UNIVERSITEIT GENT Employee Reviews

Showing all 15 reviews
Sort by: Helpfulness | Rating | Date
Leuke omgeving met veel kennis, echter slome ingesteldheid
PhD Student (Former Employee) –  Gent16 November 2018
-Kennis aanwezig
-Vrij beheer agenda
-Loom qua inzet
-Change management ontbreekt
Pros
Goed verzorgde lunches
Cons
Lawaai studenten
Was this review helpful?Yes 2No 1Report
vriendelijke en aardige collega' s
poetsvrouw (Former Employee) –  Gent21 July 2017
Een leuke dag met veel doorzettingsvermogen,
samenwerken met jonge en oude mensen,
iedereen is heel vriendelijk tegen elkaar,
ik vind dat er meer studenten mogen werken in de universiteit, er moet zoveel gedaan worden en we waren in totaal met 4 studenten, niet dat we alles zelf moesten doen maar als er meer studenten zouden zijn, konden we de collega' s meer helpen,
je leert andere mensen kennen, andere studenten kennen
druk maar leerrijk
Doctoraatstudent op antibiotica resistentie (Former Employee) –  Gent11 July 2017
Gedurende mijn twee jaren als doctoraatstudent heb ik heel veel bijgeleerd. Ik beheers veel labo technieken en weet hoe correct artikels te schrijven en vergaderingen te leiden. Ik heb ok veel over mezelf bijgeleerd. Ik functioneer goed onder stress, maar heb nood aan een sociale component die helaas ontbrak in deze functie.
Pros
Veel kansen
Cons
slechte communicatie tussen promotor en doctoraatstudent
Leuke en leerrijke werkomgeving
Doctoraatsstudent (Current Employee) –  Gent11 May 2017
veel variatie, zelfstandigheid, teamspirit, leuke werksfeer
Was this review helpful?YesNo 1Report
Ieder voor zich, niet echt een teamgeest meer.
bediende (Current Employee) –  Gent5 October 2016
Privé-werkbalans niet meer in evenwicht; opkomende buitenlandse opdrachten
Pros
glijdende uren
Cons
organisatie
Was this review helpful?YesNo 1Report
Gezellige werksfeer met een heel joviale collega
Zeugenverzorgster (adjunct-m edewerker ) (Former Employee) –  Gent, VLG21 November 2015
Iedere dag begint met het voederen van de zeugen en biggen.
Had maar één collega waar ik een heel goede verstandhouding mee had,wilde iemand een dag verlof werd dat altijd zeer goed besproken met elkaar,want dieren moeten elke dag gevoederd worden,dus alle dagen,zowel feest-en weekend was iemand aanwezig.
Heb heel wat geleerd van mijn collega en andersom ook.
In onze baan was niets te moeilijk of te zwaar,wij besproken altijd hoe we het beste konden oplossen en op den duur wisten wij van elkaar,dat wij op elkaar konden rekenen.
Wij hadden geen probleem met de directie,we zagen die heel weinig,omdat ze op ons kon rekenen,ze was er heel gerust op.
Het leukste was dat wij elkaar 200% konden vertrouwen,dat altijd alles in orde was.
Pros
Geleidende uren
Leerrijk
Stage Departement Textielkunde (Former Employee) –  Gent, VLG21 October 2015
Toffe stage waar je in het laborantenleven gesmeten wordt en waar het reilen en zeilen perfect uitgelegd wordt.
Was this review helpful?Yes 3No 3Report
Een leerrijke, interessante en inspirerende instelling
Eerste hoofdcorrespondente (Former Employee) –  Gent, VLG14 September 2015
Buiten de dagdagelijkse werkactitivteiten was er altijd wel interessant nieuws te vernemen van het onderwijzend en assisterend personeel over allerhande onderwerpen wereldwijd.
De aanwezige laatstejaarsstudenten maakten ook een belangrijk deel uit van de vakgroep. Zij deden regelmatig beroep op het secretariaat ivm administratie.
De directie was geïnteresseerd in mijn activiteiten en stonden steeds open voor een gesprek. Wat de inzet voor het werk bevorderend was.
Ik heb steeds goede contacten gehad met mijn collega's. Dus was er een goede collegialiteit.
Het moeilijkste van de job was bij de dagelijkse activiteiten de onvoorspelbare taken in te lassen. Maar dat lukte over het algemeen best wel.
Het leukste van de baan was de jonge geest die er heerste door de aanwezigheid van studenten en de regelmatige basis van de komst van nieuwe assistenten. Dit kwam doordat de contracten van de assistenten min 4 jaar en max 6 jaar bedroegen.
Pros
goede communicatie
Cons
nihil
