ROULARTA MEDIA GROUP

ROULARTA MEDIA GROUP Employee Reviews

All
Belgium11 reviews
Showing all 11 reviews
Repetitive work, bad atmosphere, low salary, boring job, no future opportunities within the company, very oldschool way of working
I would not recommend this employer
Doorgroeimogelijkheden 0,0.
Opslag zeer moeilijk te krijgen.
In Roularta hecht men veel belang aan het respecteren van de workflow en het halen van deadlines. Elke dag opnieuw dit aspect combineren met het artistieke en de zin voor creativiteit heeft me altijd geboeid
Ideaal bedrijf om door te groeien, goede en correcte verloning in een zeer modern en net bedrijf
Roularta is omgeving waar naast het product ook de mensen het bedrijf aangenaam maken.
Daarnaast zijn er veel opleidingen, hier kan je een carrière van jaren uitbouwen!
Ik heb 27 jaar lang met hart en ziel gewerkt bij Roularta.
Had super goeie collega's waar ik na mijn ontslag nog steeds een goed contact hebt.

Het leukste aan de job we kregen steeds update van de nieuwe programma's goeie collega's waar bepaalde echte vrienden zijn geworden.

Het moeilijkste mijn totaal onverwacht ontslag wegens economische reden. De laatste jaren was wel heel slechte sfeer door de vele ontslagen.
Pros
Hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques
Cons
- Slechte communicatie : veranderingen in het bedrijf of bij producten moet je zelf ondervinden, niemand gaat het je vertellen, tenzij je er achter vraagt

- Slecht betaald : zeker goed onderhandelen bij het tekenen van het contract, want opslag krijg je niet

- Er wordt veel geroddeld op kantoor (vooral door het management)

- Werknemers worden in hokjes gestoken en je handje wordt met alles vastgehouden. Als je afwijkt van je hokje, word je al opgebeld.
Pros
dicht bij huis, veel parking, 9-to-5
Cons
management
Aangename werksfeer, mogelijkheid tot keuze ploegenstelsel
Opmaken van prospectielijst
Nieuwe bedrijven en contactpersonen zoeken via verschillende kanalen

Opbellen van prospecten om afspraken te bekomen via cold calling, leads, …

Afspraken inplannen

Prospecten bezoeken

Klanten bezoeken en/of intern ontvangen

Voorstelling services via ppp

Bespreking nieuwe opdrachten

Opstellen bezoekersverslag (wegschrijven in CRM) met oog op de lange termijn relaties

Voorbereiding en input voor sales plan

Opvolgen van dossiers

Opvolging van relatiebeheer van bestaande klanten (onderhouden)

Commerciële onderhandeling

Bezoeken van beurzen en evenementen

Netwerken

Relatieopbouw en vertegenwoordiging van het management bij de belangrijkste klanten

Afstemmen met planning van collega's (teamwork)

Opvolgen van de uitgevoerde services

Evaluatie van de objectieven

Interne relaties binnen de onderneming onderhouden
Heel jammer dat er in de Roularta geen sprake is van een open communicatie.
Het personeel is altijd de allerlaatste om iets te weten of te vernemen.

Zo werd het tijdschrift ROYALS stopgezet, en moetsten wij vernemen via een artikel op HLN.
Pros
dicht bij huis
Cons
stress - gespannen sfeer
We want to help you find great companies. Help us be the best!
Do these reviews help you learn more about working at ROULARTA MEDIA GROUP?
Afhandelen interne en externe post, openen van alle nodige applicaties op pc, mailboxen verifiëren en mails behandelen en/of versturen naar de juiste contacten, telefoongesprekken aannemen en rechtstreekse contacten met de klanten aan de balie. Overzicht maken van de to do's voor de werkdag, samen met de Account Managers uit de regio, input bestellingen, reservaties doen, bestaande en nieuwe offertes behandelen. Archivering van de uitgevoerde dossiers.
De evolutie van de reclamewereld staat niet stil, dus dagelijkse leerschool om de know how van de print en de nieuwe uitdagingen van internetreclame op peil houden.

Geen directie nabij, enkel op afstand, weinig contact met directieleden.

Een 3-tal vaste collega's, andere aangeworven zijn mobiel en minder opbouwend dan pakweg 10 jaar geleden.

Het moeilijke van het vak is dat er aan een versneld tempo veranderingen plaatsvinden in de reclamewereld en dat de administratieve cel minder wordt betrokken bij de opleidingen en we vaak zelf moeten zoeken waar de cruciale informatie zich bevindt.

Het leuke van de job is dat men met klanten en lezers in contact komt en dit geeft me de aangename en opbouwende stimulans in mijn job.
Pros
gratis openbaar vervoer naar het werk
Cons
sluiting regionale kantoren
Ask a question about working or interviewing at ROULARTA MEDIA GROUP. Our community is ready to answer.
3,5
3,6