UWV Employee Reviews for Klantadviseur (m/v)

Klantadviseur (m/v)19 reviews
All
Found 19 reviews matching the search
See all 277 reviews
Hoge werkdruk en een te hoge mate van controle op de werknemers.
Pros
Leuke sfeer onderling
Cons
Hele strakke controle
Lange tijd met veel plezier gewerkt. Leuke collega's, opleidingsmogelijkheden.
Fantastisch leuke collega's maar als je teammanager je niet aardig vindt lig je er uit. Goede beoordelingen en zelfs salarisverhoging maar wegens het ontbreken van een mbo4 diploma moest ik vertrekken. Ik heb mbo3.
Het moet je liggen Kan je een schild op zetten tegen emoties van de klant met reacties zoals : ik heb honger , hoe moet ik mijn kids voeden, kun je het werk zien als just a job zonder de problemen mee naar huis te nemen en heb je geen moeite met geen face to face contact en alleen telefonisch en email contact Dan ben jij de kandidaat voor de job. De betaling is aan de magere kant
Ik heb en goede en duidelijke on the job training gehad, daardoor ben ik voorbereid de werkvloer op gegaan. Daardoor ben ik alweer 2 jaar werkzaam bij dit bedrijf.
Pros
Gratis fruit, gezellige collega's
Onder deskundige begeleiding heb ik hier de fijne kneepjes geleerd van het klantgericht mensen telefonisch te woord te staan. hierbij sterk rekening houdend met gestelde targets (gesprekstijden, klanttevredenheid, professionalisme).

Verschillende opleidingen gedaan en zodoende veel specifieke kennis opgebouwd van werknemersverzekeringen en volksverzekeringen.
Pros
Fijne sfeer op de werkvloer, goede inroostering.
Cons
Erg hoge werkdruk. Geen toekomstperspectief.
voldoende ruimte tot zelfontplooiing
meedenkend in groeiproces

meewerkend in groeiproces

betrouwbaar
Pros
voldoende aanbod workshops
Cons
flexplekken
Jubilea en ontslag wegens einde contract aan de lopende band.
Aan de ene kant medewerkers met een vaste baan gaan nooit meer weg. Aan de andere kant worden er steeds weer nieuwe mensen opnieuw opgeleid en na maximale flex ontslagen ondanks goede beoordeling.

Ruime vergoeding; 13e maand en bij een jubileum ook nog een extra maandloon.

Staatsbedrijf met enge bedrijfscultuur waar op kosten van de gemeenschap gebruik wordt gemaakt van de flexregels.
Pros
Ruime vergoeding
Cons
Bedrijfscultuur vast/flex
Het was leuk om bij dit bedrijf te werken omdat je mensen kon helpen en ik had leuke collega's. Dat maakte de dag een stuk leuker en liet het ook wat sneller gaan. Ik heb met de meeste nog steeds contact. Het was alleen lastig te combineren met mijn zoon van 4. Hij gaat naar school en ik heb niet altijd een oppas voor hem.
Pros
Leuke collega's, Wekelijks fruit.
Cons
Niet veel begrip voor kinderen.
Binnen het UWV heb ik de mogelijkheid gehad mijn MBO3 opleiding Klantencontacten en M(H)BO4 opleiding Contact Center Teamleider te volgen. Naast een grote verrijking op het carrièregebied, ook zeer goed geweest voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Elke dag met veel plezier naar mijn werk gegaan. Mede door mijn fijne collega's. En binnen mijn werkzaamheden stond de klant voorop. Ik had echt het gevoel dat ik iets kon betekenen, dat de klanten kon helpen in hun financiële situatie. Bijvoorbeeld in het melden van mogelijke verbeteringen maar ook door het verstrekken van voor de klant relevante informatie.
Teamgevoel en collegialiteit staat hoog in het vaandel. Ben altijd met eel plezier naar mijn werk gegaan.
werken als klantadviseur bij het UWV is dat je van afwisseling moet houden in je werktijden. iedere week heb je een ander rooster en daar moet je tegen kunnen. een typische dag ziet eruit dat je je computer aanslingerd en dat je gebeld gaat worden over vragen omtrent de uitkering die mensen genieten. je hebt een strikt rooster waar je je aan moet houden, zo ook aan je pauzetijden. contact met collega's kan moeizaam gaan aangezien je nooit samen start, eindigd of dezelfde pauzetijden hebt.
Alles wordt in de gaten gehouden, je gesprekstijden, je gesprekskwaliteit, of je je aan je rooster houdt.
Productieve en op hoog niveau werkend bedrijf met een positieve en gezellige bedrijfsomgeving.
Voordat de dienst begint dien je alle systemen incl. telefonie klaar te hebben zodat je gelijk bij aanvang kan gaan werken.
Pauze worden voor ingeroosterd echter niet altijd ideaal verdeelt.

Je hebt geen keuze met je rooster. Echter leuke collega's.

Geen dag hetzelfde. Doordat er veel wetten zijn kan je veel skills je eigen maken. Uiteraard krijg je ook gesprekken die niet altijd leuk zijn.
Pros
geod betaalde baan voor langere tijd.
Cons
geen invloed op je rooster
uwv een top werkgever. hoge werksfeer ,maar blij dat ik het team heb mogen versterken de afgelopen jaren
Pros
gratis lunch
Cons
nvt
Goed georganiseerde organisatie. Er wordt veel met werknemers meegedacht rond balans werk/prive.
Verschillende doorstroom en uitbreidingsmogelijkheden van de werkzaamheden.

Daarentegen een hoog werktempo en sterk geautomatiseerde werkprocessen (weinig ruimte voor kwaliteiten werknemer zelf)
Pros
flexibele werkgever
Cons
te geautomatiseerde werkflows
Een typische werkdag ziet er als volgt uit: inloggen, uitkeringsvragen beantwoorden via de telefoon, een taakgerichte opleiding volgen.
Het leukste van de baan was de onderlinge verstandhouding met de collega's onderling, inclusief de teamleider. De teamleiding was erg gericht op het personeel, waardoor er grote mate van werkbetrokkenheid ontstond.

Het moeilijkste van de baan was om 'nee' te moeten zeggen bij schrijnende gevallen; het gaat immers om het inkomen van mensen.
Pros
koffiecorner in de buurt van je werkplek
Cons
Weinig ontwikkelmogelijkheden behalve dan in de breedte...
De klanten van het uwv goed van advies dienen en een hele fijne sfeer op de werkvloer. Prettige collega's.
Pros
goede lunch mogelijkheden en prettige sfeer
Cons
airco// werkt niet optimaal.
pittige opleiding maar leuk en gezellig team.

Heb het helaas moeten afbreken omdat ik nog herstellende was van een operatie.
See more UWV reviews
You may want to try:
Claimed Profile
Ask a question about working or interviewing at UWV. Our community is ready to answer.
3,9
Work/Life Balance