UWV Employee Reviews for Uitkeringsdeskundige

Uitkeringsdeskundige8 reviews
All
Found 8 reviews matching the search
See all 277 reviews
Werken in het team aan de productie. Het beoordelen van dossiers . Het toekennen van WW aanvragen was zeer interessant om te leren.
Pros
Bonus, 13de maand, werksfeer, leuke teams
Cons
Soms werden er mensen voorgetrokken
Eerst bouwde ik een achterstand op vanwege een toets, vervolgens wou ik die inlopen wat ik ook deed. Toen ik binnen 4 uur de achterstand had weg gewerkt werd dit niet gewaardeerd. Ik begreep dat er gelet zou worden op houding en gedrag. Dat is schijnbaar niet gebeurd, aangezien ik altijd op tijd was, me thuis ook inlas, niet teveel tussendoor praatte.. Degenen met dezelfde situatie die de hele dag krijgen mochten blijven. Jammer want het werk was heel leuk, maar managers incompetent.
Pros
Wisselende werktijden
Cons
Management, met 2 maten meten, tunnelvisie.
Na een leuke sollicitatiegesprek begon de lange onderzoeken. Na 2 weken kon ik aan de slag. Helaas bleek de interne organisatie niet wat er tijdens het gesprek was aangegeven.

Onderlinge afdelingen communiceren niet altijd juist waardoor er onbedoeld fouten worden gemaakt. Deadlines worden zonder overleg ingepland. Intern zijn er veel klachten waarvoor je vaak achter de feiten aanloopt. Jammer, dat er niet beter wordt gecommuniceerd. Sommige teamleiders nemen niet eens de moeite om je op weg te helpen.
UWV is een fijn bedrijf om te werken. Er heerst een informele sfeer wat de omgang met de collega's prettig maakt.
Pros
makkelijk werktijden indelen.
Cons
loon
Bedrijf waarin je een productienummer bent . Vooral de laatste jaren zo geworden. Je wordt afgerekend op allerlei statistieken die vaak niet eens de essentie van het werk zouden moeten zijn. Extreem ambitieuze teammanagers ( de meesten dan ) zijn vooral geïnteresseerd in nieuw jong personeel met hbo en wo. waar ze alles voor doen. De ouderen ( boven 50 ) zijn ze liever kwijt. Passen zogenaamd niet meer in missie UWV. Daarnaast is er eindeloos werkoverleg in je team maar ook in subteams. Ongelooflijk maar waar. Veel personeel bij UWV realiseert zich niet wat ' echt werken ' is. Veel bureaucratie binnen het bedrijf . Val je sociaal buiten de boot, ben je een buitenbeentje, vergeet het dan maar.
Pros
Sfeer tussen personeel
Cons
Oeverloos werkoverleg, productienummer
Groot bedrijf met veel verschillende collega's, Afwisselende werkzaamheden. Veel klantcontacten.
Bij UWV leer je alles om een uitkering te kunnen beoordelen en te continueren, ook is de technische ondersteuning prima. Samen met de collega's doe je het werk, er wordt gewerkt in resultaat-verantwoordelijke teams, het management heeft er geen omkijken naar, je kunt in alle vrijheid werken, dat is het leuke.

Het moeilijke van de functie is het klantcontact, omdat de wetgeving zo ingewikkeld is om uit te leggen via de telefoon.
Pros
Goede arbeidsvoorwaarden
Cons
Geen doorgroeimogelijkheden
Veel geleerd binnen mijn baan. Op het moment dat ik aangaf meer uitdaging te willen hebben binnen mijn werkzaamheden, werd dit snel voor mij gerealiseerd.
We want to help you find great companies. Help us be the best!
Do these reviews help you learn more about working at UWV?
See more UWV reviews
You may want to try:
Claimed Profile
Ask a question about working or interviewing at UWV. Our community is ready to answer.
3,9
Work/Life Balance