UWV Employee Review

View all UWV reviews

Het meeste interessante aspect is de interactie tussen politiek en beleid (ministerie SZW) en de uitvoering van het beleid (UWV)
Controller, prognotiseren omvang uitkeringen (Former Employee) –  Amsterdam14 November 2018
Ik werkte bij de afdeling Financieel Economischen Zaken waar bijna alles in het teken stond van de begroting van UWV voor het komend jaar. Deze begroting hangt voor een belangrijk deel af van het werkaanbod (personeel) binnen UWV. Om dit werkaanbod te bepalen is een prognose van het aantal verwachte uitkeringsgerechtigden (WW, WIA etc) voor komend jaar nodig. De uiteindelijke begroting wordt ingediend bij het ministerie van SZW.
Het leukste van de baan is dat het uiteindelijke resultaat als sturing dient voor de politiek, te weten de prognoses voor komend jaar.

Het moeilijkste is dat het management nauwe contacten onderhoudt met de Raad van Bestuur (hoofddirectie). Vragen van de RvB komen via het management bij ons terecht en moeten ook in de regel direct worden beantwoord wat soms tot stressvolle situaties leidt.
Pros
Prima restaurant
Cons
De soms té rumoerige kantoortuin
Was this review helpful?Yes 4No 1Report

Other UWV Employee Reviews

Een werkomgeving met professionals met hart voor de klant
Teammanager uitkeren (Current Employee) –  Utrecht5 October 2019
Een bedrijfscultuur volop in de verandering. Zowel qua automatisering als de ontwikkeling van het individu en de teams. Dit geeft een andere dynamiek en wekt veel interesse bij de externe omgeving. Een uitdagende plek om te gaan werken
Was this review helpful?YesNoReport
Informele werksfeer, steeds meer op cijfers gericht
Medewerker (Former Employee) –  Groningen (stad)2 October 2019
Leuke collega's, veel ontwikkelmogelijkheden.
Net als bij veel grote bedrijven wordt goed naar de werkvloer luisteren en kwaliteit voor de klant houden steeds moeilijker door toenemende automatisering.
Was this review helpful?YesNoReport
Claimed Profile

Ask a question about working or interviewing at UWV. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3,9Work/Life Balance