UWV Employee Reviews

3,9Work-Life Balance
4,0Pay & Benefits
Showing all 243 reviews
Sort by: Helpfulness | Rating | Date
Strak gediciplineerd tijdelijk werk.
Data-entry Medewerkster (Former Employee) –  Nieuwegein7 March 2017
Via Randstad uitzendbureau zochten ze meer dan 100 medewerkers die data-entrywerk konden verrichten en arbeidskrachten die de ordners bij de bureau's brachten. We moesten de gegevens van het dossier overtypen en uitdraaien en dat etikel plakte je op het dossier.

Het werk was eentonig en men mocht niet praten en eten tijdens het werk. De pauze was maar 10 minuten. De kantine zat bovenin het gebouw.
Er heerste een strak regime. Maar dat was wel nodig want er mochten geen fouten gemaakt worden.
Elke week vielen er mensen af omdat ze zich niet aan de regels hielden of niet productief waren. Je moest wel aan het aantal dossiers komen die je verwerkt had.
Ik heb het volgehouden tot het eind. Het was een half jaar.
We hebben met zijn allen 7,5 miljoen dossiers verwerkt.
Pros
Koffiepauze en samen naar het werk rijden
Cons
Mocht niet praten en eten tijdens het werk. Streng regime.
Was this review helpful?Yes 1NoReport
Uitdagende baan
Beslisser aanvraag WW op recht, duur en hoogte. (Former Employee) –  Groningen3 March 2017
De baan was uitdagend omdat er een goede balans was tussen klantcontact, administratie en de opgedane juridische kennis uit te voeren.Het contact met mijn collega 's was heel positief. Ik ben goed in staat een team mee te nemen naar bepaalde waarden waarmee ik de doelen van het bedrijf in het vizier houd.
Pros
Redelijk vrije invulling van werktijden.
Cons
Helaas geen contractverlenging.
Aangenaam team
Medewerker P&O (Former Employee) –  Groningen28 February 2017
In de zomer bijspringen op een afdeling met hoge werkdruk.
Ik voelde mij hier erg welkom en gewaardeerd.
Eigen volk eerst
Klantadviseur (Former Employee) –  Breda26 February 2017
Jubilea en ontslag wegens einde contract aan de lopende band.
Aan de ene kant medewerkers met een vaste baan gaan nooit meer weg. Aan de andere kant worden er steeds weer nieuwe mensen opnieuw opgeleid en na maximale flex ontslagen ondanks goede beoordeling.
Ruime vergoeding; 13e maand en bij een jubileum ook nog een extra maandloon.
Staatsbedrijf met enge bedrijfscultuur waar op kosten van de gemeenschap gebruik wordt gemaakt van de flexregels.
Pros
Ruime vergoeding
Cons
Bedrijfscultuur vast/flex
Was this review helpful?Yes 9NoReport
leuke leerzaam werk
Administratie-/ facilitaire medewerker (Current Employee) –  Den Haag23 February 2017
leuke baan om mee te beginnen.

