Wit-Gele Kruis

3.2Work-Life Balance

Sort by

HelpfulnessRatingDate
Found 46 reviews matching the searchSee all 51 reviews

Geen aanrader voor work / life balans

Indeed Featured review

The most useful review selected by Indeed
Als fulltime zou ik het zeker niet aanraden, hoge werkdruk en men weet nooit wanneer je klaar bent, zelfs tijdens middag pauze en na het werk word je regelmatig nog gebeld en gemaild door collegas/bureau voor info, overdracht, ... dit zonder recup in de plaats te krijgen. Men heeft nooit rust en dit omden duur ten koste van je gezin. Als het wat rustiger is word dan wel verwacht dat men minuren doorgeeft. Weinig begrip directie.

Pros

Wagen Prive te huren voordelig

Cons

Hoge werkdruk, weet nooit wanneer men gedaan heeft en dit voor hetzelfde loon

Heel druk. Geen ronde in eigen regio

Vriendelijke collega's, goede verloning Geen ronde in eigen regio (25 min. Rijden alvorens ronde starten)Verder alles ok

Goed betaalde job ideaal als eerste werkervaring

Één job specifiek voor mensen onder de 30 zonder hoger onderwijs diploma.

in het begin uitdagend, na enkele jaren eentonig. Ik heb er jaren gewerkt omdat ik met de patiënten een hechte band had.

Het werktempo heb ik in de 11 jaren dat ik er gewerkt heb altijd als hoog ervaren. En in het begin dat je werkt ga je mee in dat tempo maar nadien zie je in dat je meer wilt zijn voor een patiënt dan overkomen als een robot. Persoonlijk heb ik ervaren dat ik enkel maar een nummer was als personeelslid. Als je al 3 jaar niet meer thuis bent geweest omwille van ziekte, dan een arbeidsongeval krijgt en slechts 4 dagen thuis bent geweest, controlearts krijgt en nadien de opdracht van de afdeling krijgt om die dagen terug te werken. Dan voel je je respectloos behandeld.Verder maakten sommige collega's fouten en werd daar naar mijn gevoel vanuit de afdelingsleiding niet veel mee gedaan. Dat werd duidelijk als fouten bij dezelfde collega's zich bleven herhalen.

Pros

Rechtvaardig loon, dankbaarheid en respect dat je krijgt bij vele patiënten, met sommige collega's vriendschappen aan overgehouden

Cons

1 op 2 weekenden werken en buitenuit een reservesysteem waarvoor geen vergoeding is, feestdagen zelf niet te kiezen wanneer je die terugneemt, 12 dagen achter elkaar werken en slechts 2 dagen vrij erna

Leuk werk

Toffe collega’s en je krijgt enorm veel dankbaarheid van de mensen

Goede stageplaats

ik mocht mijn stages bij wit-gele-kruis doen, heel toffe ervaring , toffe collega 's en ook heel veel bij geleerd. Top

geen fijne werkomgeving

hoge werkdruk, inspanningen die niet worden geapprecieerd

Fijne werkomgeving met veel ontwikkelingskansen

Ik ben 11 jaar actief bij deze werkgever. Het Wit-Gele Kruis Van Antwerpen is een moderne organisatie waar Patiënt en Personeel centraal staan. Er zijn heel veel kansen om je jezelf verder te ontplooien. Het Wit-Gele Kruis Van Antwerpen is steeds op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen binnen de thuiverpleging. Dit maakt dat we ook continue op de hoogte worden gehouden van deze nieuwe trends en ontwikkelingen. Ik hoop dat ik nog een lange loopbaan kan opbouwen bij het Wit-Gele Kruis Van Antwerpen.

Pros

fijne werksfeer, maaltijdcheques, gsm, wagen, leuke activeiten buiten de werkuren (nieuwjaarsreceptie, quiz, wandeling, kerstfeestje, ...)

Cons

Geen minpunten. Ik ga elke dag met plezier werken.

Fijn bedrijf

Goed bedrijf om te werken. Goede arbeidsvoorwaarden,. Wordt geluisterd naar je noden . Kan begrip tonen voor privé .

Erg hoge werkdruk

Weinig inspraak quasi fexibiliteit. Overuren worden steeds in twijfel getrokken. Soms krijg je ze niet, om dat HVK dat vindt. Weinig waardering voor je werk van HVK Wel toffe collega's en patiënten.

Jobs at Wit-Gele Kruis

See more jobs

Beste voorwaarden en topteam! Goede werksfeer!

Als je graag zelfstandig werkt en van afwisseling houdt. Zeer veel aandacht voor combinatie werk en gezin. Veel voordelen wat betreft loon en toeslagen en andere.

