Ministerie van Defensie Reviews

19 reviews gevonden voor deze zoekopdracht
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Afwisselende boeiende en goede werksfeer
Militair (huidige medewerker) –  Tielen10 april 2017
Veel ervaring opgedaan tijdens mijn loopbaan ,in binnen en buitenland.
En dit op alle vlakken
Pluspunten
Sport tijdens de uren
Minpunten
Niet echt
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Het beste bureel van de Cie.
Beamte (voormalige medewerker) –  Grobbendonk20 februari 2017
Heb daar heel graag gewerkt .Ik zat in een transport Cie. Had fijne collega's waar je kon op rekenen en ook wij vertelden steeds als er één van ons 3 niet daar was wat er die dag gebeurd was of een post-it met wat er nog moest gebeuren.Wij waren verantwoordelijk dat het personeel de juiste papieren hadden voor het binnen-buitenland.Dat ze in Medisch in orde waren. Ook dat hun verlof en hun overuren juist ingevuld waren en dat ze ook de nodige brevetten hadden.
Pluspunten
goed loon
Minpunten
er waren geen minpunten
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Voldoende afwisseling in de job
Helpdeskmedewerker (huidige medewerker) –  Evere7 februari 2017
Geen enkele dag ziet er hetzelfde uit,
Veel afwisseling in de job: problemen veroorzaakt door manuele fouten maar ook onverwachte door veroorzaakt door pannes, netwerkproblemen en dergelijke.
Veel sociaal contact, dankbaarheid van de collega's die geholpen zijn.
Pluspunten
mogelijkheid om sport te beoefenen tijdens de diensturen
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Goede werksfeer met alle collega's
Secretary (voormalige medewerker) –  Gavere Semmerzake14 november 2016
Ik was hulpcontroleur luchtverkeer in Semmerzake
Ik was onderofficier radarcontroleur in Duitsland
Ik was onderofficier administratie en Overste Personeelsdienst, Boekhouding hotelketen.
Mijn collega's waren mede onderofficieren die allemaal een opleiding in deze materie hadden gevolgd.
Opletten dat je fouten maakte die nadelig voor het personeel zouden zijn.
De collegialiteit tussen de verschillende niveaus was goed tot zeer goed. (Verstandhouding lager en hoger personeel)
Ik was een people-manager, dialoog en samen oplossingen zoeken was mijn motto. Ploegspeler, het algemeen belangt primeert op het individueel belang.
Pluspunten
Flexibel werken
zeer gezellige werksfeer
bij defensie(1 ste korporaal chef = ploegbaas (voormalige medewerker) –  duitsland,antwerpen,brussel15 oktober 2016
heel veel geleerd,van zware voertuigen,en nadien in de horeca tot keuken,magazijn enz...,de directie (korpscommandand) kon je mee spreken, de collega's waren afwisselend,maar toffe.het leukste aan de baan altijd leuk geweest
Pluspunten
veel voordelen (in duitsland) gratis openbaar vervoer) en ja op 56jaar op pensioen
Minpunten
op 56 jaar op pensioen moeten
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
fijne ervaring met vele afwisselingen
beheer open deur, beheerder keukens (voormalige medewerker) –  leopoldsburg15 juli 2016
afwisseling
buitenland
bijscholingen
veranderingen
Heb er echt mooie ervaringen op gedaan zowel in België als in het buitenland
Pluspunten
variateit
Zeer goede werkomgeving
Chauffeur VIP (huidige medewerker) –  Evere19 mei 2016
Gewoon een goede werkomgeving.
Veel mogelijkheden...
Meestal goede werksfeer en gemotiveerde mensen
Werkomgeving met diverse uitbreidingsmogelijkheden
Ambtenaar - Militair (huidige medewerker) –  Leopoldsburg21 februari 2016
De jobomschrijving bij Defensie kan je moeilijk een één richting of één woord omschrijven door de diversiteit die deze werkgever aanbied.
Gedrevenheid, motivatie, persoonlijke instelling en groepsgeest bepalen voor een deel de mogelijkheden die je kan vervullen en die je aangeboden worden.
Je krijgt de kans om de meest uiteenlopende functies aan te vangen en hierin te groeien zonder hieraan vast de zitten, mits dat defensie rekent om een flexibiliteit zowel van persoonlijke inzet als op de job.
Men word all-around gevormd, vb bediende die zowel facturatie doet, als inzetbaar als chauffeur zware voertuigen. Op fysiek gebied moet je altijd optimaal kunnen functioneren waarbij opleidingen als Bedrijfseerstehulp, fire-fighter, als EHBO helper niet ongewoon zijn buiten je regulaire job. Je wordt tevens opgeleid om je plan te trekken met diverse office applicaties, terwijl je ook de leiding dient te geven over diverse collega's dat kan gaan van enkele personen tot enkele groepen.
Pluspunten
Uitstekend loon, medische voordelen, gewaarborgd loon etc...
Minpunten
Nihil
bon esprit d equipe
militaire de carriere (voormalige medewerker) –  Brussels, BRU26 januari 2016
j ai fais toute ma carriere a l armee tres bonne experience voyage diversite
Pluspunten
tres bon job
zeer leerrijke ervaringen
militair (voormalige medewerker) –  evere14 januari 2016
veel boeiende leerstof en mensenkennis op alle gebied.
raad aan bij jonge mensen deze aanbiedingen als militair te proberen.
moet weten dat het niet altijd gemakkelijk is en dat je soms maanden van huis weg bent.
