ROULARTA MEDIA GROUP logo

HelpfulnessRatingDate
Showing all 11 reviews

Bad employer

Indeed Featured review

The most useful review selected by Indeed
Repetitive work, bad atmosphere, low salary, boring job, no future opportunities within the company, very oldschool way of working I would not recommend this employer

Groot bedrijf met ruimte voor opleiding

Doorgroeimogelijkheden 0,0. Opslag zeer moeilijk te krijgen.

Productief en gezellige werksfeer

In Roularta hecht men veel belang aan het respecteren van de workflow en het halen van deadlines. Elke dag opnieuw dit aspect combineren met het artistieke en de zin voor creativiteit heeft me altijd geboeid

Kraaknette en moderne drukkerij!

Ideaal bedrijf om door te groeien, goede en correcte verloning in een zeer modern en net bedrijf

Opleidingen en aangename mensen

Roularta is omgeving waar naast het product ook de mensen het bedrijf aangenaam maken. Daarnaast zijn er veel opleidingen, hier kan je een carrière van jaren uitbouwen!

goeie werkomgeving

Ik heb 27 jaar lang met hart en ziel gewerkt bij Roularta. Had super goeie collega's waar ik na mijn ontslag nog steeds een goed contact hebt. Het leukste aan de job we kregen steeds update van de nieuwe programma's goeie collega's waar bepaalde echte vrienden zijn geworden. Het moeilijkste mijn totaal onverwacht ontslag wegens economische reden. De laatste jaren was wel heel slechte sfeer door de vele ontslagen.

Pros

Hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques

Run

- Slechte communicatie : veranderingen in het bedrijf of bij producten moet je zelf ondervinden, niemand gaat het je vertellen, tenzij je er achter vraagt - Slecht betaald : zeker goed onderhandelen bij het tekenen van het contract, want opslag krijg je niet - Er wordt veel geroddeld op kantoor (vooral door het management) - Werknemers worden in hokjes gestoken en je handje wordt met alles vastgehouden. Als je afwijkt van je hokje, word je al opgebeld.

Pros

dicht bij huis, veel parking, 9-to-5

Cons

management

Goede tijden gekend

Aangename werksfeer, mogelijkheid tot keuze ploegenstelsel

Account manager

Opmaken van prospectielijst Nieuwe bedrijven en contactpersonen zoeken via verschillende kanalen Opbellen van prospecten om afspraken te bekomen via cold calling, leads, … Afspraken inplannen Prospecten bezoeken Klanten bezoeken en/of intern ontvangen Voorstelling services via ppp Bespreking nieuwe opdrachten Opstellen bezoekersverslag (wegschrijven in CRM) met oog op de lange termijn relaties Voorbereiding en input voor sales plan Opvolgen van dossiers Opvolging van relatiebeheer van bestaande klanten (onderhouden) Commerciële onderhandeling Bezoeken van beurzen en evenementen Netwerken Relatieopbouw en vertegenwoordiging van het management bij de belangrijkste klanten Afstemmen met planning van collega's (teamwork) Opvolgen van de uitgevoerde services Evaluatie van de objectieven Interne relaties binnen de onderneming onderhouden

productie

Heel jammer dat er in de Roularta geen sprake is van een open communicatie. Het personeel is altijd de allerlaatste om iets te weten of te vernemen. Zo werd het tijdschrift ROYALS stopgezet, en moetsten wij vernemen via een artikel op HLN.

Pros

dicht bij huis

Cons

stress - gespannen sfeer

Help us improve!

Is Indeed your favorite place to learn about companies?

Aangename werkomgeving door de verschillende werkopdrachten

Afhandelen interne en externe post, openen van alle nodige applicaties op pc, mailboxen verifiëren en mails behandelen en/of versturen naar de juiste contacten, telefoongesprekken aannemen en rechtstreekse contacten met de klanten aan de balie. Overzicht maken van de to do's voor de werkdag, samen met de Account Managers uit de regio, input bestellingen, reservaties doen, bestaande en nieuwe offertes behandelen. Archivering van de uitgevoerde dossiers. De evolutie van de reclamewereld staat niet stil, dus dagelijkse leerschool om de know how van de print en de nieuwe uitdagingen van internetreclame op peil houden. Geen directie nabij, enkel op afstand, weinig contact met directieleden. Een 3-tal vaste collega's, andere aangeworven zijn mobiel en minder opbouwend dan pakweg 10 jaar geleden. Het moeilijke van het vak is dat er aan een versneld tempo veranderingen plaatsvinden in de reclamewereld en dat de administratieve cel minder wordt betrokken bij de opleidingen en we vaak zelf moeten zoeken waar de cruciale informatie zich bevindt. Het leuke van de job is dat men met klanten en lezers in contact komt en dit geeft me de aangename en opbouwende stimulans in mijn job.

Pros

gratis openbaar vervoer naar het werk

Cons

sluiting regionale kantoren

Ask a question about working or interviewing at ROULARTA MEDIA GROUP. Our community is ready to answer.Ask a Question

3,5

3,6Work/Life Balance