Was this review helpful?Yes 1No 2Report
Ambiente de trabajo divertido, muy cálido
Servicio de cafetería Universiteit Gent (Former Employee) –  Gante, Bélgica13 July 2015
Desde un primer momento fueron muy simpáticos. El horario era muy flexible. Ayudaba en la limpieza de la cantina, sirviendo comida, etc. Conocí a muchos otros estudiantes de muchos países, así que no sólo supuso una gran experiencia profesional, también personal.
Was this review helpful?Yes 1No 2Report
goede leerschool jobstudenten
PhD student (Current Employee) –  Doctoraat2 June 2015
Als jobstudente ben ik er altijd goed aanvaard geweest en kreeg ik de mogelijkheid om verschillende jobs uit te oefenen.
Was this review helpful?YesNo 1Report
Veel extra legale voordelen en leuke collega's
Directie Gebouwen en Facilitair Beheer (Former Employee) –  Gent10 February 2015
Heel afwisselende job aangezien ik voor 2 afdelingen werk.
Ik leer elke dag bij
Toffe collega's
Minder toffe directie
Het leukste aan de job is de afwisseling en dat men heel zelfstandig kan werken.
Was this review helpful?Yes 5No 6Report
zeer slechte werkomgeving
Bibliotheekmedewerker (Former Employee) –  Gent27 November 2014
Het werk zelf om in bib te werken en vooral de studenten van dienst te zijn, vond ik geweldig.
Er was echter een zeer slechte werksfeer, o.a. vastbenoemden die er al jaren werkten, lui,niks teveel vragen, onvriendelijk tov studenten, en onderling geroddel en pesterijen. Zeer jammer! Het was 5 minuten van thuis met de fiets, leuke sfeer met studenten, jonge mensen, maar diegenen die er werkten waren totaal niet collegiaal, de directie trok er zich niks van aan terwijl het daar al zo jaren aan de gang was.
Pros
dicht bij huis
Cons
slechte werksfeer
Was this review helpful?Yes 20No 2Report
Stimulerende werkomgeving met veel ruimte voor initiatief en creativiteit
Wetenschappelijk onderzoeker (Former Employee) –  Gent11 February 2014
Als onderzoeker, werkzaam binnen een onderzoeksafdeling, ervaarde ik de UGent als een werkplaats met veel vrijheden, met erg gepassioneerde medewerkers en met een gemoedelijke werksfeer.
Ik bepaalde zelf mijn weekplanning en ook overlegmomenten met supervisors kwamen er voornamelijk op eigen initiatief. Academisch onderzoek gebeurt grotendeels op individueel niveau (wat wel één van de -weinige- minpunten was) en dit is een noodlottig gevolg van de snelle turn-over van doctoraatsstudenten en hun individuele financiering vanuit diverse kanalen. Het was een goede leerschool voor het ontwikkelen van grote zelfstandigheid en zin voor initiatief. Overleg in grotere groep werd tweemaandelijks georganiseerd, met op de agenda eerder zaken gerelateerd aan de algemene werking van de onderzoeksgroep.
Bij onderzoek ligt vaak een lange-termijnsvisie aan de basis en ik leerde hiernaar toe te werken en focus te houden door het vooropstellen van kleinere doelstellingen. Het behalen van doelen kon ook op geheel persoonlijke wijze en creatieve input (mits enig overleg en goedkeuring van de supervisors, natuurlijk). Mijn mening en werk als doctoraatsonderzoeker werd gewaardeerd.
Op basis van eigen interesses en kaderend binnen het onderzoek, kreeg ik de kans om deel te nemen aan binnen- en buitlandse workshops en congressen.
Ondanks de grote diversiteit aan lopende onderzoeksprojecten binnen de afdeling en de individueelgerichte werkwijze, heerste er een goede collegialiteit, gevoed door de gezamelijke werkpauzes tijdens de dag en leuke activiteiten naast de werkvloer.
Was this review helpful?Yes 11No 4Report
Environnement agréable
Stage (Former Employee) –  Gent25 June 2013
Environnement de travail très agréable. Sujet de stage comprenant de nombreuses expériences et analyses de résultats ce qui a été très intéressant. Le travail s'est porté sur un domaine d'actualité: la surveillance des matériaux composites par l'utilisation d'une technologie qui m'était inconnue.
Was this review helpful?Yes 4No 4Report
Claim this company page

Ask a question about working or interviewing at UNIVERSITEIT GENT. Our community is ready to answer.

Ask a Question

4,2