VDAB
VDAB Employee Review

Reeds bijna 18 jaar tewerkgesteld

29 May 2015
VDAB is mijn inziens een goede werkgever. Ik ben reeds 18 jaar tewerkgesteld maar wens voor mijn tweede helft van mijn loopbaan een nieuwe uitdaging aan te gaan bij een nieuwe werkgever met misschien een andere doelgroep.
Ik heb steeds een fijn contact gehad met de collega's maar sta natuurlijk open om nieuwe mensen te leren kennen.

Soms heb ik het gevoel te willen werken met een andere doelgroep, werkzoekenden en werkgevers zijn mij reeds bekend. Misschien komen de werknemers ook eens aan de beurt?
Work/Life Balance
Culture
Pros
Arbeidsregime
Cons
overheid, te weinig zelf kunnen inbrengen
Similar reviews
11 September 2012
Same role
CONSULENT TEXTIEL (Former Employee) - GENT EN ANTWERPEN
Typische dag,Het geluk zit hem in de kleine dingen:de geboorte van een kind bij een collega -een verjaardagsdrink
Wat geleerd:vakkundigheid door de jaren,u inleven in de situatie van de werkzoekende persoon met zijn/haar achtergrond.

Directie,een receptie aangeboden door de directie zomaar om de riemen eventjes los te laten

Mijn collega's,Heb steeds een fijne collegialiteit mogen kennen.

Samenwerking en vriendelijkheid

Het moeilijkste van de baan,Onwillige werklozen proberen aansporen tot solliciteren.De onwil van sommigen leidt evenwel tot een schorsing- hoezeer men zich als consulent inspant om die persoon te helpen.Iemand schorsen is nooit leuk.

Het leukste van mijn baan:Het heeft me in de meeste gevallen steeds zeer verheugd om werkzoekenden in te lichten omtrent hun mogelijkheden op de arbeidsmarkt in functie van hun opleiding.Gediplomeerden maken steeds de beste kans.Laaggeschoolden heb ik steeds aangespoord tot het volgen van een voor hem/haar specifieke en passende opleiding;wat in vele gevallen toch mocht leiden tot een vaste tewerkstelling.
Pros
voorafgaand aan een grote vergadering, of tussendoor broodjes welke worden aangeboden met lekkere koffie of thé.geen alcohol !
Cons
geen warme maaltijden meer op het werk
12 October 2018
Same location
opleiding bachelor opvoedster (Former Employee) - Gent
De stageplaatsen waren uitstekend
Wat me bevalt is de begeleiding, wat me niet bevalt is dat je toch hard moet werken en geen loon of vergoeding ontvangt. Je blijft in het statuut werkloze en voor een alleenstaande ouder s dit financieel zeer zwaar
2 August 2013
Same location
Instructeur NT2 (Former Employee) - Brussel, Gent, Dendermonde, Kortijk, Brugge
Een typische dag bestaat uit uit aanleren van woordenschat en grammatica via lesopdrachten en rollenspel.
Ik leerde om samen met collega's inventieve strategieën te ontwikkelen om de materie voor de cursisten begrijpbaar te maken.

Het moeilijkste was die cursisten die ondanks de geleverde inspanningen niet slaagden te moeten loslaten maar anderzijds gaf het heel veel voldoening om veel andere toch verder te kunnen oriënteren naar een vervolgcursus.
Pros
het zelf prioriteiten kunnen leggen
Cons
onzekerheid naar volgende opdracht toe
Ask a question about working or interviewing at VDAB. Our community is ready to answer.
3,8
Work/Life Balance