Pluspunten
vriendschap en vertyrouwen
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Ietwat aparte maar sollidaire groep
Kapt (huidige medewerker) –  Neder-Over-Heembeek, WAL19 april 2015
Deskundigheid
Was deze review nuttig?Ja 1NeeRapporteren
een dag onderricht
onderrichter (huidige medewerker) –  Tournai, WAL12 november 2014
een dag onderricht start met jezelf voor te stellen en de materie die ik uit ervaring geleerd heb en door opzoekingen te doen deze materie aan de rekruten aan te leren en mee te geven.
Defensie Belgie
Refueller - Marshaller C130 (huidige medewerker) –  Melsbroek, VLG20 september 2014
Heel gevarieerd werk sinds de laatste drie jaren. Ik heb nu goede collega's en de rechtstreeks bazen zijn goed alhoewel ze ook moeten reorganiseren van Defensie uit. Door mijn baan werk ik zowel tijdens de koude Winter- en Zomermaanden buiten. Het werk is enorm gevarieerd en elke dag moet men zich opnieuw bewijzen wat ik een mooie uitdaging vind. In mijn werk neem ik als laatste de eindbeslissing of een vliegtuig zijn zending doet of niet en is daarom een zeer belangrijke functie zoniet de belangrijkste functie op de basis waar ik werk. Deze functie heeft toegestaan van mijn studieniveau naar HBO 5 + op te werken als technisch bachelor Elektriciteit.
Pluspunten
Shiftsysteem
Minpunten
Maaltijden zijn onregelmatig door schedules die veranderen
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Gezellige werksfeer met tal van extra's (feestjes)
Administratief Bediende (voormalige medewerker) –  Evere, BRU2 augustus 2013
Ik heb 17 jaar gewerkt voor het Minsiterie van Defensie en heb er verschillende taken gehad. Telkens administratieve taken op een boekhoudkundige dienst.
Ik heb altijd samengewerkt met Franstalige collega's en dit heeft nooit problemen veroorzaakt. De werksfeer was er goed omdat we door de jaren heen elkaar heel goed hebben leren kennen.
Het mindere leuke was het woon-werk verkeer. Of wel elke dag in de file met de auto of wel lange tijd doorbrengen op de bus en op de trein.
Pluspunten
Goede sfeer, leuk werk
Minpunten
woon-werk verkeer
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Satisfying job, lots of possibilities.
Commandant (huidige medewerker) –  Brussels25 februari 2013
Depending on which speciality your in, you get to travel, learn a whole lot of different skills or become a pro in one specific job.
The hardest part for some is being far from home for a long while sometimes in countries that are at war.
The most enjoyable part is to be able to change from one job to antother, from one place to antother. To meet a lot of differnt people.
We can do a lot of different sports every day during working hours.
Pluspunten
good salary, a lot of sports, free healthcare.
Minpunten
missions abroad for several months, hard physically training...
Was deze review nuttig?Ja 2NeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Het heeft niets met de clichés te maken!
Commandant van het Vliegwezen (voormalige medewerker) –  Brussel en zoveel andere plaatsen29 januari 2013
Volledig onderaan de ladder begonnen en tot hoger kaderlid gebracht.
Om de drie jaar een nieuwe functie.
Zeer grote sociale ingesteldheid.
Een aanrader voor degene die niet van routine houden!
Pluspunten
diversiteit
Minpunten
niet vaak thuis!
leeftijd!!!!
radio-operator chauffeur onderrichter (voormalige medewerker) –  leopoldsburg en turnhout6 oktober 2012
Waarom 34jaar als maximum leeftijd,voor functie als chauffeur en radio-operator kan men toch ook nog mee als men ouder is. Ben in januari 49j. heb deze functie vroeger 10jaar uitgeoefend,zou indien mogelijk onmiddellijk ze willen hervatten.Werk nu in de prive ,fysiek veel zwaarder en laten we dan nog maar niet hebben over het aantal uren.
Was deze review nuttig?JaNee 1Rapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
gezellige werkplaatsen met veel sportaccomodaties
secretaresse (voormalige medewerker) –  administratie18 september 2012
S'Morgens zorgen dat de post in en uit gaat . De nieuwe post openen en inschrijven. Naar de baas doen dat hij kan tekenen. Ondertussen doe ik de aanwezigheidslijst en controleer het boek waar al de verloven , ziekte word ingeschreven. De zieken die zich hebben gemeld inschrijven in ziekenboek.
Ondertussen brengt de baas het kaft terug en zijn brieven die behandeld moeten worden . Ik behandel eerst de post . En daar na die van de baas
na de middag behandel ik de aanvragen voor de verloven en recuperatie . Verder behandel ik nog de brieven verder die van de baas komen(uittypen , opsturen)
Ik heb leren werken met PC. Ik heb cursussen gevolgd (word, exell)
Ik kwam goed met mijn rchtstreekse bazen overweg
En bij mijn collegas kwam ik ook overeen
Het moeilijkste van mijn baan was exelle.
Het leukste van mijn baan wsa het werk. Ik deed dat heel graag.
Ook het werken met de mensen viel goed mee
Pluspunten
veel verlof
Minpunten
regelmatig op oefening
Was deze review nuttig?Ja 1NeeRapporteren

Zie meer reviews over Ministerie van Defensie