TELEVIL
TELEVIL Employee Review

Een typische dag bij Televil

30 June 2015
Ik kom met de bus naar het werk s morgens. Rond 9u10 ben ik daar. De werkuren beginnen om 9u30 dus heb nog wat tijd om een kopje koffie te drinken en met collega's te socializen.

Om 9u30 is er elke dag een kleine vergadering waarin de teamleaders hun ding zeggen en ook de medewerkers hun mening vragen rond bepaalde zaken. Dit duurt meestal een klein kwartiertje.

Vervolgens gaan naast de vaste medewerkers ook de vrijwilligers aan de slag. We beginnen met bureaumateriaal te sorteren en te reinigen, ik mag er ook een prijs opzetten.

Vervolgens merkt mijn verantwoordelijke dat er dozen met handwerk zijn toegekomen. Deze worden uitgepakt, gesorteerd en terug ingepakt, toegelast, en prijs opgezet.

Met sommige collega's kom ik beter overeen dan met andere. Met de collega's die als vrijwilliger werken kom ik heel goed mee overeen: we spreken soms af buiten het werk ook.

Het leukste van de baan is dat er veel afwisseling is.

Het moeilijkste van de baan is dat je in een grote groep werkt en dat het soms al eens botst met sommige collega's daardoor.
Work/Life Balance
Culture
Pros
gratis soep en koffie en microgolfoven
Similar reviews
14 July 2016
Arbeider (Former Employee) - belgie
het was er aangenaam om er te werken. het was een contract bepaalde duur.
Pros
gezellige werksfeer
Cons
3 June 2014
Begeleider op de werkvloer (Current Employee) - Vilvoorde, VLG
Waar kan ik ingezet worden of hoe ziet mijn job eruit.
Je coördineert de arbeidsactiviteiten in een organisatie uit de sociale economie.

Dit kan een beschutte of sociale werkplaats zijn of een initiatief in de lokale diensteneconomie.

Je zorgt er mee voor dat de opdrachten in kleine deeltaken verdeeld worden, zodat al je medewerkers een nuttige opdracht hebben.

Als monitor zorg je ervoor dat het productieproces vlot verloopt en kan je goed plannen en organiseren.

Je geeft je medewerkers aangepaste opdrachten en begeleidt en motiveert hen hierin individueel.

Je gaat ook op een goede manier om met conflicten.

Voor sommige productieactiviteiten of dienstverlening worden specifieke technische vaardigheden verwacht.

Beschutte werkplaatsen zijn vrij grote organisaties waar de meeste activiteiten plaats vinden op een productieafdeling.

Sociale werkplaatsen zijn vaak kleinere organisaties.

Daardoor moet je er niet alleen de activiteiten coördineren, maar soms ook de klantencontacten onderhouden.

Het kan ook zijn dat je ruimere begeleidingstaken opneemt, ... Initiatieven in de lokale diensteneconomie organiseren allerlei vormen van dienstverlening.

Dit meestal als antwoord op lokale maatschappelijke behoeften. Zo kan het gaan om groenonderhoud, een klusjesdienst, kinderopvang, een sociaal restaurant, ... Hier sta je als monitor/begeleider in voor de coördinatie van de dienstverlening, de begeleiding van medewerkers, contacten met klanten, de buurt en andere partners.

Met wie werk je samen?

Je collega's zijn enerzijds de doelgroepwerknemers, mensen die om verschillende
 - more...
Pros
Begeleiden van mensen uit andere culturen en gemeenschappen.
Cons
Weinig of geen.