3.3 out of 5 stars.

Kruidvat Employee Reviews for Verkoper (m/v)

Review this company

3.3Work-Life Balance

Sort by

HelpfulnessRatingDate
Found 47 reviews matching the searchSee all 855 reviews

Heel gezellige werkplek

Indeed Featured review

The most useful review selected by Indeed
Het is op zich aangenaam om er te werken , veel toffe collega's .

Pros

Toffe collega's

Cons

Als je wat sukkelt met je gezondheid ligt je c4 klaar

Gezellige boel

Toen ik er werkte leuke collega's,goeie sfeer. Tis doorwerken wel

Geen aangename sfeer

Ben blij dat ik er niet meer werk, je wordt er gewoon als vod behandeld omdat ze enkel aan omzet denken en dat ten koste van hun personeel. Je moet alles super vlug doen want je wordt getimed. Ik deed alles zo snel mogelijk, dat was niet goed genoeg maar ik was dan wel goed genoeg om opgeroepen te worden op dagen dat ik normaal niet moest werken.. Filiaalmanager is ook helemaal niet vriendelijk en geeft graag commentaar terwijl ze zelf veel fouten maakt. Kassasysteem trekt op niet veel, acties/kortingen worden vaak niet meegeteld waardoor klanten boos terugkeren en er altijd iemand moet komen om het in orde te brengen. Ik vind het ook niet verantwoord dat degene die aan de kassa staat moet springen als het alarm afgaat terwijl diegene druk bezig is met klanten bedienen en mandjes afkuisen. En als je dan een paar keer iemand roept om bij te springen aan de kassa dan word je vaak afgesnauwt dat je maar sneller moet werken want ze hebben ook nog ander werk te doen. Maar vanaf dat er 3 mensen aan de kassa staan moet je wel iemand bijroepen of anders zijn ze boos als de rij te lang is. Logica is er niet echt, je moet een soort robot spelen en zien dat je ook niet te vriendelijk tegen de klant doet want dat is ook weer een probleem. Klant is er geen koning en mag zo weinig mogelijk tijd in beslag nemen.

Was wel leuk

Ik wil terug werken bij Kruidvat alleen omdat ik zo’n lieve werkgever had!

Pros

Lieve collega’s

Cons

Geen stoel bij kassa’s

directe feedback

na gesprek , binnen het uur te weten gekomen of ik mocht startten heel positief onthaalt

Geen fijne sfeer

Collega's en management waren niet begripvol, lieten je vooral aan je lot over. Wanneer er een sterfgeval is wordt er geen begrip getoond. De werkdagen zijn, ondanks de niet zo zeer lange uren, heel erg vermoeiend en je krijgt hier niet genoeg pauze voor.

Zeer druk

Zeer aangename collega's. Alleen zeer verschillende vaak. Ontspannen sfeer

Cons

Verschillende collega's

blij ver vanaf

ik werk nu al reeds een jaar en 5 maanden bij kruidvat geraardsbergen vroeger leuk met vorige filiaalmanager de nieuwe echt niet te doen constant tempo tempo tempo je mag ze niet antwoorden enkel ja en nee zeggen ben blij dat ik er ver weg ben

Blij dat ik er weg ben

Het "sollicitatiegesprek" bestond enkel uit "aanwezig zijn". Ik kwam toe op het afgesproken uur en ik had meteen de job. Ik heb er een half jaar gewerkt en ben blij dat ik er weg ben. Ik werd vaak om 23u opgebeld om te vragen of op mijn vrije dag wilde komen werken en werd afgesnauwd wanneer ik weigerde. Nadat ik er 2 maand ervaring had was ik verantwoordelijk over de jobstudenten en de sluiting en opening van de winkel Na

Pros

Werk

Cons

Loon, samenwerking, niet flexibele werkgevers

Niet ideaal job

Werk bij Kruidvat, niet echt gemakkelijk, te snel tempo, te veel stress, slecht werkuren, weinig betaald. Mag je toch niet combineren met andere werk. Lang proefperiode. Zwaar spoelen heffen en tillen. Ik werkde erbij 6 jaar. Ik ben buitenlandse vrouw 47 jaar oud.

Pros

Cons

Veel

We want to help you find great companies. Help us be the best!

Do these reviews help you learn more about working at Kruidvat?

Toffe job

Als verkoopster heb je meestal een halve dag kassa en de andere helft sta je in de winkel. Rekken vullen, ordenen en klanten verder helpen horen daarbij. Je leert er omgaan met verschillende soorten mensen en met stress. Je moet heel flexibel zijn. Soms beginnen om 7u en soms werken tot 21u omwille van avondvullingen. Die zijn er omdat de leveringen in moeten staan.

