Rode Kruis Reviews

12 reviews gevonden voor deze zoekopdracht
Terrible working environment
Operationeel Directeur ad interim (Freelance) (voormalige medewerker) –  Mechelen16 oktober 2017
Terrible working environment with incompetent CEO. Absolutely no empathic or human capabilities, and this for a non governemental environment Really sad.
leuke sociale job
Chauffeur Bloedafname assistent (huidige medewerker) –  Mechelen11 februari 2017
Veel contact met donoren en collega's, een leuke en sociale sfeer. Verantwoordelijkheidsgevoel is erg aanwezig onder de collega's
Pluspunten
sociale contacten
Minpunten
late werkuren
Was deze review nuttig?Ja 4NeeRapporteren
Noodopvang
Activiteitenbegeleider (voormalige medewerker) –  Sijsele17 december 2016
Onze positie was speciaal opgericht voor dit centrum.
Dat kon verwarrend zijn, omdat je uzelf niet kon spiegelen aan andere centra.

Doordat het over het algemeen heel chaotisch kon zijn, moest je hard je best doen al je graag iets van structuur had.

De werksfeer was over het algemeen leuk. Hier en daar ging het soms wat stroef, maar dat hoort er bij.

Moest het centrum niet moeten stoppen, werkte ik er nu vast nog.
Pluspunten
contact met de mensen
Minpunten
weinig begeleiding van bovenaf
Was deze review nuttig?Ja 3NeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Productieve gezellige werksfeer met geregeld etentjes
Technisch medewerker (voormalige medewerker) –  Lanaken Rekem28 november 2016
IK werkte daar deeltijds volgde aangesteld klussers hun werk op.
Ieder is gelijk.
Andere culturen ander normen ander waarden.
Er mee leren omgaan.
Constant nieuwe uitdagingen.
Pluspunten
toffe collega's
Minpunten
Communicatie
Was deze review nuttig?Ja 2NeeRapporteren
Leerrijke werkomgeving
Planner (huidige medewerker) –  Bloedtransfusiecentrum5 oktober 2016
Toen ik begon op het rode kruis kreeg ik door mijn inzet veel kansen aangeboden.Ik heb er veel geleerd en heb me opgewerkt tot wat ik nu doe.
Is een leuke werkomgeving en heb een goede verstandshouding met mijn overste en het personeel.
Ze zijn zeer begripvol wat familiale problemen betreft.
Administratie zit sinds kort echter allemaal samen in een ruimte wat het moeilijk maakt om ongestoord te werken.
Pluspunten
Dagelijks verse soep en om de twee weken een grote mand fruit, hospitalisatie, fiets en kilometervergoeding, flexibele uren
Was deze review nuttig?Ja 1NeeRapporteren
Vrijwilligerswerk
Vrijwilligerswerk - huiswerkbegeleiding (huidige medewerker) –  3620 Lanaken25 april 2016
Bij het Rode Kruis Lanaken heb ik een tijdje als vrijwilliger gewerkt. Specifiek was ik een vrijwilliger voor de huiswerkbegeleiding van de kinderen in het opvangcentrum. Het was er zeer leuk werken. De collega's van het Rode Kruis stonden altijd klaar om de vrijwilligers te helpen met vragen. Het moeilijkste aan het vrijwilligerswerk was om de kinderen zich te laten focussen op het huiswerk. Dit was aan de andere kant natuurlijk ook weer de uitdaging en het leuke van deze functie.
mijn ervaring
animator (voormalige medewerker) –  Sint-Martens-Lennik27 maart 2016
Gedurende een week heb ik in de namiddag activiteiten gegeven aan kinderen van 8 tot 16 jaar. Ik deed dit samen met een vriendin.
Geen organisatie
Chauffeur logistiek medewerker (huidige medewerker) –  Mechelen, VLG15 juni 2015
Collega's goede samenwerking,teveel bazen,laat thuis.In begin periode was het gezellig
Pluspunten
Minpunten
Weinig maaltijden tijdens dag collectie
Was deze review nuttig?Ja 9Nee 1Rapporteren
boeiende werkomgeving
Administratief medewerker (voormalige medewerker) –  Alsemberg8 januari 2015
Ik hielp dit asielcentrum mee opstarten met hart en ziel, 16 jaar geleden.
Door de daling in asielaanvragen werd er voor 2015 stevig gesnoeid in de budgetten waardoor een aantal afdankingen, ik inclusief.
Ik verzorgde er de administratieve , boekhoudkundige taken.
Heb zeer graag in deze problematiek gewerkt, een tof team, toffe collega's, boeiende ervaring met asielzoekers en ook vrijwilligers.
Ik leerde de wereld vanuit een ander perspectief bekijken, heb veel leed, gehoord, gezien, van dichtbij meegemaakt ondanks mijn administratieve functie.
Het moeilijkste aan deze job was de flexibiliteit: springen van de ene taak naar de andere...........Ondanks dit noem ik het een boeiende maar vermoeiende job !
Pluspunten
zelfstandig kunnen werken
Minpunten
veel te weinig tijd voor overleg
Was deze review nuttig?Ja 47Nee 167Rapporteren
de beste job
Logistiek medewerker bloedtransfusie (voormalige medewerker) –  Edegem17 september 2013
Was een zeer goede werksfeer,hard werken maar dit werd gerespecteerd.
Pluspunten
zeer goede collega's
Minpunten
te lang en tot de late uren werken
Was deze review nuttig?Ja 17NeeRapporteren
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
productieve en gezellige omgeving dat vraagt om verantwoordelijkheid en nauwkeurigheid
Laborant (huidige medewerker) –  Edegem, VLG29 juli 2013
Afhankelijk op welke afdeling ik sta op een dag kan de dag inhoud variëren. In het labo zijn er ook variaties. Dit van innemen van bloed tot verwerken van bloed tot bloedcomponenten en de kwaliteit ervan tot het vrijgave van deze producten. Bij specifieke bestellingen worden er speciale bereidingen bereid van de bloedproducten. Deze bereiding kan tot 6u lang duren.

Op de bedeling afhankelijk van de drukte van de bestellingen. De juiste producten met de juiste bloedgroepen en ondergroepen linken aan de patiënten. Administratief gedeelte komt hier ook ten pas.

Ik heb enorm veel geleerd op het werk. Er komt veel meer kijken dan je op het eerste moment verwacht. Enorm veel variatie op het werk. Sfeer tussen de collega's was heel aangenaam.
Het moeilijkste was bij stress volle momenten het hoofd koel houden voor speciale bereidingen terwijl er nog heel veel werk op jou staat te wachten. Het leukste is dat je zoveel mensen levens red.

Met de directie hadden we zo goed als dagelijks contact. Aangename omgang.
Pluspunten
variatie binnen het werk en flexibele uren.
Minpunten
slechte koffie automaat
Was deze review nuttig?Ja 6Nee 4Rapporteren

Zie meer reviews over Rode Kruis