VDAB
VDAB Employee Review

Te waarderen collegialiteit

11 September 2012
Typische dag,Het geluk zit hem in de kleine dingen:de geboorte van een kind bij een collega -een verjaardagsdrink
Wat geleerd:vakkundigheid door de jaren,u inleven in de situatie van de werkzoekende persoon met zijn/haar achtergrond.

Directie,een receptie aangeboden door de directie zomaar om de riemen eventjes los te laten

Mijn collega's,Heb steeds een fijne collegialiteit mogen kennen.

Samenwerking en vriendelijkheid

Het moeilijkste van de baan,Onwillige werklozen proberen aansporen tot solliciteren.De onwil van sommigen leidt evenwel tot een schorsing- hoezeer men zich als consulent inspant om die persoon te helpen.Iemand schorsen is nooit leuk.

Het leukste van mijn baan:Het heeft me in de meeste gevallen steeds zeer verheugd om werkzoekenden in te lichten omtrent hun mogelijkheden op de arbeidsmarkt in functie van hun opleiding.Gediplomeerden maken steeds de beste kans.Laaggeschoolden heb ik steeds aangespoord tot het volgen van een voor hem/haar specifieke en passende opleiding;wat in vele gevallen toch mocht leiden tot een vaste tewerkstelling.
Work/Life Balance
Culture
Pros
voorafgaand aan een grote vergadering, of tussendoor broodjes welke worden aangeboden met lekkere koffie of thé.geen alcohol !
Cons
geen warme maaltijden meer op het werk
Similar reviews
29 May 2015
Same role
Consulent werkzoekenden- werkgevers (Current Employee) - Gent, VLG
VDAB is mijn inziens een goede werkgever. Ik ben reeds 18 jaar tewerkgesteld maar wens voor mijn tweede helft van mijn loopbaan een nieuwe uitdaging aan te gaan bij een nieuwe werkgever met misschien een andere doelgroep.
Ik heb steeds een fijn contact gehad met de collega's maar sta natuurlijk open om nieuwe mensen te leren kennen.

Soms heb ik het gevoel te willen werken met een andere doelgroep, werkzoekenden en werkgevers zijn mij reeds bekend. Misschien komen de werknemers ook eens aan de beurt?
Pros
Arbeidsregime
Cons
overheid, te weinig zelf kunnen inbrengen
22 August 2017
Same location
Administratief medewerker (Current Employee) - Antwerpen
Bij mijn overgang naar VDAB werd geen rekening gehouden met reeds opgedane werkervaring. Door de opgelegde interne criteria om te solliciteren voor verschillende functies is het niet mogelijk voor mij om door te groeien. Er kan enkel gekeken worden naar diploma vereisten en niet naar verworven competenties.
Pros
Goede work-life balance
Cons
Geen doorgroeimogelijkheden
27 March 2017
Same location
Administratief bediende (Former Employee) - Antwerpen
Vdab is een goede start en helper naar het zoeken van werk.
Ask a question about working or interviewing at VDAB. Our community is ready to answer.
3,8
Work/Life Balance