Wit-Gele Kruis

All
Belgium41 reviews
Found 41 reviews matching the search
See all 46 reviews
Een leerrijke organisatie waar je zelfstandig kan werken maar steeds op een hoop collega's kan terugvallen.
Veel afwisseling in de job, je komt in aanraking met heel wat verschillende mensen, de zorgen zijn erg uiteenlopend.
Pros
goede verloning, extra compensaties, veel afwisseling, toffe collega's
Cons
minder kans tot ontplooiing, geen doorgroeikansen voor mij, lange tijd voor men verandering kan bereiken
Toffe collega’s en je krijgt enorm veel dankbaarheid van de mensen
ik mocht mijn stages bij wit-gele-kruis doen, heel toffe ervaring , toffe collega 's en ook heel veel bij geleerd. Top
hoge werkdruk, inspanningen die niet worden geapprecieerd
Ik ben 11 jaar actief bij deze werkgever. Het Wit-Gele Kruis Van Antwerpen is een moderne organisatie waar Patiënt en Personeel centraal staan. Er zijn heel veel kansen om je jezelf verder te ontplooien. Het Wit-Gele Kruis Van Antwerpen is steeds op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen binnen de thuiverpleging. Dit maakt dat we ook continue op de hoogte worden gehouden van deze nieuwe trends en ontwikkelingen. Ik hoop dat ik nog een lange loopbaan kan opbouwen bij het Wit-Gele Kruis Van Antwerpen.
Pros
fijne werksfeer, maaltijdcheques, gsm, wagen, leuke activeiten buiten de werkuren (nieuwjaarsreceptie, quiz, wandeling, kerstfeestje, ...)
Cons
Geen minpunten. Ik ga elke dag met plezier werken.
Goed bedrijf om te werken. Goede arbeidsvoorwaarden,. Wordt geluisterd naar je noden . Kan begrip tonen voor privé .
Weinig inspraak quasi fexibiliteit.
Overuren worden steeds in twijfel getrokken.

Soms krijg je ze niet, om dat HVK dat vindt.

Weinig waardering voor je werk van HVK

Wel toffe collega's en patiënten.
Er heerst een fijne en open cultuur waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt. Het is een aangename sfeer van zelfstandig werken met de ondersteuning van behulpzame & vriendelijke collega's.
Pros
Bedrijfscultuur, jobinhoud, zelfstandigheid, werksfeer
Goede starters job, veel leermogelijkheden.
Helaas minder doorgroeimogelijkheden dan gehoopt
Met het invoeren van weekendwerk voor administratief medewerkers en de vele shiften (tussen 7u en 22u) wordt het moeilijk dit te combineren met het gezin.

Het leukste van de job is het contact met de zorgteams. Hen kunnen helpen geeft voldoening.
We want to help you find great companies. Help us be the best!
Do these reviews help you learn more about working at Wit-Gele Kruis?
Ik mocht eerst twee dagen meerijden met een collega en kreeg dan onmiddellijk een eigen toer, eerst schrik je wat maar uiteindelijk is het leuk dat je die verantwoordelijkheid krijgt, dat er in jou geloofd wordt.
Ik leerde hier als groentje echt mijn 'plan' trekken, de middelen gebruiken die er zijn en tempo steken in je werk, zodat je kan op tijd komen bij de volgende patiënt.
Pros
Bedrijfswagen
Cons
Bijdrage te betalen bij privégebruik bedrijswagen
Organisatie die gaat voor expertise, zowel verpleegtechnisch als bij ondersteunende diensten. Zorgsector is volop in evolutie en WGK staat op eerste rij om deze uitdagingen aan te gaan!
Aan nieuwe medewerkers wordt veel aandacht gegeven zodat ze optimaal kunnen opstarten; ook andere medewerkers kunnen allerlei vormingen volgen, gaande van technische vormingen tot hoe omgaan met stress.