en een mooie kans.
Pros
goede werk omgeving
Leuke werkomgeving
Juridisch medewerker (Former Employee) –  Alkmaar17 February 2017
Na mijn studie ben ik begonnen met werken bij de overheid. De collega's, de werkomgeving waren fantastisch. Echter, het werk inhoudelijk was niet echt interessant. Na 1,5 jaar had ik het wel weer gezien. Het werd lopende band werk terwijl ik zeer enthousiast en leergierig ben.
Was this review helpful?Yes 1NoReport
Gezellig team en hard werken in drukke tijden
Uitkeringsdeskundige (Former Employee) –  Amsterdam16 February 2017
Werken in het team aan de productie. Het beoordelen van dossiers . Het toekennen van WW aanvragen was zeer interessant om te leren.
Pros
Bonus, 13de maand, werksfeer, leuke teams
Cons
Soms werden er mensen voorgetrokken
Was this review helpful?Yes 4No 2Report
....
Klantadviseur (Former Employee) –  Goes25 January 2017
Het was leuk om bij dit bedrijf te werken omdat je mensen kon helpen en ik had leuke collega's. Dat maakte de dag een stuk leuker en liet het ook wat sneller gaan. Ik heb met de meeste nog steeds contact. Het was alleen lastig te combineren met mijn zoon van 4. Hij gaat naar school en ik heb niet altijd een oppas voor hem.
Pros
Leuke collega's, Wekelijks fruit.
Cons
Niet veel begrip voor kinderen.
Was this review helpful?Yes 2NoReport
Fijne werkgever
Uitkeringsdeskundige WW (Former Employee) –  Eindhoven16 January 2017
Bij UWV is een prettige en open arbeidsomgeving. Er zijn voldoende doorgroeimogelijkheden, maar wel vooral voor medewerkers met een vast dienstverband.
Was this review helpful?Yes 9No 2Report
Gezellige werk sfeer en je leert er erg veel
Secretarieel medewerkster (Former Employee) –  Rotterdam Noord16 January 2017
Jammer van de bezuinigen . Het u's een leuke team om me samen te werken. Collega's zijn betrokken. Naar elkaar toe
Pros
Werksfeer
Cons
Parkeerplaats
Was this review helpful?Yes 2No 1Report
Werkgever met vele mogelijkheden voor zelfontwikkeling
Medewerker Invordering (Former Employee) –  Leeuwarden8 January 2017
Een ontzettend fijne tijd met nog fijnere collega's gehad. Er is veel vrijheid om je eigen dagindeling te maken. Je mag aan diverse projecten deelnemen UWV breed en het wordt aangemoedigt om jezelf te blijven ontwikkelen. Veel geleerd hier.
Pros
Stimulatie voor eigen ontwikkeling en deelname aan diverse projecten mogelijk
Cons
Het management zou iets transparanter kunnen communiceren met de werkvloer.
Was this review helpful?Yes 2No 1Report
gezellig bedrijf met informele sfeer
Beslisser Claim WW Faillissementen (Former Employee) –  Zwolle8 January 2017
Beginnen met een bakje koffie en doornemen van de email.
Vervolgens de planning uitzetten voor de dag en aan de slag maar weer met mensen bellen en uitkeringen berekenen.
De contacten met de werknemers en werkgevers vond ik nog wel het leukste van het werk. Dat je mensen ook echt verder kunt helpen in een moeilijke periode die ze meemaken. Want het is natuurlijk erg naar als je werkgever failliet gaat en ook voor de werkgevers is het een nare ervaring. Het is dan fijn dat je verder geholpen kunt worden en door kunt gaan naar een nieuwe uitdaging.
Pros
13de maand
Cons
weinig doorgroeimogelijkheden gehad
Drukke maar gezellige werkomgeving
Senior Testengineer (Former Employee) –  Heerlen7 January 2017
Een bedrijf met veel uitdagingen waar we met zes releases per jaar werkten. De werkzaamheden zijn naar het hoofdkantoor in Amsterdam overgeplaatst.
Pros
Informele werksfeer
Cons
Aan het eind van sommige releases enorme stress.
Was this review helpful?Yes 1No 1Report
Gezellige en toch productieve omgeving
Claimbeoordelaar WW (Former Employee) –  Den Haag6 January 2017
Na een interne opleiding inzake de WW-wetgeving, de regels gaan toepassen op de werkvloer en deze in het programma leren verwerken. Ook fouten in de programmering signaleren en terugkoppelen was leerzaam. De collega's waren gezellig en toch professioneel in hun werk. Door het samenvoegen van alle bedrijfsverenigingen onder het overkoepelende UWV werd een groot deel van het personeel boventallig en helaas was ik een van de ongelukkigen die mocht vertrekken.
Pros
leerzaam
Was this review helpful?Yes 1No 2Report
Gezellige werkomgeving met de nadruk op ontwikkeling
Klantadviseur (Former Employee) –  Groningen3 January 2017
Binnen het UWV heb ik de mogelijkheid gehad mijn MBO3 opleiding Klantencontacten en M(H)BO4 opleiding Contact Center Teamleider te volgen. Naast een grote verrijking op het carrièregebied, ook zeer goed geweest voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Elke dag met veel plezier naar mijn werk gegaan. Mede door mijn fijne collega's. En binnen mijn werkzaamheden stond de klant voorop. Ik had echt het gevoel dat ik iets kon betekenen, dat de klanten kon helpen in hun financiële situatie. Bijvoorbeeld in het melden van mogelijke verbeteringen maar ook door het verstrekken van voor de klant relevante informatie.
Was this review helpful?Yes 4No 3Report
Prettige werkplek en saamhorigheid.
Adviseur Dienstverlening (Former Employee) –  Utrecht3 January 2017
Met veel plezier gewerkt en ben in verschillende functies werkzaam geweest. Op verzoek kan ik u nadere inlichtingen verschaffen.
Was this review helpful?Yes 2No 4Report
Prima werkomgeving met leuke collega`s
beslisser WW (Former Employee) –  Alkmaar1 January 2017
Flexibele werktijden waarin je elke dag zelf bepaal wanneer je begint. Goede begeleiding en leeromgeving. We zijn in een groep van 15 man tegelijk begonnen. Veel verschillende leeftijden en culturen, een zeer leuke en hechte groep. Het moeilijkste van de baan was de hoeveelheid aan taken. Eerder werd dit in 2 verschillende functies uitgevoerd en nu in 1. Het leukste en de diversiteit van de verschillende functies waardoor het werk nooit hetzelfde is.
Pros
gelijk opleidingsmogelijkheden, flexibele werktijden
Cons
werkdruk iets te hoog
Zeer professionele begeleiding
Klantcontact medewerker (Former Employee) –  Goes8 December 2016
Een professionele maar koud bedrijf. Het is een kans om veel te leren en het traject dat wordt aangeboden is er 1 uit 1000 en bied veel mogelijkheden voor de toekomst.