Fijne werksfeer met veel zelfstandigheid

Er heerst een fijne en open cultuur waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt. Het is een aangename sfeer van zelfstandig werken met de ondersteuning van behulpzame & vriendelijke collega's.

Pros

Bedrijfscultuur, jobinhoud, zelfstandigheid, werksfeer

Gezellige werkomgeving, fijn team

Goede starters job, veel leermogelijkheden. Helaas minder doorgroeimogelijkheden dan gehoopt

Leerrijke organisatie

Een leerrijke organisatie waar je zelfstandig kan werken maar steeds op een hoop collega's kan terugvallen. Veel afwisseling in de job, je komt in aanraking met heel wat verschillende mensen, de zorgen zijn erg uiteenlopend.

Pros

goede verloning, extra compensaties, veel afwisseling, toffe collega's

Cons

minder kans tot ontplooiing, geen doorgroeikansen voor mij, lange tijd voor men verandering kan bereiken

Ervaring

Met het invoeren van weekendwerk voor administratief medewerkers en de vele shiften (tussen 7u en 22u) wordt het moeilijk dit te combineren met het gezin. Het leukste van de job is het contact met de zorgteams. Hen kunnen helpen geeft voldoening.

Leuk als jobstudent verpleegkunde

Ik mocht eerst twee dagen meerijden met een collega en kreeg dan onmiddellijk een eigen toer, eerst schrik je wat maar uiteindelijk is het leuk dat je die verantwoordelijkheid krijgt, dat er in jou geloofd wordt. Ik leerde hier als groentje echt mijn 'plan' trekken, de middelen gebruiken die er zijn en tempo steken in je werk, zodat je kan op tijd komen bij de volgende patiënt.

Pros

Bedrijfswagen

Cons

Bijdrage te betalen bij privégebruik bedrijswagen

Volop in beweging!

Organisatie die gaat voor expertise, zowel verpleegtechnisch als bij ondersteunende diensten. Zorgsector is volop in evolutie en WGK staat op eerste rij om deze uitdagingen aan te gaan! Aan nieuwe medewerkers wordt veel aandacht gegeven zodat ze optimaal kunnen opstarten; ook andere medewerkers kunnen allerlei vormingen volgen, gaande van technische vormingen tot hoe omgaan met stress. Alle medewerkers worden aangemoedigd mee na te denken over hoe onze werking kan verbeteren!

Pros

expertise, samen nadenken over oplossingen, lerende organisatie

De job van mijn leven

"Zorgen voor" kleurt mijn dag, elke keer opnieuw. Er kunnen staan en zijn voor mensen bezorgt me een flinke boost in mijn dagelijkse zijn. "Zorgen voor" begint bij jezelf, je goed voelen op je werk maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Je kan het niet alleen, ook al zijn we vaak alleen op pad, toch komt de teamspirit naar boven drijven. Samen met een team van enthousiaste medewerkers kunnen we met een flinke portie veerkracht aan de slag. De zorgsector evolueert snel en zeker de thuiszorg. Cliënten blijven veel langer in hun vertrouwde omgeving, de complexiteit van de zorgen stijgt.. Een uitdagende job die we met zijn allen tegemoet gaan. Wij gaan ervoor! Jij ook? WELKOM!

Iedere dag aangenaam werken

Open werkomgeving; collega's maken tijd voor een gezellig babbeltje en er volgt vaak ook een schaterlach. Anderzijds ook een omgeving waar er hard gewerkt wordt, en je veel verantwoordelijkheid draagt. Je kan meedenken en voorstellen doen tot werk-optimalisatie/innovatie.

Pros

glijdende uren, uitgebreide extra-legale voordelen, toffe collega's (die vaak trakteren op snoep & fruit)

Cons

home-office minder gangbaar

Fijne werkgever die inzet op talent van medewerkers

Wit-Gele Kruis is een werkgever die inzet op talent en doorgroeimogelijkheden van medewerkers. Bij het opmaken van de planning wordt er rekening gehouden met een goede work-life Balance. Wit-Gele Kruis biedt extralegale voordelen aan zoals: privégebruik van de wagen, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, voordelenkaart. Elk jaar is er een nieuwjaarsetentje, ontvang je een kerst- en paasgeschenkje en is er een evenement met een jubileumbestaan.

Pros

Als de planning wordt opgesteld, houdt men rekening met de wensen van de medewerker.

schitterende job om zelfstandig te werken

Ik heb daar vooral geleerd om mezelf te vertrouwen en te ontdekken dat ik goed ben in wat ik doe. Moeilijkste is de tijdsdruk omwille van zoveel verkeer en al die filles. Je hebt te maken met verschillende culturen en dat is zeer interessant

Pros

bedrijfswagen

Ask a question about working or interviewing at Wit-Gele Kruis. Our community is ready to answer.Ask a Question

3.9

3.2Work/Life Balance