Alle medewerkers worden aangemoedigd mee na te denken over hoe onze werking kan verbeteren!
Pros
expertise, samen nadenken over oplossingen, lerende organisatie
"Zorgen voor" kleurt mijn dag, elke keer opnieuw. Er kunnen staan en zijn voor mensen bezorgt me een flinke boost in mijn dagelijkse zijn. "Zorgen voor" begint bij jezelf, je goed voelen op je werk maakt daar een belangrijk onderdeel van uit.
Je kan het niet alleen, ook al zijn we vaak alleen op pad, toch komt de teamspirit naar boven drijven. Samen met een team van enthousiaste medewerkers kunnen we met een flinke portie veerkracht aan de slag.

De zorgsector evolueert snel en zeker de thuiszorg. Cliënten blijven veel langer in hun vertrouwde omgeving, de complexiteit van de zorgen stijgt.. Een uitdagende job die we met zijn allen tegemoet gaan. Wij gaan ervoor! Jij ook? WELKOM!
Open werkomgeving; collega's maken tijd voor een gezellig babbeltje en er volgt vaak ook een schaterlach. Anderzijds ook een omgeving waar er hard gewerkt wordt, en je veel verantwoordelijkheid draagt. Je kan meedenken en voorstellen doen tot werk-optimalisatie/innovatie.
Pros
glijdende uren, uitgebreide extra-legale voordelen, toffe collega's (die vaak trakteren op snoep & fruit)
Cons
home-office minder gangbaar
Wit-Gele Kruis is een werkgever die inzet op talent en doorgroeimogelijkheden van medewerkers. Bij het opmaken van de planning wordt er rekening gehouden met een goede work-life Balance.
Wit-Gele Kruis biedt extralegale voordelen aan zoals: privégebruik van de wagen, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, voordelenkaart.

Elk jaar is er een nieuwjaarsetentje, ontvang je een kerst- en paasgeschenkje en is er een evenement met een jubileumbestaan.
Pros
Als de planning wordt opgesteld, houdt men rekening met de wensen van de medewerker.
Ik heb daar vooral geleerd om mezelf te vertrouwen en te ontdekken dat ik goed ben in wat ik doe.
Moeilijkste is de tijdsdruk omwille van zoveel verkeer en al die filles.

Je hebt te maken met verschillende culturen en dat is zeer interessant
Pros
bedrijfswagen
Ik werk hier nog niet lang, maar kan al zeggen dat ik het een fijne werkomgeving vind, met leuke collega's en tal van mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen!
vakantiejob gedaan als verpleegkundige in opleiding. Goed team en goede begeleiding
De slogan is geen fabel. Elke dag ervaar ik dat mijn collega's echt fantastisch zijn.
Er is ruimte voor overleg en samenwerking wordt effectief nagestreefd!

Ideeën mogen aangebracht worden om zaken te verbeteren en wanneer het past binnen de visie van de organisatie, mag het ook uitgevoerd worden;

Werken met goesting, daar gaan we voor, elke dag opnieuw
Pros
collega's, extralegale voordelen
Een warm onthaal: duidelijke informatie, een hapje en een drankje, hulpvaardige collega's en zelfs een management dat de tijd neemt ELKE nieuwe medewerker persoonlijk te leren kennen.
Het management is heel toegankelijk en staat open voor feedback. Ze durven echt gaan voor verandering!

Mijn collega's zorgen ervoor dat ik nog steeds elke dag met plezier kom werken.

We gaan er samen voor en helpen elkaar in nood. Dit is nog beter dan ik had gehoopt.

Er is ruimte om nieuwe initiatieven uit te werken die slechts enkele stappen moeten doorlopen om uitgevoerd te kunnen worden.
Pros
samenwerking; warme cultuur
Ik ben ondertussen reeds 10 jaar tewerkgesteld binnen het Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen (ondersteunende dienst) en kom nog iedere dag vol "goesting" werken. Waarden als openheid, samenwerking, verantwoordelijkheid opnemen, voortdurend bijleren,... staan elke dag weer centraal. Het mogen zorgdragen voor onze medewerkers die zorgdragen voor anderen geeft me een goed gevoel. Ik heb alvast de indruk dat we samen ook zorgdragen voor elkaar en zo het Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen maken tot wat het nu is... Een professionele en warme organisatie.
Pros
diverse extralegale voordelen en vrijheid in mijn job
Claimed Profile
Ask a question about working or interviewing at Wit-Gele Kruis. Our community is ready to answer.
3,9
3,3