Stad Antwerpen

Stad Antwerpen Employee Reviews

All
Belgium65 reviews
Showing all 65 reviews
I glad to be a part off... i am very happy to do work with good people....................

I am still waiting for a job i mean a good job...........,
Onderhoud van het zwembad.
Sociaal contact met klanten is een pluspunt.

Ik heb veel mensen op vrijwillige basis leren zwemmen tijdens mijn shiften (op voorwaarde dat de bezetting dit toeliet).

Dit gaf me wel een gevoel van voldoening.

Maar meer kan ik niet uit deze job halen.

Voor mij persoonlijk is deze job te onproductief, dwz teveel niets doen.
Pros
Zwemmen op het werk(conditie op peil houden)
Cons
slecht leiderschap en managment
ik heb ervaring gekregen + Nederlands geleerd. alle collega's waren heel vriendelijk met mij. ik had veel verloof bij de stad end stad is van iedereen .
Collega's waren top, toffe werksfeer!
Spijtig van een bepaald contract
begin tijd om 07.00 uur tot 15u26
ik heb een opleiding behaald als gas ambtenaar

wat betreft de directie zijn het volwaardige bazen

collega's zijn allemaal toffe mensen met vele culturen

er is altijd uiterste consentratie nodig zowel op de rijbaan als op de collega en de straten kennis bij de gas actie is het ook de kunst om steeds rustig en beleefd de overtreders te woord te staan

is een variërende job en kom je met alle culturen in aanmerking
Pros
heb rijbewijs van ( A tot en met E )
Fijne omgeving om te werken.
Sterke organisatie, met gedreven mensen die elke dag het beste van zichzelf geven om leerlingen met allerhande problemen te begeleiden in hun schoolloopbaan.
Heel de dag op laptop : mails beantwoorden, bestelling inbrengen in SAP, facturen nakijken, koppelen aan de juiste bestelbon, doorgeven voor betaling alles in SAP
Excel lijsten aanvullen

Excel opleiding gevolgd, alle software programma's nodig voor het uitvoeren van mijn job.

Collega's overtuigen van de juiste reglementering inzake bestellingen enz. was soms moeilijk.

het leukste vond ik wel de glijdende werktijd, je komt nooit te laat op het werk ook al was er al eens veel verkeer.
Pros
maaltijdchequekaart, glijdende werktijd, hospitalisatie verzekering, spaarplan voor bijkomend pensioen
Cons
weinig plaats om op de werkplek te eten, cafetaria veel volk en daardoor veel rumoer niet rustgevend.
zware lasten verhogen de werkdruk,naargelang de weersomstandigheden ,als chauffeur soms kleine straatjes , achteruit rijden met 10tonner ...
Pros
flexibele uren
Cons
werkdruk, zware lasten
Toffe collega's, heel interessante job met de mensen uit de hele wereld.
Pros
Hospitalisatieverzekering
Cons
geen doorgroeimogelijkheden
Zeer krappe werkplaats. Slechte werkomgeving qua klimaat, geluidsoverlast enz. Geen ergonomisch verantwoord meubilair.
Constante controle van een leidinggevende.
Pros
maaltijdcheques
Cons
geen pauze
Ik heb ondertussen al 2 jaar na elkaar tijdens de zomervakantie gewerkt in de buitenschoolse kinderopvang van de Stad Antwerpen. Ik stond naast de vaste werknemers en zorgde mee voor een fijne vakantie voor de kindjes. Ik speelde met ze, zorgde voor creatieve activiteiten, hield ze mee in het oog etc.Daarnaast had ik één voor één leuke, sociale collega's. Ze volgde mij op en gaven hier en daar wat tips. Ik ging met plezier naar mijn werk toe. Af en toe was er wel eens een momentje dat ik niet wist wat ik kon en moest doen, waardoor ik soms niets te doen had en ik me wat verveelde, maar buiten dat, vond ik het een hele leuke werkervaring!
Pros
fijne collega's
Cons
Ik heb deze stage afgewerkt, maar deze job bevatte niet veel mogelijkheden om mijn interesse en studie in informatica te beoefenen.
stage was zeer tof en gezellige colega's
heb zeer veel geleerd over keuringverslagen en onderhoud van gebouwen
was zeer aangenaam om te werken
leert omgaan met verschillende collega's en karakters

leert van elkaar

werkt ook tydens het onderhoud in de school samen met collegas

de samenwerking met directie en leerkrachten was ook zeer aangenaam en verliep ook steeds vlot .
Ik kwam daar aan om 07.30u kassa openen en nakijken of de kassa klopt. Om 09u kwamen de eerste bezoekers aan om hun ticket te kopen ( fransmannen, engelsmannen, duitsers,) hun jas of handtas moesten ze in een kluisje steken.
Tussendoor kwamen er telefoons binnen van groepen die wilde reserveren.

Zo ging dat heel de dag door, we waren met twee, maar soms ook alleen, tijdens de middagpauze, dan was het wel even zwaar, maar ben altijd rustig gebleven en had alles onder controle.

