet op de PC gebeuren.
Goede en constante begeleiding binnen je functie
Interessante kennismaking met het managen van een groot internationaal bedrijf binnen een zeer competitieve omgeving.
Pros
Bijscholingen
Cons
Afstand woon- werkverkeer (90 km enkel/dag)
Belgische topper in de financiële wereld
KBC is een innovatief en vooruitstrevend bedrijf in de financiële sector. Een bedrijf waar de klant echt centraal staat en waar we continu kijken hoe we dit morgen ook waar kunnen maken.

Als medewerker kom je terecht in een dynamische omgeving, waar je alle kansen krijgt om te groeien! In je eigen functie, maar ook op andere diensten binnen het bedrijf! Alle gedreven collega's vormen samen 1 Team Blue!
Een aangename commerciële omgeving met heel wat doorgroeimogelijkheden !
In 2011 heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de grootbank KBC Bank en Verzekeringen.
Ik zeg bewust grootbank aangezien dit bedrijf vanop afstand toen voor mij een vrij log instituut leek.

Mijn eerste kennismaking was in de vorm van een schoolstage waarbij ik de dagdagelijkse werking van een bankkantoor mocht leren kennen. Hierbij kwamen alle domeinen (verzekeringen, particuliere kredieten, commerciële kredieten, sparen en beleggen,...) aan bod.

Na deze schoolstage kreeg ik de mogelijkheid aangeboden om in dit kantoor definitief aan de slag te gaan, een kans die ik niet kan laten liggen.

Mijn visie over KBC was namelijk al sterk gewijzigd.

Het was al veel minder een log instituut , wel een commercieel bedrijf waar zorg wordt gedragen voor de medewerkers en waar het aangenaam werken is.

Daarnaast heeft KBC Groep een CEO die heel open communiceert waardoor ook de medewerkers in het kantorennet een goed beeld kunnen vormen van hoe onze bank het momenteel doet en wat we in de toekomst mogen verwachten.

In juli 2011 ben ik dus gestart als klantenadviseur (loketwerking, particuliere kredieten excl woningkredieten, basis sparen en beleggen). Heel leerrijk maar mijn interesse lag vooral in het domein sparen en beleggen.

In 2014 kreeg ik dan de kans aangeboden om adviseur beleggingen te worden. Fantastisch !

Vanaf dat moment ging het snel voor me... Sparen en beleggen was/is mijn passie, analyseren van cijferresultaten is volledig mijn ding en ik begeleid graag mensen in hun groeiproces. De volgende stap was dan ook vrij logisch doch ook snel : kantoordirecteur van
 - more...
Pros
Doorgroeimogelijkheden, loon naar werken, flexibiliteit
Cons
Tempo waaraan de financiële wereld wijzigt ligt hoog
Degelijk bedrijf om voor te werken
Altijd tevreden geweest van KBC, maar het bedrijf verlaten omdat ik een carrièreswitch wilde maken.
Ik heb altijd boeiende doorgroeikansen gekregen en daar ben ik KBC dankbaar voor.
Pros
bonussen, cafetariaplan met mogelijkheid om wagen te leasen
Rare mensen
Hele vreemde bedrijfscultuur zonder sociale vaardigheden. Niemand zegt goedemorgen, niemand kijkt elkaar aan. Ziek.
agreable
pus me déplacer dans toute la Belgique et rencontrer différentes personne
Pros
diversyter
Cons
pas de cheaue repas
goede werksfeer
heel afwisselend, heel veel geleerd op administratief, financieel en commercieel vlak
Fijne werkomgeving in het Retailnet
Fijne omgeving voor wie graag een uitdaging heeft.
De normen en te presteren cijfers zijn zeer uitdagend!

De werkcultuur is echter enorm aan het veranderen.

Standplaats- werkregime en werkuren dienen goed doorgenomen te worden.
Pros
Mooie verloning en extra legale voordelen
Cons
Stressvol
Werkomgeving in de KBC
Ik vond mijn dagelijkse overeenkomst met werkgever en andere collega's zeer positief en zou anderen als ze in een gelijke richting willen werken KBC zeker aanraden
Goede eerste ervaring
KBC is een goede werkgever, alleen zijn de doorgroeimogelijkheden beperkt.
Pros
Goed loon
Cons
weinig doorgroeimogelijkheden
hoofdkantoor leuven dienst domi's
geen fijne sfeer, ...
geen respect voor uw werk.

op deze dienst werd je meer als nummer gezien dan als persoon.

zonder diploma vanuit de financiËle wereld werd je geminimaliseerd
Pros
mooie verloning
Cons
afstand / respect
weinig persoonlijke inbreng
baliebediende was fantastisch en zou ik meteen opnieuw willen doen, loketbediende
Pros
afwisseling in het werk
Cons
file
Claimed Profile
Ask a question about working or interviewing at KBC. Our community is ready to answer.
3,9
3,9