Proximus

Search reviews

Sort by

HelpfulnessRatingDate
Found 143 reviews matching the searchSee all 153 reviews

toffe collega's, vele mogelijkheden en goede verloning naar werk.

Featured review

Proximus selected this as a representative review
ik ben zeer tevreden van proximus als werkgever, ze geven een juiste verloning met tal van voordelen zoals, maaltijdcheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, en veel meer.je krijgt alle mogelijke opleidingen die nodig zijn je klaar te stomen op je werk.als je binnen proximus wil veranderen van job, informeer je goed bij verschillende mensen want je krijgt niet van iedereen de juiste jobomschrijving.

Pros

voordelig telecompakket, juiste verloning, mooie bonusen...

Drama Proximus

Ik heb nog geen enkele bedrijf gezien waar het zo een soep is en die zoveel vraagt van zijn techniekers , geen enkele waardering en de loon is een lachertje tegenover wat je allemaal moet doen , ze verplichten je te verkopen als technieker anders ontslag ,klanten zijn allemaal ontevreden wat heel logisch is .waardeloos

Aangename omgeving, weinig doorgroeimogelijkheden

Ik werkte in totaal 11 jaar bij Proximus en kon er heel wat doorgedreven ervaring opdoen in verschillende rollen, hetzij steeds op hetzelfde niveau. Doorgroeimogelijkheden zijn er, maar moeilijk bereikbaar. Als je werkzekerheid wil en een stabiele omgeving is Proximus zeker het bekijken waard. Het directe management is bereidwillig en ondersteunend.

Interesting context, smart people, constant change

Proximus is the nr 1 telco in Belgium and needs to transform profoundly. So, expect a lot of change. Beware of work pressure. You can easily get overloaded but if you speak up, most managers will listen. There are of course exceptions to that rule, so choose your boss wisely. There are many opportunities and they also have resources to put behind initiatives. HR takes well-being seriously. A director was recently fired after 2 consecutive employee surveys with bad results.

Envirinnement stressant

Pas un travail recommandé pour la base hiérarchique.

Lange loopbaan, leuke collega's, fijne chef

Ik heb er een goede en lange loopbaan gehad met fijne collega's en een fijne chef.Het enige min-punt is dat het hogere management en de HR niet altijd een voeling hebben wat er zich op de werkvloer afspeelt/leeft, waardoor je als een nummertje in het geheel bent.

heures supplémentaires obligatoires et non payées

heures supplémentaires obligatoires et non payées.

Pros

métier varié

Cons

heures supplémentaires obligatoires et non payées

Stress

Environnement ultra stressant…………………………………………………….

Nouveaus challenges tous les jours

Travailler en équipe, apprendre le contact client, trouver des solutions, pourvoir prendre des responsabilités. L'esprit de l'équipe est très agréable. La direction est toujours a votre écoute.

Pros

Cheque repas, prime de vente, Assurance

Cons

Pression des chiffres

Ce sont des voleurs

Ils trafiquent la data consommation, ajoute des consommations extra et diminue le temps de communication en appeles ils tire le client victime au hasard et demande à nous ingénieurs de changer leurs conteurs Ce sont de vrai voleurs et méritent de plus existerLa justice ferme les yeux et accepte dès avantages+ payements J'ai plus accepté de trafiquer la consommation des gens pour soutirer de largent illégalementJ'ai du arrête et j'ai envoyé un mail à certaines avec un dédommagement via mon argent parceque je suis éduqué correctement et pas comme un voleur

Pros

Aucune

Cons

Voleurs saboteurs, aggresifs, calculateurs

Zeer goede job

Job waarin je kan groeien, veel ligale voordelenToffe collega's en werksfeer.

Pros

Maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gratis gsm, abonnement bus internet pack

Cons

Weekend werken

Abnormaal

Nog nooit zo een slechte bedrijf gezien.Je wordt elke week minder en minder betaald. Je krijgt geen respect voor je werk.Als er iets mis is met je laptop of hun systeem wordt je die dag gewoon niet betaald. Elke dag nieuwe regels. Ze roddelen over iedereen en alles.

Pros

Gratis fruit koeken koffie enz

Cons

Niet eerlijk betaald, elke dag andere regels, vaak kan je niet werken door hun systeem en moet je onbetaald verlof nemen.

Top

Top bedrijf waar je snel kan groeien en waar je ook nog veel voordelen krijgt en een mooie wedde krijgt

Pros

Veel voordelen

Cons

Niet zo veel

Ambiance de travail agréable

Équipe super, horaires convenables, salaire agréable..Évolution possible mais malheureusement ce sont surtout les amitiés qui priment plutôt que l'expérience... Donc en résumé, entreprise agréable, sécurité de l'emploi.. Et pour être dans le management, veillez à vous lier d'amitié avec votre management...

Pros

Salaire

De beste leerschool

Werken voor een multinational zoals Proximus, is een verademing. Alles is heel duidelijk en gestructureerd, zodat iedereen zijn taak kan uitvoeren, waardoor uw focus effectief op uw taken rust. Opleiding en ondersteuning, continue en het management dat steeds opnieuw dingen mogelijk maakt voor zijn of haar werkgevers telkens opnieuw te motiveren en te soigneren. Al bij al veel spijt dat ik m’n geluk ergens anders ben gaan zoeken.

Pros

Structuur, Organisatie, Diensten (producten)

Cons

Gezonde, hoge werkdruk

Belle experience professionnelle

A recommander pour une première experience professionelle. Le secteur des telecom a subi ces dix dernieres annees de profondes mutations ce qui implique une sacree dose de flexibilite et d'adaptation.

Pros

Esprit d equipe

Cons

Difficulte a pouvoir evoluer

Productieve werkomgeving

Met het hebben van deadlines was er steeds een gezonde stress aanwezig, dit zorgde er voor dat het ook een productieve werkomgeving was met collega's die mekaar stimuleren.

Restructuration de l'entreprise

Je ne fais plus partie de la société depuis ce 1er mars suite au Plan de restructuration FFP

Environnement agréable

Horaire variable Le développement été presque inexistant La haute direction ne regardez pas vraiment le petit employé Sur mon lieu de travail l'ambiance été très bonne par contre Le plus agréable dans mon poste été de pouvoir avoir un horaire variable et la possibilité de prendre congé presque quand on voulait.

Goede werkgever

Altijd heel graag voor Proximus gewerkt, zeer betrouwbaar en goede werkgever. Jammer van de reorganisatie waardoor er 1900 mensen moesten vertrekken.

Vendeur sous pression !

- Les vendeurs sont constamment sous la pression du chiffre une fois arrivé dans le magasin. Pourtant, durant toute la formation (qui dure 1 mois), on va vous vendre Proximus comme une société qui est là pour AIDER le client et non pas lui vendre des services. - C'est une entreprise où il n'est pas bon d'avoir du caractère ou même un esprit critique. - La direction ne se soucie pas des "petits" travailleurs, on est très peu entendu. - Les vendeurs doivent constamment faire face à l'agressivité (verbale et même physique) de certains clients... Pourtant rien n'est mi en place pour protéger les travailleurs !

Ask a question about working or interviewing at Proximus. Our community is ready to answer.Ask a Question

3,7 out of 5 stars for Work/Life Balance
3,6 out of 5 stars for Salary/Benefits
3,1 out of 5 stars for Job Security/Advancement
3,1 out of 5 stars for Management
3,5 out of 5 stars for Culture

Compare Proximus with

Learn about Proximus in popular locations

• Companies
  • Proximus