De interne basisopleiding is goed te doen en wordt in een overzichtelijke en in mijn geval gezellige groep gegeven. Het tempo is goed bij te houden en de theorie is goed om te zetten op de werkvloer.

De basis om te kunnen werken als Klantadviseur is gelegd en ik heb genoten van de opleidingen en de kennis die ik op doen als het gaat om uitkeringen en het omgaan met mensen via telefonisch contact.
Pros
Professioneel
Cons
Wordt niet ziek, je wordt bijna direct ontslagen
Was this review helpful?Yes 2NoReport
Huiskamer
Re-ingratiebegeleider ZW-Arbo (Former Employee) –  Groningen7 December 2016
Ongeveer 4.5 jaar heb ik met veel plezier gewerkt bij het UWV. Ik heb mij in verschillende functies kunnen uitdrukken en ik ben uiteindelijk op de afdeling SMZ van het UWV geëindigd als Re-integratiebegeleider ZW-Arbo.
De werksfeer is altijd goed geweest ook in enorme drukke tijden.
Op de afdeling ZW-Arbo heb ik veel kunnen leren. Een functie die in lijn ligt met mijn opleiding maar die een andere houding van mij vraagt dan ik op de uitkeringsafdelingen heb laten zien. Al vrij snel heb ik mij kunnen omtoveren tot een klantgerichte Re-integratiebegeleider door de goede ondersteuning van mijn collega's. Ik heb veel van hen geleerd.
Een enorme leerzame en leuke periode heb ik doorgemaakt bij het UWV.
Prettige werksfeer
Uitkeringsdeskundige WW (Former Employee) –  Eindhoven7 December 2016
UWV heeft bij divisie Uitkeren een prettige werksfeer, goede arbeidsvoorwaarden en voldoende ondersteuning.
Pros
Arbeidsvoorwaarden, werksfeer
Cons
Geen mogelijkheden voor vaste aanstelling
Was this review helpful?Yes 6NoReport
Claimed Profile

Ask a question about working or interviewing at UWV. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3,9Work/Life Balance