Pros

Salaris is hoog tov andere. Je krijgt maaltijdcheques, ecocheques en fietsvergoeding.

Cons

Heel flexibel zijn, Weinig kans om voltijds te kunnen beginnen, moeilijk te combineren met andere job.

Productief

Altijd veel te doen, enkel jammer van de rommelige winkel altijd en valt niets aan te doen ondanks de werknemers zeer hun best doen voor een propere winkel. Jammer

Veel beloven en weinig nakomen

Heb 9.5 jaar voor kruidvat gewerkt, ik heb er veel zien komen en gaan. een bende schijnheiligaards. In die 9.5 jaar ben ik 5 keer naar voor geschoven geweest voor n'en sleutel te worden en elke keer terug weggeduwd geweest, terwijl ge elke als ze vroegen om bij te komen er stond. Om er na meer dan 9 jaar er uitgegooit te worden met "voldoet nier meer aan de eisen"

Een gezellige team om mee te werken

Het is een zware job maar wel leuk om te doen en een super bedrijf

Pros

Af en toe eens gaan eten

Cons

Geen minpunten

Het tempo moet steeds hoger en hoger

Werken bij Kruidvat was leuk, 6 maand lang. Één dag voor ik mijn vast contract zou krijgen werd ik ontslagen, ik was te traag. Deze manier van omgaan vind ik onrespectvol, zodat het eerder lijkt of ze zo veel mogelijk tijdelijke werknemers willen hebben in de winkels. Enkel menselijke robots worden daar gehouden. Wel was ik goed genoeg om telkens last minute in te vallen op mijn vrije dag of langer te blijven.

leuk in het begin

Ik vond het persoonlijk leuk in het begin, ik kreeg de kans om veel te leren en zelfstandig taken uit te voeren. Het tempo moest steeds hoger en hoger en daar kenden ze geen grens van bovenaf toe. betere collega's kan ik me niet voorstellen we zijn een kleine familie geworden en we staan bijna altijd voor elkaar klaar. naar het einde toe werd het me allemaal een beetje teveel. ingeschreven als deeltijdse, deeltijds betaald worden maar vaak als een fulltimer komen werken door personleelstekort. komen werken in je vakantie mag geen probleem zijn daar.

Pros

personeelskorting

Cons

hogeraf te streng

negatief

je word er negatief beoordeeld. Voor de rest is job voor een beginner zeer aangenaam, je leert veel, maar het is de manier waarop.

Eerste zicht lijkt alles perfect maar ze zijn te veel eisend en houden geen rekening met privé

Voorbije 2 maand was afschuwelijk Kruidvat is slecht betaald te veel eisend en houden geen rekening met privé of stellen zelfs niets op u af Kortom Kruidvat denkt aan zichzelf u bent maar een nummer

Pros

Cons

Slecht salaris weinig tot geen maaltijdsheqes

ja ik werk overal

Het was allround job, aanvuller, kassa, uitpakken, terecht met klanten.

Pros

nee

Flexibiliteit en hoog werktempo zijn belangrijk

Wanneer je Kruidvat als je vaste job wil, is het belangrijk dat je ook echt interesse hebt in retail en verkoop etc. Het werktempo ligt hoog en de klanten verwachten dat je je producten en je folder goed kent. Het is dus niet zomaar wat achter de kassa staan en rap wat geld verdienen of even een baantje dat je tussendoor kan doen. Je kan er enorm veel leren over stock, orde en netheid, het winkelbeeld,... Loon is niet slecht, niet goed. De bazen kijken altijd naar hun cijfer, niet naar het werk dat nog moet gedaan worden. Ze verwachten dat je met 2 mensen op een zaterdag al het werk afkrijgt dat eigenlijk bedoelt is voor 4 mensen. Nadeel is dat je maar 20 uren contractjes hebt dus als je het werk dan toch graag doet, dat je niet voldoende kunt werken of echt veel kan verdienen. In het filiaal in Deinze is het personeel wel zeer open en behulpzaam. De sfeer zit er wel goed.

Pros

Veel pauzes, afwisselend werk, personeelskorting

Cons

Elke week andere uren, uurrooster soms maar 2 weken op voorhand, altijd personeel te kort

goed

veel bij geleerd zoals stok en dergelijke dingen doen altijd vriendelijk niks slecht over te zeggen

Pros

gewoon goed

Cons

Ask a question about working or interviewing at Kruidvat. Our community is ready to answer.Ask a Question

3.3

• Companies
  • Kruidvat
  • Employee Reviews
  • Verkoper (m/v)
Tell us how to improve this page
What would you add or change?