Review over Lidl van een werknemer

Bekijk alle reviews over Lidl

Lidl Weduwe
Assistent manager (huidige medewerker) –  Antwerpen (provincie)8 november 2018
Ik ben de vrouw van een medewerker bij Lidl. Een Lidl weduwe als het ware. Ik schrijf deze review omdat ons gezin na meerdere jaren Lidl effectief lijdt onder mijn man zijn job als assistent manager.
Mijn man heeft nooit vaste uren, zelfs niet binnen de afgesproken bevestigde en afgetekende uurroosters. Dit maakt het voor ons gezin zeer moeilijk om dingen te plannen. Weekendje weg? Niet voor ons, speelafspraak met andere gezinnen, niet voor ons... Een afspraak maken bij eender welk bedrijf om zaken te regelen: onmogelijk.

Het management wijzigt elke paar maanden met daarbij ook de persoonlijke voorkeuren van het management. Wat het quasi onmogelijk maakt om de instructies te volgen, gezien deze te pas en te onpas veranderen.
Om dan nog te zwijgen over de pesterijen. Mijn man krijgt steevast dagelijks de zware klussen, want ja... hij is een man en als hij er is moeten de vrouwen dat toch niet allemaal doen. Vrije zaterdagen? Ongekend, dit jaar 2 buiten zijn wettelijke vakantie. Verlofaanvraag voor een zaterdag omwille van een familiefeest of verjaardag van de dochter. Afgekeurd op 1 week voor het evenement, terwijl de aanvraag al 5 weken binnen was... Dit dan regelen met de collega's om te wisselen zodat bezetting optimaal blijft: afgekeurd. Allemaal zonder reden. Daarnaast bestaat er ook het favoritisme en discriminatie, een vrouwelijke medewerker mag wél uren verschuiven voor zorg voor haar kind, een mannelijke niet (zelfs geboorteverlof van een . Het is de moeder namelijk die moet opdraaien voor de zorg van haar kind... Zo werd hem verteld. Kleine nota: voor mij is een
  meer... dag sociaal verlof een verlies van €140, bij Lidl: ongeveer de helft.
Omgekeerd gaat alles dan weer wel. Werken op de vrije dag, uurtjes langer werken, extra ritjes doen naar andere filialen buiten de werkuren om goederen op te halen... Bijspringen in een ander filiaal bij ziekte of verlofperiodes. Allemaal geen probleem voor mijn wederhelft. Hij doet dat met veel plezier zelfs.

Er worden ook dossier nota's uitgedeeld gelijk zoete broodjes. Een fout gemaakt? Dossier nota, ook al is deze fout door een andere medewerker gemaakt tijdens jou week verlof. Als je het mij vraagt is Lidl de meest mensonvriendelijke winkelketen ter wereld en betalen ze hun medewerkers bijlange niet voldoende om hen te behandelen zoals zij dit doen.

Ik heb het geluk de vrouw te zijn van een brave, respectvolle, goedlachse, hardwerkende man die ondanks alles heel positief in het leven staat. Daarom begrijp ik niet waarom hij in zijn job op die manier behandeld kan worden.
  minder
Pluspunten
Leuk concept, goede producten, toffe job op zich
Minpunten
Onmenselijke eisen en behandeling van de medewerkers (zero work-life balance)
Was deze review waardevol?Ja 13Nee 2Rapporteren

Andere reviews over Lidl van werknemers

Nooit meer
Winkelbediende (voormalige medewerker) –  Limburg (provincie)29 mei 2019
Wordt veel in de doofpot gestoken en ik heb er een burn out aan over gehouden
Was deze review waardevol?Ja 1NeeRapporteren
Super job de vacance
preparateur de commande (voormalige medewerker) –  Marche-en-Famenne27 april 2019
Un endroit agréable pour un job étudiant et une belle rémunération
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 2Rapporteren
Profiel geclaimd

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Lidl. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Stel een vraag

3,3