Om 17u was de dag ten einde, dan moest de kassa opgemaakt worden en werd er een balans opgemaakt hoeveel bezoekers die dag waren geweest kon soms tot 4 à 5000 man zijn en soms nog mee, het waren altijd wel bewogen dagen

wat ik geleerd heb: mensen aanspreken in andere talen

telefoonpermanentie

klantvriendelijkheid

stock opmaken van de museumboekjes

met de kassa werken

Mijn collega's waren zeer toffe mensen

Soms was je verplicht om Nocturnes mee te doen

Sociaal contact
Pros
je kreeg kortingen via Sodipa
Cons
Een typische dag bij buurttoezicht.
Je overloopt met je vaste collega welke werktaken prioriteit zijn voor die bepaalde dag.

Hoe ziet jou collega dat en hoe ziet jij zelf dat.

Nadat we overlegd hebben en tot een comprommis zijn gekomen beginen we eraan.

We gaan dan op huisbezoek, of houden toezicht op straat hangt er van af.

Op het einde van onze werkdag doen we dan nog wat administratieve takenen bepreken we onze dag na.
Pros
Je vult je dag zelf in
Cons
Het gevoel soms dat je niet genoeg hebt kunnen doen om iemand te helpen
Voor je begint te werken ben je al 2 keer gecontroleerd.
Eerste maal als je het alarm afzet en de 2de maal als je u inlogt op de pc.

Dan zorgen dat de zaal en kleedkamers en toiletten proper zijn voor de eerste gebruikers van de dag.

meehelpen met sporttoestellen klaar te zetten voor de gebruikers.

tussen twee gebruikers de kleedkamers proper houden en op vastgestelde uren de toiletten poetsen ook al zijn ze niet gebruikt.

Je bent dan wel zaalwachter bij de Stad Antwerpen maar meer en meer word je een veredelde kuisman.
Pros
geen pluspunten
Cons
afstand waar geen rekening mee gehouden word ik doe enkel 30km om op mijn werk te geraken
Waarom zou het niet kunnen dat je elke dag blij naar je werk gaat? Dingen afmaken , nieuwe projecten beginnen en samen werken met leuke mensen.
Wat je leuk vindt , kan je vaak ook goed!

Elke dag is verschillend.

9u : de klanten stromen binnen. Via het ticketsysteem weten we waarvoor ze komen en kan de klant al op een persoonlijke manier begroet worden.

Elke dag leer je bij op de dienst Burgerlijke stand.

Nieuwe wetten , veranderende persoonlijke statuten van andere landen, nieuwe werkwijzen en nieuwe woorden in andere talen.

De diversiteit aan materie is enorm boeiend.

Collega's kunnen back- of front office werken, afhankelijk van de bezetting. Vermits de sfeer optimaal is wordt er ook met plezier ingesprongen waar nodig.

2 collega's gaan de huwelijken voltrekken voor die ochtend.

Het moeilijkste en tevens leukste aan deze baan is de polyvalentie binnen deze specifieke materie. Ook een gezonde dosis empathie en het omgaan met zoveel verschillende klanten is een absolute uitdaging.

De directie houdt vanop een afstand een oogje in het zeil.

Onze 5 A-waarden zijn dan ook : integriteit , samenwerken , klantgerichtheid, diversiteit en kostenbewust zijn.

K. Cassiman
Pros
Maaltijdcheques
Cons
De werkuren die vanaf 01/01/2014 zullen veranderen.
Werken in de bibliotheek heeft me enorm veel geleerd.

Ik heb leren werken met brocade (uitlenen, verlengen, innemen en reserveren van materialen). Ik heb de bibliotheek op korte termijn vanbuiten geleerd zodat ik wist waar ik alle boeken, DVD's en CD's moest terugzetten. Ik heb materialen moeten afvoeren via de voorziene procedures.

De collega's stonden altijd klaar om mij bij te staan mocht ik vragen hebben. De aangename werksfeer zorgde er zeker en vast voor dat ik elke dag met een smile naar het werk ging.

Het leukste van al vond ik het omgaan met klanten en hen bij te staan waar nodig!

Een (positieve) ervaring om nooit meer te vergeten!
Pros
Omgaan met klanten en toffe collega's
Team Deurne - Noord geeft het gevoel van welkom te zijn aan iedere collega en bewoner.
Je krijgt de kans om jezelf te ontplooien in een leerrijke omgeving en een teamcoördinator waarbij je steeds terecht kan met elke vraag.

Het toffe aan de job is dat je project opstart en activiteiten in samenspraak met de buurtbewoners. Zij geven aan waar er tekorten zijn en wat de behoeften zijn, samen proberen we deze project en activiteiten op te zetten in een sfeer waar iedereen zich kan in vinden.
Stad Antwerpen is een goede werkgever. Je kunt je er maximaal ontplooien en wordt daarin van alle kanten gestimuleerd en ondersteunt. De Marketing & Communicatie afdeling bestaat uit een groep hardwerkende professionals. Niet de standaard ambtenaren mentaliteit! Het zijn jonge mensen, enthousiast, die je graag betrekken in hun werkzaamheden.
Pros
Maaltijdcheques, veel vrije dagen, overuren krijg je terug in tijd voor tijd
Cons
In verhouding lager loon dan in de commerciële sector.
Claimed Profile
Ask a question about working or interviewing at Stad Antwerpen. Our community is ready to answer.
Work/Life Balance
3,8